Ga naar inhoud


Waarom vooruitbetalen bij overnemen apparatuur?


alx

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Pedro Newbie
De verkopende partij stelt de regels, als je het er niet mee eens bent jammer dan moet je je business elders zoeken waar de regels jou wel aanstaan.


Dat is natuurlijk niet waar. De koper stelt de regels, daarom de uitdrukking 'De klant is koning'.

Alleen is het de hebzucht van de meeste mensen wat het gezonde verstand in de weg gaat zitten. Je ziet een artikel wat je wilt hebben voor een hele leuke prijs en je vergeet de risico's. Ik, toen ik nog handelde over marktplaats, ging altijd het artikel halen en rekende cash af of liet de mensen het bij mij ophalen. Zo wist ik zeker dat ook zij wisten dat het artikel functioneerde toen ik het aan ze gaf en andersom hetzelfde.

Kijk gaat het om iets van 50 euro dan rij je niet van Maastricht naar Leeuwaarden nee, maar als het het dan niet doet of niet wordt verzonden moet je niet zeuren. Dan heb je zelf het risico aanvaard. Gaat het om een artikel van b.v. 500 euro dan reed ik wel 300 km om het controleren alvorens te betalen. En als mensen dan moeilijk gaan doen dat ze niet wilde dat ik langskwam dan wist ik genoeg en was je in mijn ogen een onbetrouwbare handelaar. Zelfs al ben je paranoide en/of bang om 'tokkie' figuren over de vloer te halen is er altijd wel een oplossing te vinden. Bijvoorbeeld bij je zwager thuis of zo iets.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Spullen versturen onder rembours doe ik ook niet meer.

Men kan het persoonlijk ophalen of ik stuur het op nadat is betaald en volledig voor risco van de koper.

 

Reden, het is me nu nl. al 2 keer overkomen dat men graag onder rembours opgestuurd wilde hebben.

Dus ik doe de moeite om de spullen netjes in te pakken en naar het postkantoor te brengen, stuur de koper een bevestigig dat het verstuurd is en dat hij/zij het kan verwachten, maar hoor vervolgens niets.

Uiteindelijk krijg je via tante post te horen dat het pakket na een aantal keren te hebben aangeboden door de ontvanger niet opgehaald is van het postkantoor en retour komt.

 

Gevolg ik mag voor de kosten opdraaien en ben mijn spullen weken kwijt voordat ik ze weer opnieuw te koop kan zetten.

 

Dus ik vind het heel gewoon dat je als verkoper gewoon op safe speelt en eerst betaald wilt hebben voordat je wat gaat versturen.

 

Het is nl. dat er onder de verkopers rotte eieren zitten maar helaas ook onder de kopers.

Dus het zou een verkoop site sieren om een soort beoordeling van kopers/verkopers in het leven te roepen waarop men aan kan geven dat of men alles netjes afhandelt zodat je als koper/verkoper een beetje een idee kunt krijgen hoe betrouwbaar de tegen partij is.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Gerrit B.

 

Ik voel werkelijk met je mee! Dat is de ene kant van het verhaal. Je hebt veel moeite gedaan/kosten gemaakt, voor niets!

Je krijgt nog wel (hopelijk) je spullen terug. Misschien waren

de kosten hoger dan de intrensieke waarde.

 

Als koper kun je een steen of kapotte apparatuur ontvangen, onder rembours. Als de verkoper een "Tokkiefiguur" is (zie voorgaande citaten) zorgt ie er wel voor geen adres etc. te verstrekken.

 

Hier op sat4all zal dat niet voorkomen. Wat is er tegen om

het risico voor ieder te halveren? Dus niet de een alle risico's en de ander geen? Zelf heb ik altijd de voorkeur gegeven m'n koopwaar te demonstreren, hier aan huis.

Ik heb niets te verbergen. Afstand of andere oorzaak kan voor de koper echter een probleem zijn.

 

 

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
Origineel bericht van: Pedro Newbie
De verkopende partij stelt de regels, als je het er niet mee eens bent jammer dan moet je je business elders zoeken waar de regels jou wel aanstaan.


Dat is natuurlijk niet waar. De koper stelt de regels, daarom de uitdrukking 'De klant is koning'.


@Sjattuh,

Is dat echt zo?

Volgens mij heeft zo'n beetje elk bedrijf (verkoper) Algemene Voorwaarden waar je als koper mee moet instemmen.
Probeer maar eens als koper jouw Eigen Algemene Voorwaarden bij een koop op te stellen en die door het bedrijf (verkoper) voor accoord te laten tekenen...


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Citaat:
Maar sat4all kan wel eigen regels opstellen voor de handel via dit board. Voorbeeld: als je minder dan X jaar lid bent, dien je bij aankoop voorruit te betalen en bij verkoop eerst het product te versturen.

 

Nog meer regels.

Dat betekent meer werk voor de mods en gefrustreerde leden .En dan geeft het nog geen garantie voor een gelukte koop.

Daarbij is het gewoon niet te controleren.

 

Op alle boards of verkoopsites zitten rotte appels. Helaas ,daar kan je 1000 regels voor maken.

Ook de moderators hier zijn wel eens door hun eigen leden opgelicht. En je kan ervan uit gaan dat de mods echt niet de boel gaan oplichten bij een ruil of verkoop want dan ben je meteen moderator af.

 

Ik zelf koop niks meer op afstand.

Alleen nog maar waar ik heen kan gaan en kan zien of het apparaat goed is.

 

Internetwinkelen..nee dank je, voor mij iig niet meer.Het heeft mij teveel gekost.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattaz
Volgens mij heeft zo'n beetje elk bedrijf (verkoper) Algemene Voorwaarden waar je als koper mee moet instemmen.
Probeer maar eens als koper jouw Eigen Algemene Voorwaarden bij een koop op te stellen en die door het bedrijf (verkoper) voor accoord te laten tekenen...


Met vriendelijke groeten wink

sattaz


uhm ja... als ik iets koop (en dan heb ik het niet over de boodschappen in de supermarkt) dan stel ik de eisen hoe ik het hebben wil. Waar afgeleverd, hoe afgeleverd, welke kleur, wat voor verpakking, hoe de overdracht plaats zal vinden etc.

De koper wil het kwijt, ik kan nog wel naar 10 andere verkopers gaan die hetzelfde product hebben. Dus ik heb niet zoveel met hun 'regeltjes en eisen'.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@alx, Ik voel me niet aangevallen maar ik heb een hekel aan mensen die aandacht zoeken voor een probleem wat ze ZELF creeren. Je hebt namelijk een uitstekend alternatief en dat is naar de winkel gaan, dat is ook niet 100% veilig maar voor jou duidelijk de beste oplossing.

 

Iedere koper en verkoper moet voor zichzelf eisen stellen. Als de andere kant daar niet aan kan voldoen dan moet je verder zoeken en geen topic openen op een satforum waar je absoluut niks mee bereikt.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het eerst heb ik de mogelijkheid een lid te negeren

aangeklikt.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ttv netwerk hardware bugfix van de dm7020 flink wat smd condensatoren verstuurd, ook naar buitenlandse leden sat4all. Ik moest toen bij de groothandel nl een stripje met 20 tegelijk inslaan.

Alle sat4all leden hebben netjes de paar eurocenten overgemaakt. Enkeling zelfs nog iets meer (herinner me 5 euro oid). Eentje heeft niets overgemaakt maar dat kwam vermoedelijk omdat de persoon anders meer geld aan buitenlandse storingskosten kwijt was.

 

Verder heb ik wel eens een modem gekocht a 15 euro, vooruit betaald. Maar merendeel van de handel pik ik zelf wel op waar dan ook in den lande. Auto van de zaak dus die brandstofkosten lig ik niet wakker van.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...