MagicOnline Geplaatst: 11 september 2009 Geplaatst: 11 september 2009 Als ze dat doen willen de sport1/film1 kijkers ook de overige (HD) zenders en 5.1 erbij en daar is geen plaats voor. Blijft behelpen... CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.
rommelaar Geplaatst: 11 september 2009 Geplaatst: 11 september 2009 Origineel bericht van: Codx Aan de ene kant een verstandig besluit maar aan de andere kant. Hadden ze dit geen 2 maanden terug kunnen bedenken voordat ze die mpeg2 only ontvangers gingen weggeven. Nu krijg je over een goed half jaar weer hetzelde gezeik. Je hebt met CD te maken hoor!!!!Daar is nog nooit iets vlekkeloos gegaan. Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
Neptunus Geplaatst: 11 september 2009 Geplaatst: 11 september 2009 Hoe dan ook, het ziet ernaar uit dat er beweging in zit, das al heel wat! Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Littlesat Geplaatst: 11 september 2009 Geplaatst: 11 september 2009 Hoezo? de SD ontvanger was gratis en de HD ontvanger waarmee je zo wie zo al met een basispakket naar Eurosport-HD, Nederland1-HD en de FTA HD kanalen kunt kijken was maar 59 Euro Extra. Dus als je voor de toekomst had gekozen dan koos je voor een HD ontvanger... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gerard 76 Geplaatst: 11 september 2009 Geplaatst: 11 september 2009 Een heel verstandig besluit om op MP4 over te gaan met een aantal (nog nieuw aan te bieden) kanalen. Op die manier kan CanalDigitaal meer zenders aanbieden op dezelfde "ruimte" Inderdaad niet handig dat ze nog MP2 decoders aanbieden... dat had ook wel anders gekund,maar ja... Het is nou eenmaal door hun zo besloten. Van mij hadden ze alles op MP4 mogen gooien op voorwaarde dat de klanten kosteloos een vervangende,en passende (tov hun huidige tuner) aangeboden krijgen. En of het nou astra 1 of 3 is,of beiden, dat maakt me niets uit.
Gast zzzzzzz Geplaatst: 11 september 2009 Geplaatst: 11 september 2009 Origineel bericht van: Littlesat Goed dat CDS dit doen. Ben benieuwd wanneer "de kabel" zal volgen... Proest. Een vage persmededeling over een samenwerkingsakkoord. Geen enkele concrete datum. Ondertussen al meerdere HD zenders achter lopende. En de andere moet "volgen" ?
iRuud Geplaatst: 11 september 2009 Geplaatst: 11 september 2009 Origineel bericht van: zzzzzzz Origineel bericht van: Littlesat Goed dat CDS dit doen. Ben benieuwd wanneer "de kabel" zal volgen... Proest. Een vage persmededeling over een samenwerkingsakkoord. Geen enkele concrete datum. Ondertussen al meerdere HD zenders achter lopende. En de andere moet "volgen" ? Het is ook nooit goed hè? Laten ze niets weten dan is het gezeik. Laten ze iets weten is het ook gezeik.
Amager95 Geplaatst: 11 september 2009 Geplaatst: 11 september 2009 Origineel bericht van: iRuud Origineel bericht van: zzzzzzz Origineel bericht van: Littlesat Goed dat CDS dit doen. Ben benieuwd wanneer "de kabel" zal volgen... Proest. Een vage persmededeling over een samenwerkingsakkoord. Geen enkele concrete datum. Ondertussen al meerdere HD zenders achter lopende. En de andere moet "volgen" ? Het is ook nooit goed hè? Laten ze niets weten dan is het gezeik. Laten ze iets weten is het ook gezeik. en straks voeren ze ook nog iets in dat je de reclame niet meer kunt doorspoelen! is dat de vooruitgang? naast het programma opnemen, ook reclame opnemen: EN VERPLICHT KIJKEN. Dit hebben ze voor in Duitsland bij invoeren van HD met smartcard bij de commerciele zenders. Nog erger: het is zelfs mogelijk om het opgenomen programma automatisch te laten wissen van de harde schijf van JOUW apparaat, thuis. Goed zo ver is het NOG niet in Duitsland. Maar zeer waarschijnlijk wel de toekomst. Dat bevreest mij dus ook in Nederland. Betekent dit dus dat je de ouderwetse videorecorder onder het apparaat moet zetten om naar een programma over een half jaar te kijken en de reclame kan doorspoelen?
Obi Wan Geplaatst: 11 september 2009 Geplaatst: 11 september 2009 Ik hoop dat CD volledig overstapt op 23,5 omdat deze positie goedkoper voor hen is (toch?). Verder juig ik het toe dat ze alles gewoon rigoreus omgooien naar S2 ipv S. Dit heeft alleen maar voordelen voor klanten omdat de kwaliteit verbeterd wordt of meer zenders aangeboden kunnen worden. Dat klanten een HDTV decoder moeten aanschaffen zullen ze niet erg vinden omdat de investering tegenwoordig niet zo hoog is en omdat er ECHT vooruitgang geboekt kan worden. Als ze alles stapsgewijs invoeren of alleen bepaalde transponders MPEG4/S2 uitzenden, krijg je dat gesteggel en de twijfel van wanneer het nou loont om over te stappen. Daarom pleit ik voor overstap op 23.5 en gelijk alles in S2 stralen. Ideaal!! Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E
Amager95 Geplaatst: 11 september 2009 Geplaatst: 11 september 2009 Origineel bericht van: Obi Wan Ik hoop dat CD volledig overstapt op 23,5 omdat deze positie goedkoper voor hen is (toch?). goedkoper voor wie? CDS of Ses Astra of Publieke Omroep of Commerciele omroep of Klant ?? Vreemd genoeg is men in Duitsland wel kritisch naar de houding van de satellietexploitant en (commerciele) omroep. Dat zou men in Nederland ook eens moeten doen. Onder het mom van alles moet goedkoper, zou beter zijn voor de klant, moet de klant maar alles pikken. In supermarkt je eigen spullen scannen, bij bank je eigen zaken regelen via internet en downloaden van bankafschriften, alles regelen via een mijn... account bij zorgverzekeraar en noem maar op. Maar wordt het er echt goedkoper en beter op voor de klant? Nou ik betwijfel het ten zeerste. Net zoals die ene bank die zegt dat ze vernieuwend bezig zijn, maar ondertussen moet je voor alles gaan betalen, zelfs je eigeen geld storten kost geld. En dat zou dan de bank zijn die op de toekomst is gericht Nu met CDS naar MPEG4. Iedereen moet dus maar een ander apparaat kopen? Echt waanzinnig. Dat is dus duidelijk niet goedkoper voor de klant.
iRuud Geplaatst: 11 september 2009 Geplaatst: 11 september 2009 Origineel bericht van: Amager95 Vreemd genoeg is men in Duitsland wel kritisch naar de houding van de satellietexploitant en (commerciele) omroep. Ja? Geef eens een paar voorbeelden.
Gast zzzzzzz Geplaatst: 11 september 2009 Geplaatst: 11 september 2009 Origineel bericht van: iRuud Origineel bericht van: zzzzzzz Origineel bericht van: Littlesat Goed dat CDS dit doen. Ben benieuwd wanneer "de kabel" zal volgen... Proest. Een vage persmededeling over een samenwerkingsakkoord. Geen enkele concrete datum. Ondertussen al meerdere HD zenders achter lopende. En de andere moet "volgen" ? Het is ook nooit goed hè? Laten ze niets weten dan is het gezeik. Laten ze iets weten is het ook gezeik. Mijn woorden niet verdraaien, hee. Het gaat in de eerste plaats op de reactie van Littlesat, die er een draai aangeeft alsof CDS nu plots voorloopt, terwijl er concreet nog niets is, NED2 HD, NED3 HD zijn er nog niet. Over die commerciële Nederlandse in HD zullen we ook maar zwijgen. En ten tweede zijn jullie toch heel snel tevreden. Is er nu een datum ? Neen, het enige dat je weet is dat ze ze willen geven, maar wanneer, en hoeveel, dat weet je niet.
Rog Geplaatst: 12 september 2009 Geplaatst: 12 september 2009 Ik hoop dat ik hierdoor weer geen ban krijg maar heb gelezen op een heel bekend satelliet nieuws site dat Eredivisie live 2/sport 1.2 en film 1.3 blijven uitzenden in mpeg2 zij gaan van de themakanalen transponder af en verhuizen naar een andere transponder.
Gast calculator Geplaatst: 12 september 2009 Geplaatst: 12 september 2009 Canal Digitaal loopt al jaren niet meer voor toch? Niet het mooiste beeld, geen dolby digital en extra betalen maandelijks voor meerdere smartcards, terwijl dit bij de grootste kabelaar van Nederland gratis is.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen