Ga naar inhoud


[DM7000] Is er een versie van rsync beschikbaar?


wdekler

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

 

ik zou graag af en toe rsync willen draaien om het een en ander efficient naar mijn DB te willen kopieren. Helaas heb ik alleen een rsync build gevonden voor Enigma2... dus mijn vraag is:

 

Heeft iemand voor mij een werkende versie van rsync? (DM7000, laatste PLi)?

 

Ik neem aan dat naast rsync ook de nodige libraries moeten worden geinstalleerd en die zitten als het goed is al kant en klaar te gebruiken in Debian (ppc)?

 

 

 

bedankt!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Probeer het eens met "scp". Dit werkt zowel onder E2 als E1.

 

Een klein script en de ssh keys goed over en weer installeren en je kunt veilig zonder handelingen bestanden copieren.

 

Andere optie is middels NFS. Dus een NFS mount van de ene naar de andere box.

 

Groeten,

GVW

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat wdekler rsync wil gebruiken vanwege de ingebouwde compressie. En anders omdat rsync alleen maar kopieert wat er veranderd is. Dat laatste kan inderdaad wel handig zijn. De compressie is niet zo belangrijk omdat de grootste files de opnames zijn, en die zijn al flink gecomprimeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn doel om rsync te gebruiken is inderdaad dat alleen het verschil wordt gekopieerd. En dat tikt nogal aan omdat uploaden naar de DB bij mij met slechts 3,5mb per seconde gaat. Met compressie denk ik niet veel te winnen, de audio en video data is vast nauwelijks meer te comprimeren.

 

SSH is voor mij niet zo van belang want het gaat hier om een LAN verbinding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt deze link gewoon gebruiken, gebruik alleen in plaats van

dpkg AnyToIso om de deb uit te pakken op je pc. Kopieer daarna de bestanden naar je dreambox.

De rest van de handleiding kan je gewoon volgen welke bestanden er gekopieerd moeten worden.

AnyToIso kan je downloaden op http://www.crystalidea.com/free-deb-extr...-package-ubuntu

 

Azbox HD Premium+, firmware 0.9.5020, Multicas 1.62-E11

Dreambox 7000 met PLI

Visiosat BISAT G4

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, ik heb de files uitgepakt met een .deb plugin voor totalcommander maar het lukt me nog niet om de boel werkend te krijgen.

 

De libraries kan ik niet in de /lib directory plaatsen zoals de blog schrijft(read-only filesystem) en ldd krijg ik ook niet draaiend (wel chmod 777 gedaan), maar er komt geen output uit.

 

Ik neem aan dat de libs ergens in een gelinkte lib directory moeten...? Het Unix gebeuren is alweer een tijdje geleden voor me.

 

Die rsync versie op de package search is best wel oud trouwens.

 

bedankt!

rsync db.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat die .deb packages maar zitten, dat kan nooit werken.

Er zijn twee oplossingen:

 

- bouw een eigen DM7000 image waarbij je ook rsync laat meebouwen. Standaard staat rsync niet in de DM7000 build, dus dat wordt flink wat handwerk. Alle libs die je vanwege rsync nodig hebt, zullen dan ook minder gestript worden.

 

- pak rsync van een DM600 (of 500+ of 7020) en probeer die te draaien. Kijk wat er mis gaat met de libs en kopieer 1-voor-1 de missende libs van de DM600 naar /var/lib op de DM7000.

 

Er zit dus wat meer werk in dan je zo zou denken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dAF2000
Laat die .deb packages maar zitten, dat kan nooit werken.
pak rsync van een DM600 (of 500+ of 7020) en probeer die te draaien. Kijk wat er mis gaat met de libs en kopieer 1-voor-1 de missende libs van de DM600 naar /var/lib op de DM7000.



Volgens zijn de instructies van dat Blog gelijk aan je advies want daar staat een versie van rsync die op de DM600 kan draaien MITS de juiste libs aanwezig zijn.

Helaas gaat het verhaal afwijken want ik heb dezelfde libs gebruikt maar ik krijg de volgende foutmelding:

./rsync: relocation error: ./rsync: symbol nl_langinfo, version GLIBC_2.0 not defined in file libc.so.6 with link time reference

En dan is het voor mij niet precies duidelijk wat ik moet doen. Kennelijk bevat libc.so.6 niet wat er hier verwacht wordt? Kennelijk is deze binary, ondanks dat hij voor de DM600 is, toch niet te gebruiken op mijn PLi DM7000?

Als iemand een link heeft naar een rsync package voor de DM600 ed .... graag een linkje!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het even uitgeprobeerd op mijn dreambox 7000 met Pli.

je hebt 3 libraries nodig en rsync. Ik heb ze even in een zipje gezet.

Kopieer rsync naar /var/bin

Kopieer de libs naar /var/lib

En maak dan sym links aan naar de libs:

Ga met cd naar /var/lib en type dan:

 

ln -s libacl.so.1.1.0 libacl.so.1

ln -s libpopt.so.0.0.0 libpopt.so.0

ln -s libattr.so.1.1.0 libattr.so.1

 

 

 

rsync.zip

Azbox HD Premium+, firmware 0.9.5020, Multicas 1.62-E11

Dreambox 7000 met PLI

Visiosat BISAT G4

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de zip & instructies!

 

 

Helaas krijg ik nog steeds de volgende foutmelding:

 

Code:
root@dm7000 ~ # rsync -v -rlt -z "192.168.1.10::Collectie" "/mnt/hdd/backup/collectie"rsync: relocation error: rsync: symbol nl_langinfo, version GLIBC_2.0 not defined in file libc.so.6 with link time reference

 

De libs directory ziet er wel goed uit toch?

 

Code:
root@dm7000 /var/lib # ls -ladrwxr-xr-x    3 root     root         4096 Sep 15 00:10 .drwxr-xr-x   13 root     root         4096 Aug 16 13:54 ..lrwxr-xr-x    1 root     root           15 Sep 15 00:09 libacl.so.1 -> libacl.so.1.1.0-rw-r--r--    1 root     root        31436 Sep 15 00:08 libacl.so.1.1.0lrwxr-xr-x    1 root     root           16 Sep 15 00:10 libattr.so.1 -> libattr.so.1.1.0-rw-r--r--    1 root     root        23452 Sep 15 00:08 libattr.so.1.1.0lrwxr-xr-x    1 root     root           16 Sep 15 00:09 libpopt.so.0 -> libpopt.so.0.0.0-rw-r--r--    1 root     root        35500 Sep 15 00:08 libpopt.so.0.0.0

 

 

Draai je misschien met een ander image dan PLi?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je ook nog een nieuwe libc nodig. Da's nogal een gevaarlijke want zo'n beetje heel je Dreambox draait daarop. Ik heb hier wel een volledige libc voor de 7000, maar die is 93MB.

 

Ik vraag me af hoe je aan nl_langinfo komt (nl staat voor Nederlands dus). Heb je misschien de Dreambox op Nederlands ingesteld? (ik roep maar wat raars).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...