Ga naar inhoud


Klink haalt bakzeil.


rudie1956

Aanbevolen berichten


  • Reacties 195
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: boekkie
Wat we met allen wel doen is auto rijden,wat daar aan gifige stoffen uitkomt,is ook wat we elke dag in ademen,dat is wel gezond? en wie laat daar de auto voorstaan??

De nummer 1 van loze kreten uit een reeks van niets terzakedoende argumenten van een rookverslaafde mad


Daar ben ik als COPD patient het helemaal niet mee eens.
Na een dagje Amsterdam Artis lig ik een week lang kapot op bed bij te komen.
Wat mij betreft mag de electrische auto dan ook verplicht worden en gaan alle traditionele gaskamers naar de sloop.
Graag niet allemaal een blauwe Pruis nemen want dan moet ik straks lang zoeken naar de mijne als het druk is op de parkeerplaats. laugh

Wat roken betreft, niet in restaurants s.v.p.
Kroegen interesseren me niets, ik haat zuiperds meer dan rokers. blush
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Clarke

Daar ben ik als COPD patient het helemaal niet mee eens.
Na een dagje Amsterdam Artis lig ik een week lang kapot op bed bij te komen.


Maar die COPD heb je vast niet gekregen van uitlaatgassen (?)
Waarschijnlijk eerder door roken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens nu.nl

 

De Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) schortte handhaving van het verbod in eenmanszaken op totdat Klink de regels had aangepast.

 

Wanneer de controleurs weer op pad gaan, is nog niet duidelijk. De Raad van State moet nog een advies uitbrengen over het aangepaste rookverbod. Ook de Tweede Kamer moet zich er nog over uitspreken.

 

 

dus roken in de kroeg mag gewoon sjaak

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kabinet past rookverbod aan

 

In kroegen zonder personeel wordt de sigaret weer taboe. De ministerraad stemde vandaag in met voorstellen voor aanpassing van het rookverbod van minister Ab Klink van Volksgezondheid.

 

Bron, diverse nieuwssites.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is de versie van Nu.nl en is duidelijk genoeg.

 

Kabinet past rookverbod aan.

Uitgegeven: 11 september 2009 18:31

Laatst gewijzigd: 11 september 2009 18:31

 

DEN HAAG - In kroegen zonder personeel wordt de sigaret weer taboe. De ministerraad stemde vrijdag in

met voorstellen voor aanpassing van het rookverbod van minister Ab Klink (Volksgezondheid).

 

bron Nu .nl

 

U mag zelf de smiley kiezen voor de regel hieronder: smilemad

 

Het is dus echt afgelopen nu.

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: leo1949
Dit is de versie van Nu.nl en is duidelijk genoeg.

Kabinet past rookverbod aan.
Uitgegeven: 11 september 2009 18:31
Laatst gewijzigd: 11 september 2009 18:31

DEN HAAG - In kroegen zonder personeel wordt de sigaret weer taboe. De ministerraad stemde vrijdag in
met voorstellen voor aanpassing van het rookverbod van minister Ab Klink (Volksgezondheid).


Wel eerst goed lezen:
"Wanneer de controleurs weer op pad gaan, is nog niet duidelijk. De Raad van State moet nog een advies uitbrengen over het aangepaste rookverbod. Ook de Tweede Kamer moet zich er nog over uitspreken.
"
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik begrijp niet waar we ons druk om maken.

tis al duizend keer gezegd, die wet is er om personeel

te beschermen, niet voor de cafebezoeker.

wet is dus gewoon wet en uiteindelijk mag er dus gewoon gerookt worden in de cafe's zonder personeel.

 

dat betekend dat een groot aantal cafe-uitbaters ten onrechte inkomsten hebben moeten missen. die zijn nu al druk bezig met claims indienen.

en wie gaat dat betalen? juist, de belastingbetalen en dus ook de niet-rokende belastingbetalen.

kijken of je dag dan ook niet meer stuk kan :P

 

ik begrijp het ook niet waar de niet-roker zich druk om maakt.

bij je thuis kun je toch ook lekker zitten drinken zonder in de rook te staan?

en als je dan toch naar een cafe wilt, waarom dan niet naar een wat grotere cafe waar ze personeel in dienst hebben?

daar wordt niet gerookt.

zo kun je tegenwoordig overal al rookvrij genieten: restaurants, bioscopen, discotheken etc.

 

waar die lullige reacties vandaan komen, omdat er in kleine cafe's wel gerookt mag worden, begrijp ik dan ook niet.

Blijkbaar is het een principe kwestie geworden om dat laatste beetje horeca ook rookvrij te maken.

 

wees blij,

vroeger werd OVERAL gerookt.

is dat geen overwinning opzich?

 

tis ook het laatste wat ik over dit onderwerp ga zeggen.

(denk ik :P)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RVP
Origineel bericht van: Clarke

Daar ben ik als COPD patient het helemaal niet mee eens.
Na een dagje Amsterdam Artis lig ik een week lang kapot op bed bij te komen.


Maar die COPD heb je vast niet gekregen van uitlaatgassen (?)
Waarschijnlijk eerder door roken.


Nee ik was nooit zo'n meeloper en heb misschien daarom ook nooit de behoefte gehad om te roken.
De uitlaatgassen in steden als Amsterdam en Rotterdam zijn niet bepaald gering te noemen dus ik snap je reaktie ff niet. confused

Bovendien is al jaren bekend dat het aantal COPD patienten onder bewoners van de grote steden en langs snelwegen aan het toenemen is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Omdat Klink er zeker van wil zijn dat deze regel ook echt betekent dat een horecagelegenheid rookvrij is, komt er ook nog een rookverbod in de Tabakswet. De minister vreest namelijk dat de verplichting om kroegbezoekers te beschermen tegen rook, nog geen definitief einde maakt aan de discussie rond het rookverbod.

 

Bron: Spits

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"om kroegbezoekers te beschermen tegen rook

"

Is er ergens een statistiek of onderzoek te vinden hoeveel % van de kroegbezoekers zich wel/niet wil beschermen tegen "rook " ?

 

Ik vraag me namelijk af hoeveel van de niet rokers ( sjaak buiten beschouwing ) enig nut zien in dit verbod !

 

Geheel offtopic : hoelang zou het nog duren voordat men de bbq vebied....rook is rook ?

 

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...