Ga naar inhoud

Ondertiteling : bugs (in PLi ?)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik gebruik die Pli3 image.

Wat mij opvalt : teletekst ondertiteling is niet zoals het hoort.

Alle tekst wordt bijv. in het wit weergegeven, los van de kleur die ze oorspronkelijk had.

De BBC bijv. doet niet anders dan kleuren gebruiken om het onderscheid weer te geven tussen verschillende sprekers.

Ook de layout wordt precies geherinterpreteerd, en als er 3 lijnen tegelijk op het scherm komen ziet het er heel raar uit.

DVB-ondertiteling is dan wel weer goed, maar alleen op de SD zenders.

BBC HD heeft bijv. ook DVB ondertiteling, en die wordt gedetecteerd door PLi, maar dan niet weergegeven.

Merk op : ik heb nooit de originele image gebruikt, dus ik weet niet hoe het daar precies zit.

Geplaatst:

het is nog lang niet perfect idd.

Maar smaken verschillen ook, ik heb bijv liever niet die verschillende kleuren.

Als je de oorspronkelijke positionering en kleuren wilt, moet je tuxtext gebruiken.

Wil je iets wat er wat strakker uitziet, gebruik je de e2 subtitle parser/renderer.

Die regel detectie en positionering is alleen best wel lelijk momenteel.

Doe wel een software update, volgens mij zitten de laatste subtitle verbeteringen nog niet in de nfi.

dvb subtitles zouden inmiddels ook moeten werken dacht ik, maar er zijn nog wat issues met het schalen naar HD resolutie.

Geplaatst:
Origineel bericht van: pieterg

dvb subtitles zouden inmiddels ook moeten werken dacht ik, maar er zijn nog wat issues met het schalen naar HD resolutie.

Volgens mij niet, maar ik zou 't weer even moeten testen.

BTW dvb-subs worden natuurlijk nooit mooi op HD, ik denk dat ze daarom ook niet zo populair zijn bij zenders.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Geplaatst:
het is nog lang niet perfect idd.
Maar smaken verschillen ook, ik heb bijv liever niet die verschillende kleuren.

Kan ik begrijpen, maar als je de kleuren weglaat en alles in het wit zet, wordt het soms wel echt onduidelijk.
Zo iets in dit genre zie ik liefst (hoe donker de achtergrond is is een kwestie van smaak, maar doordat er een achtergrond is, heb je nooit dat het wit op wit is) :

BBC%20One%20screenshot.jpg

Als je de oorspronkelijke positionering en kleuren wilt, moet je tuxtext gebruiken.
Wil je iets wat er wat strakker uitziet, gebruik je de e2 subtitle parser/renderer.

Hoe doe je dat ?
Ik heb bij plugins gekeken en bij software manager, maar vind dat nergens terug.
Is dat via een aparte IPKG te installeren ?
Ik krijg ook regelmatig : Some plugins are not availabel:
Extensions/TuxboxPlugins (No module named pluginrunner)

Doe wel een software update, volgens mij zitten de laatste subtitle verbeteringen nog niet in de nfi.

Software update geeft aan dat er 0 packages geüpdated werden.

Misschien na een update, op dit moment zie ik ze enkel bij SD zenders.
Geplaatst:
Origineel bericht van: Erik Slagter
BTW dvb-subs worden natuurlijk nooit mooi op HD, ik denk dat ze daarom ook niet zo populair zijn bij zenders.

Ze worden wel degelijk gebruikt door de BBC, hoor.
Neem maar iets op van BBC HD, en speel het dan af met de nieuwste VLC Player op PC of met DVBViewer.
Je zult zien dat ze er zijn, en ze zijn ook veel kleiner dan de gewone DVB ondertitels.
Geplaatst:
Origineel bericht van: zzzzzzz

Hoe doe je dat ?

de text knop, en dan de juiste pagina selecteren (meestal 888 volgens mij op de bbc)
Geplaatst:

Op Pli werkt de pluging 2Sub. helaas niet.

andere image werkt het wel.

Daar kan je verschillende letter types naar jou smaak selecteren en ook de grote van letter type bepalen.

ook de kleur kan je aanpassen en kiezen of je een achtergrond wilt of niet of juist alleen een outline.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C

Geplaatst:

Hoe doe je dat ?

de text knop, en dan de juiste pagina selecteren (meestal 888 volgens mij op de bbc)

Ach, dat ik daar niet opgekomen ben !
Zijn nu maar 2 dingen dat ik daar zou willen aan veranderen :

Dat lettertype is niet echt mijn genre, en het zou ook leuk zijn, als je dat zwart wat transparanter kunt maken.
Daar heb je als gebruiker echter geen toegang toe, zeker ?
Geplaatst:

Dat lettertype is niet echt mijn genre, en het zou ook leuk zijn, als je dat zwart wat transparanter kunt maken.
Daar heb je als gebruiker echter geen toegang toe, zeker ?

lettertype kan je ergens in een configfile aanpassen, je kan onder andere kiezen voor een ttf font (maar hou er rekening mee dat de normale teletekst er dan waarschijnlijk niet strak meer uitziet), en evt de fontfile vervangen door een andere.

Trasparante achtergrond kan je aanzetten met de mute knop als ik mij goed herinner.
Geplaatst:

Al eens gekeken wat voor performance de gsub plugin nodig heeft?

Met de aangepaste dccamd (die voor gbox) werkt gsub ook op de PLi omdat gsub op /tmp een filetje pmt.tmp nodig heeft om te checken welke zender je momenteel kijkt...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Ik zou eens moeten kijken of ik niet die van Mediacenter kan gebruiken.

Dat vind ik een dun, maar toch mooi leesbaar lettertype.

Voor die andere plugins (Gsub en zo), geen idee hoe je dat instelt.

Moet je dat apart downloaden via een IPKG of zo ?

Geplaatst:

Is er iemand die 2sub kan aanpassen en hier wil neer zetten voor PLI.?

Dat zou geweldige oplossing zijn namelijk.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C

Geplaatst:

Het lettertype dat Mediacenter gebruikt zit in een file genaamd luttx83.ttf, te vinden in c:\windows\ehome.

Ik wil dit wel eens proberen om te zien wat dat geeft als je dat eens probeert in de plaats van het standaard lettertype.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen