Gast zzzzzzz Geplaatst: 10 september 2009 Geplaatst: 10 september 2009 Ik heb die Quickbuttons plugin geïnstalleerd. Het was mijn bedoeling om een paar kleurtoetsen te herprogrammeren om snel het beeldformaat te kunnen wijzigen als dit verkeerd of niet gewenst is. Kanaal Z bijv. (TVV versie) komt regelmatig in 4:3 door terwijl het eigenlijk 16:9 zou moeten zijn. En er zijn ook zenders die een gigantisch zwart kader tonen rond de film, omdat ze niet anamorf doorsturen (op de screenshot lijkt het maar een klein kadertje). Er zijn ook zenders die verkeerdelijk als 16:9 doorsturen als het eigenlijk 4:3 moet zijn (niet direct een voorbeeld gevonden, maar weet dat ze er zijn). Kun je nu met die quickbuttons (rode knop is hier nog niet toegewezen) een soort van carroussel doen door de settings die je in het A/V menu vindt, zodat je voor 4:3 schakelt tussen de verschillende opties (Pillarbox, Just Scale, Nonlinear, Pan & Scan) en dan hetzelfde doen voor een andere toets voor het 16:9 formaat (Letterbox, Just Scale, Pan&Scan) ? Hoewel ik merk dat een uitzending die 16:9 doorstuurt, terwijl het eigenlijk 4:3 zou moeten zijn daarmee geen oplossing heeft, daar moet ik dan dus weer de knop van mijn TV voor gebruiken Maar terug naar mijn vraag : hoe werkt nu die Quick Buttons setup ? Ik ga naar het plugins menu, kies voor Setup Quickbutton, en krijg dan dit scherm (het lijkt erop dat het venster teveel naar onder staat). En nu ? Hoe kan ik nu de rode knop herdefiniëren ? Als ik naar assigned to red ga, en dan op OK druk, keer ik terug naar het schermpje waar ik de instellingen van mijn plugins kan instellen.
Erik Slagter Geplaatst: 10 september 2009 Geplaatst: 10 september 2009 Onder de "plugins" kun je ook "quickbuttons" kiezen en daar kun je ze instellen. DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
Gast zzzzzzz Geplaatst: 10 september 2009 Geplaatst: 10 september 2009 Origineel bericht van: Erik Slagter Onder de "plugins" kun je ook "quickbuttons" kiezen en daar kun je ze instellen. Nou moe, dat is toch net wat ik doe ? En dan krijg ik dat Quickbutton setup scherm dat rechtsonder staat en niet in het midden (bedoeling of bug ?). En daar weet ik niet hoe het verder moet.
Gast zzzzzzz Geplaatst: 11 september 2009 Geplaatst: 11 september 2009 Het kwam dus door de skin dat dat venster maar voor een deel binnen het zichtbare beeld viel. Nu kan ik dus wel bepaalde acties toekennen. Weet er iemand overigens hoe je zelf nog acties kunt toevoegen aan de lijst van toe te kennen acties ?
Kcplus Geplaatst: 19 september 2009 Geplaatst: 19 september 2009 Ik weet helaas (nog) geen antwoord op jouw vraag, maar heb wel een vraag aan jou: ik heb de screenpositie in de plugin gewijzigd naar 100,100 en het keuzescherm is nu inderdaad wél goed zichtbaar. Echter ik ben benieuwd of jij de long-press functies werkend hebt weten te krijgen. Zelf kan ik alleen verschillende functies toekennen aan de rode button. Ook al aardig maar ik wil méér Ik draai met Pli, voor zover dat nog iets uitmaakt. Greetingz, Kcplus ......alle orde komt voort uit chaos......
