Ga naar inhoud


[TF7700PVR] Verbinden via LAN lukt niet meer


Marcel62

Aanbevolen berichten

Ik kan via ftp en www geen verbinding meer maken met de TF7700. Er is aan de instellingen niets verandert, vorige week werkte alles nog zonder problemen.

 

De enige verandering die de oorzaak zou kunnen zijn is de vervanging van het ADSL modem. Dat was eerst een SpeedTouch en dat is nu de FritzBox 7170. Aan het modem zit en zat een NetGear 10/100M Switch, waar de laptop en de TF7700 aan hangt.

 

Ik heb beide apparaten een herstart gegeven, de kabel vervangen voor een andere maar de verbinding kan niet gelegd worden. Wachtwoord en adres klopt allemaal, dus dat is het zeker niet.

 

De optie DHCP staat uit.

Primaire en secondaire DNS: 0.0.0.0

 

Wie kan me aangeven waar ik iets moet aanpassen of wat ik over het hoofd zou kunnen zien?

 

Dank,

Marcel

DM8000HD OpenPli v2.1

 

TF5000PVR FW: 08-08-07 / Aston Dual 1.07

Taps: Silverline 0.4 / TF5000 Display v1.40a / RecCopy 4.4

Link naar reactie
Delen op andere sites


De DHCP op de TF7700 staat uit.

 

Bij het doorzoeken van de opties op de FritzBox kwam ik deze tegen; Connected network devices are also allowed to establish their own Internet connections (PPPoE Passthrough)

Is dit hem wellicht? Of een van de andere opties op deze afbeelding?

 

fritzb.jpg

DM8000HD OpenPli v2.1

 

TF5000PVR FW: 08-08-07 / Aston Dual 1.07

Taps: Silverline 0.4 / TF5000 Display v1.40a / RecCopy 4.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Gewoon proberen" was niet het beste advies. Toen ik de eerste optie op het screenshot veranderde zat ik zonder internet en telefonie.

 

Ik heb dus de oude SpeedTouch weer aangesloten en nu blijkt ook dat er iets in de FritzBox niet goed staat om de TF7700 te kunnen benaderen via de LAN aansluiting. Een tip in de goede richting welke instelling ik hoe moet aanpassen zou zeer welkom zijn.

DM8000HD OpenPli v2.1

 

TF5000PVR FW: 08-08-07 / Aston Dual 1.07

Taps: Silverline 0.4 / TF5000 Display v1.40a / RecCopy 4.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat probleem is retesnel opgelost!

 

Je 'oude' Speedtouch staat op 192.168.1.x met als Gateway 192.168.1.254. Ben ook lid van XS4ALL en heb exact dezelfde apparatuur. Alleen is de TopField een Dreambox 7000s bij mij.

Je nieuwe FritzBox zit in de range 192.168.178.x en daar zit hem de kneep.

 

Je moet in de TopField netwerk settings dus je DHCP zo instellen dat hij de nieuwe IP en Gateway ziet. Waar en hoe dat bij de TopField moet weet ik niet, maar veel afwijkend zal het niet zijn.

 

Dus op de Topfield instellen:

 

LAN: DHCP

Gateway: 192.168.178.1

DNS: 194.109.6.66 (XS4ALL) of 194.109.9.99 (XS4ALL)

 

Wellicht dat je je FritzBox eerst moet resetten en pas daarna!! je TopField nadat je de settings hebt aangepast.

 

P.S.

 

Sluit je FritzBox weer aan en druk tijdens het inpluggen van de adapter op de resetknop in. Even 10sec. ingedrukt houden. Het doosje staat dan in fabriekstoestand. Je kunt dan via de setup Wizard je boel weer draaiend krijgen. De FritzBox is stabieler dan de Speedtouch, maar traint vooral sneller in...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige wat ik gedaan heb is de DHCP aanzetten in de TF7700, toen kwamen de genoemde IP adressen al in het grijs (niet aan te passen) in het scherm te staan. FritzBox en TF een herstart gegeven en alles werkt!

 

Zeer bedankt voor je hulp!

 

PS. Je schrijft over een resetknop op de FritzBox (7170) die kan ik op het apparaat en in de begeleidende pdf niet vinden. Maar 10 sec van de spanning af lijkt mij hetzelfde effect te geven.

DM8000HD OpenPli v2.1

 

TF5000PVR FW: 08-08-07 / Aston Dual 1.07

Taps: Silverline 0.4 / TF5000 Display v1.40a / RecCopy 4.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...