Ga naar inhoud

Multicam : hoe werkt dit, ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Naar ik lees zijn er bepaalde images waar je Multicam kunt aanzetten, zodat je niet één softcam hebt voor alles, maar per kanaal iets kunt instellen.

Nu vraag ik mij af : hoe werkt dat juist ?

Kun je bijv. zeggen dat je voor zender A CCcam gebruikt, en voor zender B Mgcamd ?

Maar wat gebeurt er dan als je een opname van zender A start, en ondertussen naar zender B zapt ?

Worden er dan 2 CAMs gelijktijdig geladen, en proberen die dan niet elkaars kanaal te decoderen ?

Het is maar dat ik met een probleem blijf worstelen, dat ik eigenlijk 2 softCAMS zou nodig hebben om goed te zijn, maar als ik die manueel start (met wat tijd tussen), lopen ze elkaar duidelijk voor de voeten.

Geplaatst:
Origineel bericht van: zzzzzzz

Maar wat gebeurt er dan als je een opname van zender A start, en ondertussen naar zender B zapt ?

Dan krijg je zwart beeld, of een zwarte opname.
Softcams kunnen niet tegelijk draaien, dus zo'n multicam oplossing heeft geen zin voor enigma2.
Geplaatst:

Zucht, ik zit echt met zo'n onoplosbaar probleem, blijkbaar.

Ik heb één kaart die ik maar goed kan inlezen en gebruiken als ik hem op mijn PC inlees met Gboxx86, en vandaar share naar mijn Dreambox.

Op de Dreambox draai ik dan Mgcamd, en die werkt blijkbaar als één van de enigen goed met Gbox samen (meerdere kanalen tegelijk decoderen, enz.).

Tot daar gaat het dus nog.

Maar dan heb ik nog mijn TVV kaart, die ik ook wil verder gebruiken.

MGcamd heeft waarschijnlijk problemen met het feit dat ze nu tegelijk SECA2 en 3 nog uitsturen, want het decoderen daarvan lukt niet.

Proberen toch nog een tweede CAM te draaien (CCCam bijv.) en dan te filteren op provider, lukt niet echt.

Algauw werkt dan het ontvangen van de codes van Gbox niet meer.

Vermits het probleem in de client zit helpt het ook niet om de TVV ook maar door de PC te laten behandelen.

Gboxx86 schijnt trouwens die TVV kaart niet goed te kunnen lezen.

En zo zitten we in een vicieuse cirkel.

Enige dat mij tot nu toe gelukt is, is met hardware CAMs voor de TVV kaart, en dan MGCAMD voor de andere kaart.

Maar snel zappen zit er dan niet meer in, en mijn Astons komen iedere keer met een heel kort popup schermpje tussen elke zap.

Geplaatst:

Ik draai CCcam 2.1.2 en heb ook alles geprobeerd om simultaan CDS en TVV kaart te laten werken in de interne kaartlezer. Zelfs met SID optie bleef de boel hikken en blokken. Heb na 3 maanden de trui aan Maarten gegeven. TVV kaart weer retour naar Belgica en einde verhaal. Is gewoon niet te doen op de DMM7000s. Met een CDS/TVV CI Cam ging het wel, maar dan inderdaad idiote wachttijden tijdens het zappen en om de haverklap gejank met die CI van "U heeft geen rechten" als je weer terug ging naar een zender die zowel TVV als CDS codering had! Jammer hoor...Ze hadden gewoon bij Seca 2 moeten blijven. Dat ging prima!

Geplaatst:

Wat maf. Ik heb geen enkel probleem met cccam 2.1.2 en een cdnl en tvv kaart in mijn dm7020...

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Geplaatst:
Origineel bericht van: chrisch
Wat maf. Ik heb geen enkel probleem met cccam 2.1.2 en een cdnl en tvv kaart in mijn dm7020...

een 7020 heeft stabielere kaartlezers dan de 7000.

Op de 7000 mocht je al blij zijn als je uberhaupt twee kaarten tegelijk kon gebruiken, ongeacht of dat kaarten van hetzelfde type (tvv/cds) of van compleet verschillende typen waren.
Geplaatst:

Ik heb een 8000, maar het probleem is niet echt dat CCcam die ene kaart niet kan lezen (het gaat niet over een CDS kaart), dat doet hij wel.

Alleen kan hij er daarna geen weg mee wat de authenticatiemethode betreft.

Mgcamd kan dat dan wel weer goed, als client van Gboxx86.

Maar die heeft dan precies weer last met SECA3.

Geplaatst:

Misschien heeft degene waar de twee kaarten niet werken overgeklokt... Zeker als je overklokt kun je problemen hebben met 2 kaarten in een DM7000 daar de signalen daar net niet helemaal zuiver zijn op die kaartlezers.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:
Origineel bericht van: Littlesat
Misschien heeft degene waar de twee kaarten niet werken overgeklokt...

vast niet. Op een 7000 is de klok zo smerig dat je al blij mag zijn als de kaart het op z'n standaard snelheid doet.
Geplaatst:

Heb i.d.d. nog nooit de kaartlezers overgeklokt. Zou niet eens weten hoe. Had vroeger gewoon twee kaarten in de interne kaartlezers. TVV en CDS in Seca2. Ging geheel probleemloos. Ook de combinatie CDS en Premiere ging vlekkeloos...

Geplaatst:

Ik denk dat ik mijn probleem als volgt ga oplossen.

Ik heb een testje gedaan met mijn TVV kaart op de PC.

Zelfde Phoenix cardreader, met opnieuw Gboxx86.

Als ik daarmee de TVV kaart share, werkt dat ook op mijn Dreambox met MGCAMD.

Dus, oplossing lijkt mij Gboxx86 te gebruiken op PC en daarmee te sharen, dus heb ik nog alleen een extra COM poort en Phoenix reader nodig.

Geplaatst:

Ik had nog niet gedacht aan die Taxonweb reader.

Is wel USB.

Maar ben er toch in geslaagd die in te zetten.

Ik heb dus nu :

Kaart1 : NEWCS ---> CS2Gbox --> Gbox ---> Mgcamd (Dreambox)

TVV : Gbox ---> Mgcamd (Dreambox)

Waarom heel die omweg via CS2Gbox ?

Omdat het een USB cardreader is, en voor zover ik weet ondersteunt Gbox geen USB.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen