Gast calculator Geplaatst: 10 september 2009 Geplaatst: 10 september 2009 Beagle bij VPRO in HDTV kwaliteit Een van de grootste projecten van het nieuwe seizoen bij de publieke omroep wordt op Nederland 2 in HD-kwaliteit uitgezonden: Beagle, in het Kielzog van Darwin (VPRO). Hierin vaart de Klipper Stad Amsterdam de reis van Charles Darwin na, een historische reis die de kijk op het leven op aarde voorgoed veranderde. Lex Runderkamp doet samen met internationale gasten 35 weken verslag van de avonturen, bevindingen en ontdekkingen. De Beagle, in het kielzog van Darwin start aanstaande zondag en wordt ook verslagen op internet en Radio1. http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/beagle-vpro-hdtv-20090910/
dobie Geplaatst: 12 september 2009 Geplaatst: 12 september 2009 Ik las net in het infoblad van Ziggo dat Beagle juist niet in HD wordt uitgezonden. Het materiaal wordt op zee gemaakt en via een satellietverbinding geupload. Voor HD is dat veel te veel bandbreedte nodig. Dus vergeet het maar.
W3ird_N3rd Geplaatst: 12 september 2009 Geplaatst: 12 september 2009 Origineel bericht van: dobie Ik las net in het infoblad van Ziggo dat Beagle juist niet in HD wordt uitgezonden. Het materiaal wordt op zee gemaakt en via een satellietverbinding geupload. Voor HD is dat veel te veel bandbreedte nodig. Dus vergeet het maar. Raar zeg. Ik herinner me toch dat ik destijds de hele dag HD-feeds van de 0110 concerten in Antwerpen op had staan! Ik heb er zelfs nog opnames van! Maarja als jij zegt dat dat niet kan, dan zal ik het me wel verbeeld hebben. En die opnames die ik heb zal ik me ook wel verbeelden. HD-feeds via de satelliet zijn tenslotte onmogelijk. Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
iRuud Geplaatst: 12 september 2009 Geplaatst: 12 september 2009 Origineel bericht van: dobie Ik las net in het infoblad van Ziggo dat Beagle juist niet in HD wordt uitgezonden. Het materiaal wordt op zee gemaakt en via een satellietverbinding geupload. Voor HD is dat veel te veel bandbreedte nodig. Dus vergeet het maar. Vindt je dit niet een beetje een kul verhaal? Een HD feed heeft niet meer brandbreedte nodig dan een standaard HD TV kanaal.
dobie Geplaatst: 12 september 2009 Geplaatst: 12 september 2009 Nou ja, ik gaf ook alleen maar aan wat Ziggo er over heeft gemeld. Zondag zien we het wel.
W3ird_N3rd Geplaatst: 13 september 2009 Geplaatst: 13 september 2009 Origineel bericht van: dobie Nou ja, ik gaf ook alleen maar aan wat Ziggo er over heeft gemeld. Zondag zien we het wel. Ja, Ziggo kan zo'n kulverhaal wel verzinnen. Satelliet is zóóó slecht, neem maar snel kabel, de kabel heeft genoeg bandbreedte voor HD, satelliet niet hoor. Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
Apple740 Geplaatst: 14 september 2009 Geplaatst: 14 september 2009 De eerste uitzending gisteravond was in ieder geval in schitterende HD kwaliteit. Verder heeft de Publieke Omroep een forum accountje op Chelloo.com, hier haar reactie; De gehele 35-delige serie van Beagle, in het kielzog van Darwin wordt in HD-kwaliteit uitgezonden. De vermelding in het magazine dat dit niet zo zou zijn is onjuist. Alvast veel HD-kijkplezier volgende week. Voor meer informatie over HD bij de publieke omroep kun je terecht op www.publiekeomroep.nl
Alfons Verbiest Geplaatst: 14 september 2009 Geplaatst: 14 september 2009 Origineel bericht van: Apple740 De eerste uitzending gisteravond was in ieder geval in schitterende HD kwaliteit. Ik had het opgenomen en vandaag bekeken. Het was inderdaad overduidelijk HD en ook was het geluid 5.1. Ik ga zeker alle delen volgen. Het beeld was niet alleen schitterend, maar het onderwerp zelf was ook erg interessant en beslist de moeite waard.
Apple740 Geplaatst: 15 september 2009 Geplaatst: 15 september 2009 Origineel bericht van: Alfons Verbiest Origineel bericht van: Apple740 De eerste uitzending gisteravond was in ieder geval in schitterende HD kwaliteit. Ik had het opgenomen en vandaag bekeken. Het was inderdaad overduidelijk HD en ook was het geluid 5.1. Ik ga zeker alle delen volgen. Het beeld was niet alleen schitterend, maar het onderwerp zelf was ook erg interessant en beslist de moeite waard. Met een beetje geluk kan ik als CanalDigitaal klant de afmering in Amsterdam nog in HD zien in aflevering 35 Deze serie is nou één van de echte pareltjes op TV gebied en geknipt voor HDTV, maar helaas moeten de CDS klanten dit weer missen.
Neptunus Geplaatst: 15 september 2009 Geplaatst: 15 september 2009 Hij is geweldig Apple740!!!! Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Satwatcher Geplaatst: 15 september 2009 Geplaatst: 15 september 2009 Ik vind hem gewaagd. Zijn er geen rechten op die advertentie vraag ik me dan af. Satwatcher ---------------------------------------
Littlesat Geplaatst: 16 september 2009 Geplaatst: 16 september 2009 Waarom niet deze parodie. Gisteren kon dat jongetje nog iets zeggen over de Champions League. Helaas nu moet hij al weer wat anders zeggen ;-) Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gast zzzzzzz Geplaatst: 16 september 2009 Geplaatst: 16 september 2009 Ja, nu zegt ie "Geweldig, en terwijl we wachten kijk ik nog wat Cartoon Network"
Outta space Geplaatst: 17 september 2009 Geplaatst: 17 september 2009 Nog meer HD nieuws van de NPO: Citaat: ** De bekende treinserie Rail Away wordt dit seizoen voor het eerst uitgezonden in High Defenition Television (HDTV) bij de EO. HDTV zorgt voor scherper beeld, vooral op grotere televisies. De indrukwekkende beelden van de treinreizen door verschillende landen en natuur komen nu nog dichterbij. Rail Away is een documentaireserie over markante spoorlijnen in de wereld. In elke aflevering wordt een treinreis gemaakt, met onderweg aandacht voor bijzondere locaties. Rail Away bestaat dit seizoen tien jaar, het seizoen wordt afgesloten met de 150ste uitzending. Eerste aflevering: dinsdag 22 september / 19.55 uur op Nederland 2 www.mediamagazine.nl
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen