Ga naar inhoud


Klink haalt bakzeil.


rudie1956

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: pukje

Op het werk heb ik een eigen kantoor met een bordje op de
deur dat ik rook ,en voor een vergadering ga ik naar een
rook vrije ruimte.
Sterker nog ik mag op kantoor roken maar doe het niet,ik rook
op werk alleen buiten !

Nog nooit gehoord van telefoon ,voor bezoek ga ik naar een
andere ruimte.
Dit is weer de oude discussie "iedereen heeft recht op een
rook vrije werkplek" dat mag niet vertaald worden in totaal
rook verbod.

Mag een vrachtwagen chaufeur in zijn vrachtwagen roken ?
nee het is zijn werkplek of ja als niemand erbij is ?

HAHA ja klopt wat daar staat maar ik zie af van
mijn wettelijke rechten ,ik stel voor MIJ een rookvrije
ruimte niet op prijs.


@pukje,

Op de site van de Voedsel en Waren Autoriteit is het volgende te lezen.

Waarom is het niet mogelijk om binnen ons bedrijf in goed overleg afspraken te maken over roken op het werk?
Met de inwerkingtreding van de regels over de rookvrije werkplek is een einde gekomen
aan een periode van ruim tien jaar van zelfregulering op dit terrein.
Omdat met deze zelfregulering in de praktijk onvoldoende resultaten werden behaald,
is ervoor gekozen de rookvrije werkplek als een rechtstreeks geldend recht in de Tabakswet op te nemen.

Mag een directeur op zijn eigen kamer roken?
Nee, als er werknemers in dienst zijn bij het bedrijf (en dus de Tabakswet van toepassing is)
mag in de werkkamer van de directeur niet gerookt worden.
Volgens de Tabakswet dienen alle werkplekken rookvrij te zijn en de werkkamer van de directeur valt hier ook onder.
Het feit dat de directeur een kamer voor zichzelf alleen heeft doet hieraan niets af.

Ik werk bij een transportbedrijf als vrachtwagenchauffeur.
Ik rij in een vrachtwagen die door mijn werkgever ter beschikking is gesteld.
Mag ik in deze vrachtwagen roken?

De vrachtwagen is voor een vrachtwagenchauffeur een werkplek en dient daarom volgens de Tabakswet rookvrij te zijn.
Alleen als de vrachtwagen eigendom van de chauffeur is en deze geen werknemers in dienst heeft is de Tabakswet niet van toepassing.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 195
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Duwgati

@Al diegenen die zich "winnaars" noemen,
Er zijn geen winnaars hier. Er zijn alleen maar verliezers.


@Duwgati,

Dat zie ik toch anders.
Volgens mij is de gezondheid de grote winnaar.

Er zijn in mijn ogen dan ook geen verliezers maar alleen winnaars.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattaz
Origineel bericht van: pukje

Op het werk heb ik een eigen kantoor met een bordje op de
deur dat ik rook ,en voor een vergadering ga ik naar een
rook vrije ruimte.
Sterker nog ik mag op kantoor roken maar doe het niet,ik rook
op werk alleen buiten !

Nog nooit gehoord van telefoon ,voor bezoek ga ik naar een
andere ruimte.
Dit is weer de oude discussie "iedereen heeft recht op een
rook vrije werkplek" dat mag niet vertaald worden in totaal
rook verbod.

Mag een vrachtwagen chaufeur in zijn vrachtwagen roken ?
nee het is zijn werkplek of ja als niemand erbij is ?

HAHA ja klopt wat daar staat maar ik zie af van
mijn wettelijke rechten ,ik stel voor MIJ een rookvrije
ruimte niet op prijs.


@pukje,

Op de site van de Voedsel en Waren Autoriteit is het volgende te lezen.

Waarom is het niet mogelijk om binnen ons bedrijf in goed overleg afspraken te maken over roken op het werk?
Met de inwerkingtreding van de regels over de rookvrije werkplek is een einde gekomen
aan een periode van ruim tien jaar van zelfregulering op dit terrein.
Omdat met deze zelfregulering in de praktijk onvoldoende resultaten werden behaald,
is ervoor gekozen de rookvrije werkplek als een rechtstreeks geldend recht in de Tabakswet op te nemen.

Mag een directeur op zijn eigen kamer roken?
Nee, als er werknemers in dienst zijn bij het bedrijf (en dus de Tabakswet van toepassing is)
mag in de werkkamer van de directeur niet gerookt worden.
Volgens de Tabakswet dienen alle werkplekken rookvrij te zijn en de werkkamer van de directeur valt hier ook onder.
Het feit dat de directeur een kamer voor zichzelf alleen heeft doet hieraan niets af.

Ik werk bij een transportbedrijf als vrachtwagenchauffeur.
Ik rij in een vrachtwagen die door mijn werkgever ter beschikking is gesteld.
Mag ik in deze vrachtwagen roken?

De vrachtwagen is voor een vrachtwagenchauffeur een werkplek en dient daarom volgens de Tabakswet rookvrij te zijn.
Alleen als de vrachtwagen eigendom van de chauffeur is en deze geen werknemers in dienst heeft is de Tabakswet niet van toepassing.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz


Verhelderende text ,dus ik ben fout maar zoals al gezegd rook
ik op het werk ook alleen nog maar buiten.

Maar vind toch dat het te ver gaat bij een vrachtwagen
chaufeur die alleen rijd .
Dat zal dat ook gelden als je een lease auto van de
zaak hebt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Wat een vooringenomen veronderstellingen allemaal Aart44 cry
Insinuaties en aannames daar houd ik niet zo van, maak deze zgn "feiten" eens wat concreter, voor je nog meer onwaarheden uitkraamt smirk


Ja dan gaan we wel off topic maar als je dat wilt.

Hier op het forum heb je zelf geschreven dat je met een paar reserve onderdelen van een ander rondloopt waaronder een nier.
Als die afstoten zal het volgens mij over en sluiten zijn dus ik neem aan dat je probeert netjes te leven en daar hoort dus geen kroegbezoek met veel drank bij.

Het lijkt me sterk dat je de nierziekte van het roken hebt gekregen meer voor de hand liggen lijkt me diabetes dus in de volksmond suikerziekte dus.
Als je je nu zou inzetten om diabetes te voorkomen zou het me geloofwaardig overkomen.

Maar inderdaad het zijn veronderstellingen van mij als het onwaarheden zijn dan sorry. tired
Link naar reactie
Delen op andere sites

de kleine ondernemer gaat ten onder aan dit beleid. dan kan je 3 dingen doen.

 

1. lekker doorstomen. klink ? who the f#ck is klink ?

2. het bijltje er bij neer gooien, een uitkering aanvragen en bij de soos aankloppen

3. je aan dit stupide beleid houden en je zaak naar de klote zien gaan.

 

let wel, ik heb het hier over de kleine ondernemer in dorpjes (en wellicht ook steden) waar ik vandaan kom.

van toerisme moet je het alleen in het hoogseizoen hebben, de rest van vaste klanten welke, in mijn geval, allemaal grasdrogerijen zijn.

"mijn" kroegbaas kiest dan ook voor nummer 1 en neemt de boetes voor lief. indien z'n vergunning wordt ingetrokken, dan draait ie de sleutel definitief om en is de staat wederom een uitkeringstrekker rijker.

 

ik blijf erbij, een rookverbod is op zich goed maar bekijk dit per situatie.

 

1. geen eigen personeel ? geen moeite met (mee)roken ? rookruimte onmogelijk qua omvang ? sticker op de deur als waarschuwing en paffen maar

2. eigen personeel ? rookverbod

3. restaurant : rookverbod

 

laat een kroegbaas in z'n waarde en laat hem zelf beslissen. de roker en niet-roker kunnen zelf wel kiezen waar ze heen gaan.

ik blijf erbij, de helft van dit topic is gebasseerd op lucht, de intentie van het rookverbod gaat volledig tenniet en lijkt het wel een welles-nietes "slag" om gelijk te halen.

 

ben benieuwd als het allemaal echt zo streng wordt zoals dhr. Klink ons doet voorkomen. illegale garages, bier een eurie, kroegen naar de klote, bedankt hoor ...

verbied het gehele roken dan ? maar nee, dat kan niet, dan is de staat failliet.

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: soktic
Nou vertel ... Moeten horeca ondernemers ook zoveel meer betalen voor het bier?

Gaat nu wel erg offtopic maar ik kom niet meer bij
de horeca omdat ik vaak het gevoel had bij het afrekenen
dat ze me opgelicht hebben ,hun prijzen zijn echt niet
meer normaal ,kom je in duitsland daar zijn de prijzen
wel heel anders.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste caféhouders pachten het cafébedrijf en hebben een bierplicht.

Zij kunnen dus niet zomaar naar een andere leverancier en hebben alle prijsverhogingen maar te pikken.

De brouwers maken daar flink misbruik van.

