Ga naar inhoud


Klink haalt bakzeil.


rudie1956

Aanbevolen berichten

Ik ben zelden te overtuigen als ik weet dat de waarheid in het midden ligt maar toch iets overheld naar mijn kant.

 

Je citaat gaat over brugpiepers ( jeugddisco tot 22.30 uur ) ,kinderen van 12/13 jaar....niet echt kroeggangers dus je zal met iets beters moeten komen !

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 195
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: pukje
rtl is net zo als bild.de ,hun berichten met je met
een korreltje zout nemen ,denk dat nos en nu objectiever
zijn.


de NOS?

toegegeven het is offtopic. Maar ze sugereren nog steeds in het nieuws dat er op 11-9 alleen een aanslag was op te WTC torens.
De NOS "vergeet" te vermelden de aanslag op het Pentagon en het vliegtuig dat inzittenden hebben laten crashen in een weiland.

Dat noem ik dus onvolledige nieuwsweergave van "onze" NOS.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk je kunt nu wel blij zijn met het verbod op roken, maar waarom eigenlijk? Ik durf met een gerust hart te beweren dat de mensen die vroeger nooit naar de kroeg gingen omdat ze niet tegen de rook konden, ook nu niet naar de kroeg gaan.

 

In feite is het een tamelijk egoïstische drogreden die aan al die blijdschap ten grondslag ligt: "Ik heb een hekel aan rooklucht en nu heb ik daar gelukkig geen last meer va als ik naar de kroeg zou willen gaan". Daar kan echt geen kroegbaas van leven hoor.

 

Wedden dat er onder al die lui die blij zijn met het rookbeleid van dit moment, genoeg andere regeltjes hebben waar ze zich wel aan storen!!!

Toch zijn er voor al die regels gegarandeerd ook weer mensen te vinden die daar blij mee zijn.

En dat is nou precies het hele punt waar ik ontzettend veel moeite mee heb. Almaar nieuwe regels (lees beperkingen) die worden geïnitieerd door een relatief kleine belangengroep met heeeel lange adem.

 

Onder de streep maakt het geen reet uit of je nu wel of niet blij bent met het rookverbod. Er is weer verder aan onze vrijheid getornd!!!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Duwgati
Ik durf met een gerust hart te beweren dat de mensen die vroeger nooit naar de kroeg gingen omdat ze niet tegen de rook konden, ook nu niet naar de kroeg gaan.




vergeet niet dat het rookverbod ook inhoud dat er niet meer in theaters, bioscopen (incl restaurant/horeca gedeelte) enz niet meer mag worden gerookt.
iets eerder werd het rookverbod al ingevoerd o.a. bij zwembaden (in ruimte van het zwemwater).
je moet eens weten hoe blij ik daar mee was. door het roken was soms dat ik niet naar de bioscoop ging.

misschien heb jij er geen last van, maar ik heb er wel last van (lichamelijk) en ben zo blij dat deze gelegenheden nu totaal rookvrij zijn geworden!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: caddydriver
Origineel bericht van: Amager95
Origineel bericht van: Duwgati
Ik durf met een gerust hart te beweren dat de mensen die vroeger nooit naar de kroeg gingen omdat ze niet tegen de rook konden, ook nu niet naar de kroeg gaan.




vergeet niet dat het rookverbod ook inhoud dat er niet meer in theaters, bioscopen (incl restaurant/horeca gedeelte) enz niet meer mag worden gerookt.
iets eerder werd het rookverbod al ingevoerd o.a. bij zwembaden (in ruimte van het zwemwater).
je moet eens weten hoe blij ik daar mee was. door het roken was soms dat ik niet naar de bioscoop ging.

misschien heb jij er geen last van, maar ik heb er wel last van (lichamelijk) en ben zo blij dat deze gelegenheden nu totaal rookvrij zijn geworden!




Niet rokers kiezen er ook voor om lichamelijk gezond te blijven en willen dus niet verplicht meeroken in welke gelegenheid dan ook doordat er mensen zijn die hun en een ander zijn gezondheid geen bal kan schelen .IK ben dus erg blij met een rookverbod want het is voor een niet roker een erg vieze bedoening in b.v een restaurant te zitten eten waar wel gerookt word.

Dus goed dat er een rookverbod is en houwe zo.


Groeten de Caddydriver. smile



winksmile

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Intussen lees ik hier nog steeds alleen maar egoïstische motieven om het rookverbod te steunen, zo van "ik vind roken stinken, dus ik ben er blij mee".

 

Probeer nou toch eens verder te kijken dan je eigen kleine ik.

 

Ik zeg niet dat er geen goede kanten aan zitten als mensen (op bepaalde plaatsen) niet meer zouden roken, maar moet nou alles hier in NL worden opgelost met nieuwe regels en verdergaande beperking en steeds strictere controles op al ons doen en laten.

DAT is nu precies wat jullie hier aan het toejuichen zijn omdat dit ene regeltje jullie goed van pas komt.

 

Jullie zijn zeker ook allemaal heel erg blij met een biometrisch paspoort, een electronisch patiëntendossier, een bewaarplicht van alle emailverkeer voor je provider, een verbod op gokken via internet, camerabewaking op straat, tracking van GSM-bewegingen, de a.s. kilometerheffing op basis van trajectregistratie en zo kan ik nog wel een uurtje doorgaan.

 

Voor al die zaken zijn fanatieke voorstanders te vinden die allemaal hun redenen hebben om die regels en registraties ingevoerd te krijgen. Dat maakt ze daarom nog niet goed. En nog veel minder gewenst.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat hier ook meetelt, is dat er ondertussen steeds meer bekend wordt over de nadelen van roken. namelijk dat roken schadelijk is voor de gezondheid van de rokers, en diegenen, die passief meeroken.

 

Roken is hoogverslavend, daarom is de overheid wereldwijd begonnen met het nemen van maatregelen.

 

Iemand die wil roken kan dat nog steeds, maar steeds minder in de openbare ruimte en andere voor het publiek vrij toegankelijke plaatsen.

Rokers zijn ondertusssen een kleine minderheidsgroep.

 

Rokers en niet rokers zullen het nooit eens worden.

Inderdaad zijn ex-rokers soms fanatieke anti-rokers.

 

Het enige wat ik vraag, is dat de publieke ruimte voor mij vrij toegankelijk is, zonder dat ik tegen een sigarettenwalm aanloop.

 

Rokers kunnen nog steeds in de prive sfeer zelf uitmaken of ze roken of niet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv

Rokers kunnen nog steeds in de prive sfeer zelf uitmaken of ze roken of niet.


Dat willen er veel juist niet.
Thuis gaan ze even naar buiten om de gezondheid van kinderen/familie niet in gevaar te brengen.
In de kroeg maakt het waarschijnlijk niet uit voor ze, daar zit zeker geen familie die belangrijk genoeg is om even niet te roken..

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Duwgati
Intussen lees ik hier nog steeds alleen maar egoïstische motieven om het rookverbod te steunen, zo van "ik vind roken stinken, dus ik ben er blij mee".

Probeer nou toch eens verder te kijken dan je eigen kleine ik.

Ik zeg niet dat er geen goede kanten aan zitten als mensen (op bepaalde plaatsen) niet meer zouden roken, maar moet nou alles hier in NL worden opgelost met nieuwe regels en verdergaande beperking en steeds strictere controles op al ons doen en laten.
DAT is nu precies wat jullie hier aan het toejuichen zijn omdat dit ene regeltje jullie goed van pas komt.

Jullie zijn zeker ook allemaal heel erg blij met een biometrisch paspoort, een electronisch patiëntendossier, een bewaarplicht van alle emailverkeer voor je provider, een verbod op gokken via internet, camerabewaking op straat, tracking van GSM-bewegingen, de a.s. kilometerheffing op basis van trajectregistratie en zo kan ik nog wel een uurtje doorgaan.

Voor al die zaken zijn fanatieke voorstanders te vinden die allemaal hun redenen hebben om die regels en registraties ingevoerd te krijgen. Dat maakt ze daarom nog niet goed. En nog veel minder gewenst.

Inderdaad.
Misschien moeten mensen maar accepteren dat de maatschappij niet perfect is ipv onevenredig strenge regels bedenken om alles maar onder controle te houden.

Als we zo gaan denken dan is het verbieden van alcohol in kroegen een goede volgende stap. Alcohol is verslavend, ongezond en kan agressie uitlokken. Dan maar alleen frisdrank in de kroegen. Oh nee, in frisdrank zit te veel suiker.

En wat is de situatie nu? Niet-rokers kunnen OVERAL in Nederland genieten van een schone lucht, behalve dan in de kroeg. En als Klink dan ook nog voorstelt om de lucht in kroegen schoner te maken door luchtafzuiging, wat is dan 't probleem hier?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)

Laat nu net die niet-rokers groep de grootste groep in dit land zijn whistle
En zoals het in een goede democratie gaat de meerderheid beslist smile

Dat is niet de definitie van een democratie, maar dat maakt niet zoveel uit. Uiteindelijk draait 't altijd uit op een compromis.

En dit is het punt waar ik me aan stoor: Sommige niet-rokers eisen het alleenrecht op en denken niet aan een compromis. Nergens mogen roken behalve dan in de kroeg (met afzuiging) lijkt me een uitstekend compromis. Dat is pas een goede democratie. Wat jij voorstelt neigt meer naar een dictatuur.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: dAF2000
Sommige niet-rokers eisen het alleenrecht op en denken niet aan een compromis. Nergens mogen roken behalve dan in de kroeg (met afzuiging) lijkt me een uitstekend compromis.

Wij hebben als niet rokers al jaren met een compromis moeten leven, eindelijk is nu de balans naar de goede niet rokers kant uitgeslagen cry

Dan vergeet je dat op lange termijn de niet-rokers het alleen maar beter hebben gekregen (effe los van 't getwijvel van Klink de laatste maanden). Ook deze stap van Klink geeft aan dat hij blijkbaar wel voor de schone lucht voor de niet-rokers gaat. In jouw voordeel dus. Je vergeet trouwens ook dat rokers al jaren met een compromis hebben moeten leven.

Tja, en wat nu? Iedereen leeft toch in een maatschappij met compromissen? Ik wil sommige dingen ook wel anders, maar ga ik dan 't alleenrecht opeisen zodat alles precies gaat zoals IK wil? Of ga je voor de totale wereldoverheersing? wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: Duwgati
Jullie zijn zeker ook allemaal heel erg blij met een biometrisch paspoort, een electronisch patiëntendossier, een bewaarplicht van alle emailverkeer voor je provider, een verbod op gokken via internet, camerabewaking op straat, tracking van GSM-bewegingen, de a.s. kilometerheffing op basis van trajectregistratie en zo kan ik nog wel een uurtje doorgaan.

Voor al die zaken zijn fanatieke voorstanders te vinden die allemaal hun redenen hebben om die regels en registraties ingevoerd te krijgen. Dat maakt ze daarom nog niet goed. En nog veel minder gewenst.


Hier heb je absoluut een punt.
Ik merk de laatste tijd steeds meer inmenging van de overheid in de prive sfeer.
Iedereen zal daarbij zijn eigen afweging maken, of die inmenging hem toevallig uitkomt of niet aanstaat.

Echter, on topic, met de slogan "Roken, samen komen we er wel uit" hebben we het helaas met elkaar niet opgelost.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...