Cobus R Geplaatst: 19 september 2009 Geplaatst: 19 september 2009 Zet er maar eens Newnigma in en je kunt het dan met de groene toets (ingedrukt houden) veranderen het beeld formaat. tenminste bij de 800 werkt dit wel. De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
Gast zzzzzzz Geplaatst: 19 september 2009 Geplaatst: 19 september 2009 Origineel bericht van: Kcplus Ik weet helaas (nog) geen antwoord op jouw vraag, maar heb wel een vraag aan jou: ik heb de screenpositie in de plugin gewijzigd naar 100,100 en het keuzescherm is nu inderdaad wél goed zichtbaar. Echter ik ben benieuwd of jij de long-press functies werkend hebt weten te krijgen. Zelf kan ik alleen verschillende functies toekennen aan de rode button. Ook al aardig maar ik wil méér Ik draai met Pli, voor zover dat nog iets uitmaakt. Greetingz, Kcplus Ben jij de maker van die plugin ? Als je zegt dat je het veranderd hebt, moet ik dan een nieuwe versie downloaden of zit er ergens een configuratiebestand waarin ik dat kan verzetten ? Ik heb op dit moment alleen de rode geprogrammeerd. Zou echter graag ook de gewone groene programmeren, die heeft nu geen functie blijkbaar. Nochtans heb ik alleen de mogelijkheid rood, lang rood, lang groen, lang geel en lang blauw te programmeren. Rood staat bij mij nu op veranderen van de manier waarop hij 4:3 beeld behandelt. Ik heb nog geen functie gevonden om 16:9 beeld te behandelen. Het gebeurt immers regelmatig dat zenders fouten maken en bijv. een tekenfilm die duidelijk 4:3 zou moeten zijn in 16:9 uitzenden. Oplossing is dan op de TV knop duwen en de TV functie gebruiken. Wel omslachtig.
Gast zzzzzzz Geplaatst: 19 september 2009 Geplaatst: 19 september 2009 Origineel bericht van: ome to Zet er maar eens Newnigma in en je kunt het dan met de groene toets (ingedrukt houden) veranderen het beeld formaat. tenminste bij de 800 werkt dit wel. En veranderen, is dit gewoon hoe hij 4:3 beeld behandelt of kun je gewoon uit een aantal preselecties kiezen ? Kun je bijv. een 16:9 beeld corrigeren als het eigenlijk 4:3 zou moeten zijn, maar dus wel als 16:9 doorgestuurd wordt ?
Cobus R Geplaatst: 19 september 2009 Geplaatst: 19 september 2009 Ja hoor dit verandered iedere keer als je heem lang ingedrukt houd. De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
Gast zzzzzzz Geplaatst: 19 september 2009 Geplaatst: 19 september 2009 Origineel bericht van: ome to Ja hoor dit verandered iedere keer als je heem lang ingedrukt houd. Maar dat is mijn vraag niet. Ik kan met mijn rode toets (kort ingedrukt) ook veranderen van beeldformaat. Hij verandert echter alleen tussen pillarbox, pan&scan, just scale en die andere scale. Dit zijn allemaal functies om een beeld aan te passen dat in 4:3 uitgezonden wordt. Soms echter wordt een beeld in 16:9 uitgezonden, en zou het eigenlijk 4:3 moeten zijn. Dat is dus net het omgekeerde. Kun je dat aanpassen ?
Kcplus Geplaatst: 19 september 2009 Geplaatst: 19 september 2009 @zzzzzzz Citaat: Ben jij de maker van die plugin ? Nee zeker niet maar ik heb wél de volgende pluginbestanden geëdit: plugin.py en plugin.pyc te vinden op de volgende lokatie: /usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/Quickbutton Bij "screen position" heb ik "(center,center)" veranderd in "(100,100)", en dan komt het hele keuze scherm goed in beeld. @ ome to Helaas werkt bij mij de long-press niet..... Nou ben ik dus een échte fan (van oudsher) van de Pli -images Ik heb dus eigenlijk geen zin de Newnigma te installeren, maar ja, ik begrijp dat ik dan ff door moet zoeken om de plugin óók in Pli werkend te krijgen. Zal wel te maken hebben met de key-map instellingen. Ik zoek verder..... Of zijn er Pli users die de long-press wél werkend hebben en mij een beetje op weg willen helpen? Greetingz, Kcplus ......alle orde komt voort uit chaos......
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen