Ga naar inhoud


[Nokia] Wie kan een MM 95 00 voor mij repareren?


Gast

Aanbevolen berichten

Ik kan met geen mogelijkheid alle horizontale uitgestrallde programma's ontvangen

De voedingsspannining naar de LNB zijn volgens mijveel te laag ( 6.8v en 9.3v)

Is er iemand die mij raad kan gegeven????

Alvast bedankt.

Kees.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op de tunerprint naast de connector naar het main board zit een klein spoeltje (L10 uit m'n hoofd), deze is waarschijnlijk defect.

Even meten aan beide kanten van het spoeltje, waarschijnlijk heb je aan 1 kant wel de goede spanning en aan de andere kant niet meer.

Spoeltje vervangen en dan zal ie wel weer werken denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk is het bekende spoeltje ( L 10 )op de tunerprint ,vlakbij de flatkabel-konnektor ,doorgebrand . Misschien heeft ie z'n naam (Smoorspoel) al te letterlijk genomen .Meestal is de oorzaak sluiting in de coaxkabel ,ook heeft ie het zwaar te verduren met een diseqc-motor .

Om te testen kun je em gewoon overbruggen .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan met de beste wil van de wereld nergens L 10 ontdekken.

Wel zat er aan de onderkant van de print vlak bij de antenne connector een klein blauw blokje met het getal 68 ( LF11)wat gescheurd was en enigzins bruin ( verbrand??).

Ik ben er vanuit gegaan dat het hier een weerstand betrof en heb deze dus vervangen voor een normale weerstand.

Hierna had ik weer uitlezing op m'n Digisat Pro.

Echter, tot nu toe kan ik alleen maar vertikaal uitgestraalde uitzendingen ontvangen

Kees.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals jij het beschrijft lijkt me dat een spoeltje van 68 mH...

L10, welke vaak defect gaat bij sluiting van de coax is L10 en die zit vlak naast de flatcable connector die naar het main board gaat.

 

Als je vanboven in het apparaat kijkt met het front naar je toe zit ie er boven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een universeel meter hebt , kun je , met aangesloten lnb , aan beide kanten meten . Er mag zeker geen verschil van meer dan 0.2 v zijn .

Als er L 11 staat betekent dat het een spoel is en geen weerstand , dus probeer dan het overbruggen maar , en dan weer meten .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...