Jan Ambers Geplaatst: 9 september 2009 Geplaatst: 9 september 2009 Ik zoek voor een steeds trager wordende W-98PC een defrag programma, en ev een regcleaner voor W-98 Alles freeware als't kan...
NINjak Geplaatst: 9 september 2009 Geplaatst: 9 september 2009 Op http://www.portableapps.com staat oa. ook een defrag tooltje of ie ook voor W95 werkt, ik heb geen idee! Edit: Citaat: System Requirements: Windows 2000/2003/XP/Vista/2008/X64 Zo te zien, waarschijnlijk niet dus...
Gast gladys Geplaatst: 9 september 2009 Geplaatst: 9 september 2009 Windows 98 is hopeloos verouderd. Wordt niet meer door MS ondersteund. Sinds augustus 2 jaar terug heb ik XP geinstalleerd. Dat was toen al redelijk uitontwikkeld. Nooit problemen gehad en weinige updates. Vista sla ik over en Windows 7 wacht ik een paar jaar af. Defragmentatie door Windows zelf is redelijk. Maar er zijn betere. (b.v O&O defrag). Een register schoonmaken kan met Regseeker 1.55. Gratis te vinden. Dit laatste geeft je geen toegenomen snelheid. Alles is gratis te vinden
NINjak Geplaatst: 10 september 2009 Geplaatst: 10 september 2009 Omdat het oud is of zou zijn en MS het niet meer ondersteund hoef je het OS nog niet aan de kant te gooien omdat anderen dat vinden. Zeker niet als het, voor je persoonlijk, nog zou voldoen! Je heb alleen te maken met mogelijke "gaten" in het OS te maken en dingen die niet meer zouden werken (zoals bv. een IE) maar je evt. wel nodig kan/zou hebben.
Jan Ambers Geplaatst: 10 september 2009 Auteur Geplaatst: 10 september 2009 Het is een oudere PC met een AMD-K3... Maar voor emailverkeer en tekstverwerking en sommige sattools doet ie het prima... Maar nu stel ik vast dat ie enorm lang werk heeft om mijn mail met opera10(uitgerust met ""TURBOwerking(???)"" binnen te halen en meestal op 80% blijft hangen en niks meer doet! Dus was m'n eerste gedacht hoeveel vrije plaats op de HDD? Nu 500Mb vrij... ev te veel gedefragmenteerd? Scandisk uitvoeren... duurt een eeuwigheid en start steeds opnieuw. Alle gekende residente progr al via Hijack uitgeschakeld... duurt nog lang! Ga nu in m'n oudere Chip CD's eens zoeken naar een scandisk en drfragger die beter werkt...
Gast Mimisiku Geplaatst: 10 september 2009 Geplaatst: 10 september 2009 Hoeft niet! Start W98 in veilige modus. Hierdoor laadt hij een minimum aan drivers en geen opstart-aplicaties binnen Windows 98 Je kunt nu prima de ingebouwde scandisk en defrag gebruiken. Tip: Voordat je gaat scandisken en defraggen even al je TEMP directories legen (scheelt een berg). Gooi ook je tijdelijke bestanden van Internet Explorer, Opera etc weg. Je zal zien dat dit heel veel ruimte vrijmaakt. Na de scandisk en defrag kun je je PC gewoon weer in normale modus starten. Oh ja! Dat tig keer herstarten van defrag komt door het meegeleverde msagent.exe wat toen steevast werd ingeladen. Het hebben van een virusscanner en screensaver staat ook garant voor continue herstarten van de defrag.. Veel succes..
Jan Ambers Geplaatst: 10 september 2009 Auteur Geplaatst: 10 september 2009 Dat met Hijack is al gedaan, een min staat nu in de taskbalk, nog 2 icoontjes... Opera-10 is eraf, en een regclean gedaan en gereboot... En Opera-9.6 geinstalleerd, en die foutmelding kwijt, maar geruild voor een andere... kan de mail niet activeren!
Jan Ambers Geplaatst: 10 september 2009 Auteur Geplaatst: 10 september 2009 Bedankt vr de tip, en is er geen defragversie die ook vanuit dos loopt in WIN-98 systeem?
Gast hummiesat Geplaatst: 10 september 2009 Geplaatst: 10 september 2009 Een defrag tool weet ik zo niet, maar een heel goede compressie tool wel. Compressie tot 100% mogelijk met Format C: Ondergetekende is niet verantwoordelijk voor mogelijk ongewenste gevolgen ontstaan door het uitproberen van bovengenoemde functionaliteit.
RVP Geplaatst: 11 september 2009 Geplaatst: 11 september 2009 Defraggen geeft geen merkbare snelheidswinst. Zonde van je tijd. W98 opnieuw installeren is het beste en makkelijkste.
Psychosammie Geplaatst: 11 september 2009 Geplaatst: 11 september 2009 Ik ben bang dat je het toch een beetje over jezelf hebt afgeroepen. Als jij er voor kiest om met oude meuk te blijven werken zou je je voor de goede werking ook moeten beperken tot browsers en email clients uit het Windows-98 tijdperk en zeker niet proberen nieuwe software te installeren met hogere eisen. Ik denk dat een frisse installatie wonderen doet. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Ome Merde Geplaatst: 11 september 2009 Geplaatst: 11 september 2009 gewoon er over heen knallen, dat kan prima met win98se. je behoudt je data ook nog eens als je niet voor format kiest. merDe deze ruimte is te huur
Jan Ambers Geplaatst: 11 september 2009 Auteur Geplaatst: 11 september 2009 De Opera-v10.0 vakkundig verwijderd en V9.62 erop en alles draait terug snel! Spijtig dat Opera aangeeft voor alle windows versies en "nu met turbo"...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen