Ga naar inhoud


ik zoek een goede VOIP telefoon


mapi

Aanbevolen berichten

Wat ik zoek is een goede VOIP telefoon die geschikt moet zijn voor Skype.

 

Heb echter een beperking... Geen siemens..... ( vindt ik niets.. ) Wie heeft ervaring met wireless voip telefoons en kan me een goede tip geven...

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: sat-elite
Origineel bericht van: mapi
Skype.... Geen siemens..... ( vindt ik niets..

skype voor voip en geen siemens dat is een combinatie waar ik me niks bij kan voorstellen?


gewoon weg geen telefoons van het merk siemens die ook skype bevatten voor je interne netwerk... Heb gewoon weg niets met het merk....

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zelf draai al een aantal jaar met een linksys pap2t daarop mijn normale telefoon aangesloten en bel uit met SIP via de provider Voipbuster.

 

maar gewoon usb skype phone kost maar een 10tje gewoon importeren uit china ofzo via een bekende veiling site smile

Receivers: DM800 (OpenPLi) - DM500 clone (tuner overleden) - Philips DSR 7121 HD, Sunray SR4 Trial tuner (800SE clone met OpenATV 5), Xtrend ET9200 silver benelux  (Openpli), AzBox Elite cable/sat (OpenATV 6)

Visiosat 13E,19.2E,23.5E,28.5E

Abbo: Canal digitaal Basis + HD, Caiway

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij moet je eerst duidelijkk weten wat je wil. VOIP en Skype zijn niet helemaal hetzelfde. Skype is een gesloten systeem, waar je een skype telefoon voor nodig hebt. Daarnaast zit je bij skype vast aan skype, en heb je geen keuzevrijheid welke provider je hebben wil.

Waarom je geen Siemens voip telefoon wil begrijp ik niet. Ik heb nu iets meer dan 1 jaar de siemens C470IP en het is een supergoed toestel. Heldere gesprekken die niet onderdoen voor normale analoge KPN gesprekken.

Ik heb voor die tijd even geexperimenteerd met wireless telefoons.... ik had de Nokia E51 er speciaal voor gekocht. Nee dus!! Belabberde kwaliteit, het gesprek valt heel vaak weg, en je kan geen normaal gesprek voeren. Toen ik via diezelfde providers met mijn Siemens ging bellen was de kwaliteit wél helder, zonder onderbrekingen.

Mijn tip aan iedereen die wil voip'en is altijd een Siemens.... koop hem echter wel in Duitsland, want dat scheelt meer dan 30% in de prijs!!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

overigens is er van de siemens C470 een nederlandse en een internationale versie. als je de internationale versie analoog aansluit op je telefoonlijn krijg je daarvan geen nummerweergave. bij voip gesprekken natuurlijk wel. als je hem alleen voor voip gebruikt is dat dus geen probleem en is die international (ook in nederland) een stuk goedkoper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al jaren een philips voip 841. Ben daar zeer tevreden over, wordt volgens mij niet meer verkocht. Maar werkt bij mij heel goed. Ik heb KPN internetplusbellen en kan dus ook nog met een gewone landlijn belllen en gebeld worden met dit toestel. Groeten Dunhans.

post-18497-1318260424,7641_thumb.jpg

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Heb eigenlijk bijna dezelfde vraag.

Omdat ik veel met vakantie in o.a. Spanje zit bel ik op dit moment veel met Skype (€ 0,02 p/m naar vaste nummers incl. BTW naar 40 landen).

Hiervoor heb ik hier in Spanje bij een bekende Media winkel een TCL Skype USB telefoon gekocht voor het schikbare bedrag van € 5,95 !!!!.

Dit functioneert uitstekend en het geluid is glashelder.

Als ik straks thuis kom wil ik echter Skype ook draadloos gebruiken en zonder mijn laptop aan te zetten.

Weet iemand een goed toestel /apparaat waarmee ik via Skype kan bellen zonder dat ik persé de laptop of desktop moet laten aanstaan?

Ik heb thuis een goed functionerende WLAN met als basis een Linksys WRT54GL router met DD-WRT software.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

kies een ADSL-modem met VOIP ingebouwd.

daar kun je dan elke telefoon op aansluiten.

 

kben zelf gecharmeerd v/d fritzbox want die kan zowel analoog als isdn-telefoons ondersteunen en ... je kunt het tevens combineren met je evt normale telefoonlijn;

er zit nl een telefooncentrale in.

gr. Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas Siemens is binnen Europa toch de marktleider en zelfs Medion maakt gebruik van deze hardware.

 

Ik gebruik bedrijfsmatig alleen de Siemens Gigaset Voip toestellen. De c470 reeks is inderdaad een heel goede reeks, ondersteunt meerdere providers, heeft goede Fall-back en doorverbinden werkt supersnel en goed. Gigaset.net is geweldig, zo kun je onafhankelijk van een telecomprovider tussen Gigaset.net comptabele toestellen bellen. Helaas is deze functie alleen niet te gebruiken op NL toestellen, dus het kopen van een goedkoper duits toestel is niet verkeerd.

 

Vergeet Philips. Voip valt of staat met regelmatige software updates. Bij Siemens is dit goed geregeld en tegenwoordig werken alle merken Euro-DECT toestellen perfect met de basisset samen. Bij Philips is dit stukken minder.

 

Geintegreerde modems of losse Linksys SPA'tjes bieden minder gebruiksgemak en maken minder snel verbindingen.

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beiden bedankt voor het snelle antwoord maar volgens mij is het nu wat te ingewikkeld.

Ik heb thuis geen vaste telefoon en ook geen ADSL en dat komt er ook niet.

Voor die paar maanden dat ik thuis ben deel ik de Internettoegang met mijn buurman.

Dit signaal ontvang ik via een UbiQuiti NanoStation2 en deze is dan op mijn Linksys WRT54GL aangesloten.

Dat is dus mijn vertrekpunt om te skypen.

Ik wil uitsluitend skypen en niet in combinatie met welke (vaste) telefoonprovider dan ook bellen want daarvoor gebruik ik mijn mobiele telefoon.

Dus in feite alleen een apparaat (telefoontoestel of iets dergelijks) waar ik draadloos thuis mee kan skypen en niets anders.

 

Ik heb zelf een Nokia E51 (binnenkort E52) mobiele telefoon in mijn bezit met daarop WLAN.

Nu vraag ik me af of een dergelijk toestel ook voor skypen geschikt gemaakt kan worden?

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen


Ik heb zelf een Nokia E51 (binnenkort E52) mobiele telefoon in mijn bezit met daarop WLAN.
Nu vraag ik me af of een dergelijk toestel ook voor skypen geschikt gemaakt kan worden?



Van de Nokia N95 weet ik dat Skype via het programma Fring prima werkt,
De nieuwe N900 van Nokia kan dit zelfs al standaard !!!
Bij je contacten kan je dan kiezen of je "normaal" of via Skype wil bellen.
Het vreet wel accupower !

Frank

Xtrend ET-8000 met openPli, Visiosat Big Bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Frank,

Bedankt voor het antwoord.

Inmiddels heb ik al Nimbuzz op mijn Nokia E51 geïnstalleerd welk waarschijnlijk dezelfde functie heeft dan Fring.

Ik heb hiermee echter een probleem met het geluid.

Nadat ik via mijn Lynksys WRT54GL router met mijn E51 contact heb gemaakt met mijn WLAN kan ik mijn Skype contacten en telefoonnummers raadplegen.

Als ik echter een telefoonnummer kies dan zie ik de melding dat er contact gemaakt wordt maar ik er gebeurt verder niets.

Het symbool van Nimbuzz draait rond maar ik hoor geen geluid.

Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...