Ga naar inhoud

Kun je van een mail een ip adres natrekken???

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een idee dat iemand de boel zit te flessen, mijn goede vriend heeft geld aan hem betaald en de goederen niet ontvangen.

Nu heb ik onder een andere naam ander mail adres ook geproberd iets van hem te kopen.

Ik heb gezegd dat ik het wilde halen, maar hij bedenkt allerlei smoezen dat hij niet thuis is.

Mag wel geld overmaken, enz

Nu heb ik wel zijn naam (als die klopt) en zijn mail adres bij live

Iemand die een tip voor me heeft of deze oplichter te kunnen traceren.

Hij biedt zijn "goederen" aan op marktplaats

Geplaatst:

als je de mail in thunderbird (en ook in outlook) niet opent maar de header informatie leest (beeld > bericht kopregels alle ipv normaal) dan staat daar het ip-adres van de afzender

enkel in veel gevallen heb je der niet veel aan als het Gmail en of yahoo mail is

je kunt dat ip adres in een website invullen en het adres tot op zekere gedetaillerdheid mee achterhalen.

maar je acties zijn allemaal voor de kat zijn poes daar je er niks mee aankunt, behalve melden aan de politie afdeling internetcriminaliteit of bedrog.

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Een adres waar je de headers wat beter kan bekijken is: DEZE

Hier kan je dan lezen wat het IP-adres van de zender is en in welke plaats (ongeveer) waar dit IP-adres is.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Pedro Newbie
Een adres waar je de headers wat beter kan bekijken is: DEZE
Hier kan je dan lezen wat het IP-adres van de zender is en in welke plaats (ongeveer) waar dit IP-adres is.

ik heb dit even getest:
conclusie: 2 mailadressen KOMPLEET ernaast (1 in Antwerpen, 1 in Denemarken) meer info BETALEND???.
MvG

[TF7710 HDPVR] 23031 7.00.39

[TF7710 HSCI] 23123 7.01.08

Geplaatst:

Die ip locators moet je altijd met een korrel zout nemen. Je kan het adres wel effe googlen dan vind je misschien meer.

Groeten Thomas

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Geplaatst:

Ja lachen die emailfinder ,met 2 adressen woon helemaal aan de andere kant van het land in amsterdam en ik kom uit drente.

En met een 3de kom ik uit: Location: Iran, Islamic Republic Of

Ga denk ik ook maar eens wat leuke goederen aanbieden op MP met het 3de adress ,ze komen me daar maar opzoeken hahaha

Geplaatst:

Als deze persoon nog wel reageert op geintresseerden van zijn advertenie begrijp ik niet dat je de activiteiten niet doorgeeft aan de beheerders van desbetreffende site. In plaats van hier je verhaal te doen kan je dat beter daar doen dan bespaar je andere mensen misschien dezelfde ellende.

Zoals ik HIER al aangaf is het bekend dat er oplichters op die site zijn en er wordt duidelijk aangegeven hoe je veilig kan kopen.

Er zijn sites die zich bezig houden met het ontmaskeren van deze lieden en ik begrijp dan ook niet dat je daar niet je opsporing doet ipv op een satellietforum..

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.