De tijd dat je met een café rijk werd is al heel lang over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Fatfreddy
. . .Goede argumenten zijn er nog steeds niet gegeven. . .


Oké, ik geef toe dat ik wellicht wat uit zijn verband ruk maar
hier een positieve bijdrage van rokers.

Rokers zorgen voor een enorme belasting bijdrage en daardoor
scheppen zij een belasting-gunstiger klimaat voor de niet
rokers. :D

Maar nu even back to basic.

90% van de rokers zijn begonnen in een klimaat dat het stoer
was (voor mij 40 jaar terug) en je zou er niet bij horen
(althans, dat dacht je, zo jong je toen was). Dus roken was
toen de oplossing (gelul natuurlijk, maar zo was het toen wel).

Dat je daar later spijt van hebt, natuurlijk, wie niet.

Maar eenmaal verslaafd is nu eenmaal lastig terug te draaien,
sommige daargelaten die het eenvoudig afging.

Het is ook in zijn algemeenheid een beetje flauw om rokers
onder één noemer te plaatsen, je zal er maar mee zitten . . .
Ik vind het persoonlijk al jammer genoeg dat ik er zoveel
moeite mee heb om te stoppen . . . .

Dit is gewoon de realiteit uit het leven gegrepen. En deze
realiteit geldt voor de meeste rokers (ik ben een realist
(hoop en denk ik).

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er bestaat altijd nog de mogelijkheid om te stoppen met roken, maar dan moet je er wel achter staan, anders lukt dat niet.

En ja, ik ben zelf ook ooit gestopt met roken rond 1984. terwijl ik bij een grote cigarettenfabrikant in Bergen op Zoom werkte.

Zonder hulpmiddelen is het ons gelukt, maar ik weet hoe moeilijk het is, dus als er hier vrienden in huis komen, mogen ze gewoon roken.

Ex-rokers zijn dus niet altijd de grootste anti-rokers.

We gaan in onze maatschappij wel steeds meer aan ons zelf denken, dus vooral ikke en de rest kan .......

Da's jammer, een beetje rekening met elkaar houden lijkt mij normaler.

Als je in een klein café zit met slechte ventilatie, mag er m.i. best een peuk op gestoken worden, maar bedenk dan wel dat die ene peuk 3 keer ingeademd wordt.

Dan zou je er dus wat minder op kunnen steken, toch? :D

Ik pleit dan ook nog steeds om per 30 m2 caféruimte één afzuigkap te plaatsen en afhankelijk van de hoeveelheid rokers (blauwe damp) de snelheid in te stellen. Zo'n afzuigkap is toch niet zo duur?

 

<kl(n)k>

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: JosFop4Sat
. . . Da's jammer, een beetje rekening met elkaar houden lijkt mij normaler. . .


TOP reactie.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou gisteravond NOVA gezien en daar zat minister Klink ook samen aan tafel met Frits Wester van RTL nieuws en die vroeg aan Klink of hij nu voor of tegen het rookverbod was omdat hij al opgevangen had dat het de minister niet veel kon schelen de rookvrije horeca.

 

De minister antwoordde dat het rookverbod niet door hem in het regeerakkoord was gekomen maar door de Christen Unie en dat hij wel voor het beschermen van het personeel was maar dat de eenmanszaak in de horeca wat hem betreft niet perse rookvrij hoeft te zijn.

Ook zag hij wel mogelijkheden in afzuiginstallatie's maar omdat er wel 80 soorten zijn wou hij samen met TNO een onderzoek laten doen wat nu echt helpt.

 

Dus het lijkt me dat de eenmanszaken in de horeca nog lang niet rookvrij zijn. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Nou gisteravond NOVA gezien en daar zat minister Klink ook samen aan tafel met Frits Wester van RTL nieuws en die vroeg aan Klink of hij nu voor of tegen het rookverbod was omdat hij al opgevangen had dat het de minister niet veel kon schelen de rookvrije horeca.

De minister antwoordde dat het rookverbod niet door hem in het regeerakkoord was gekomen maar door de Christen Unie en dat hij wel voor het beschermen van het personeel was maar dat de eenmanszaak in de horeca wat hem betreft niet perse rookvrij hoeft te zijn.
Ook zag hij wel mogelijkheden in afzuiginstallatie's maar omdat er wel 80 soorten zijn wou hij samen met TNO een onderzoek laten doen wat nu echt helpt.

Dus het lijkt me dat de eenmanszaken in de horeca nog lang niet rookvrij zijn. laugh

Dit is wel een flinke domper voor zendmamateur sjaak
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...