Ga naar inhoud

[DM500S] Teletekst cache bestand dagelijks legen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gezien het nog altijd bestaande probleem met de teletekst caching op de DM500 (gedeeltes van pagina's die al zijn vervangen door nieuwe, zijn je nog gedeeltelijk terug op de regels die leeg horen te zijn), zou ik graag (via een cronjob bijvoorbeeld) dagelijks het cache bestand willen legen, kan dit? Via het menu kan het natuurlijk ook (cache uitzetten, opslaan, cache aanzetten, opslaan), maar dat is betrekkelijk omslachtig natuurlijk.

Dus de vraag, hoe leeg je dagelijks het teletekst cache bestand op een DM500?

Geplaatst:

Die optie weet ik wel te vinden in het menu Tonski (zoals ik ook beschrijf), dit gebruik ik namelijk nu om de cache te legen.

Vind de cache juist erg handig, maar het is vervelend dat er een dag later nog allerlei oude tekst door een huidige teletekst pagina zit. Waarom gebeurd dit alleen op een DM500 trouwens (voor zover ik weet met alle images)? Heb het nog nooit op een andere box gezien (ook niet op m'n DM7000.) Daarom zou ik graag willen dat bv. elke dag om 12 's avonds de teletekst cache wordt geleegd.

Maar dus de vraag, kan dit? Zo ja, hoe?

Geplaatst:

Heb je op de 500 en 7000 Jade3 staan? Het zou raar zijn als 't alleen fout gaat op de 500.

De reden dat 't in alle images fout zou gaan, is omdat sinds een tijdje teletext flink veranderd is (in CVS). Voor PLi zat dat ergens tussen Jade en Jade2 dacht ik.

Geplaatst:

Ja, op beide boxen staat PLi Jade3. Ik weet dat teletekst is veranderd sinds een tijdje, maar probleem was er daarvoor al en is r dus nog steeds. Probleem lijkt dus niet te zitten in een bepaalde versie van tuxtxt.

Nieuwe pagina's overschrijven op de DM500 blijkbaar niet geheel de vorige pagina. Op de DM7000 hier nooit last van.

Geplaatst:

Niemand die hier ook last van heeft? Lijkt me sterk.

Geen oplossing? Cache moet toch te legen/verwijderen zijn m.b.v. een cronjob, of toch niet?!

Geplaatst:

Ik heb er eigenlijk met me 500 nog nooit geen last van gehad en kijk toch heel veel teletext.Draai ook jade 3 met het boxje.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen