Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik had begrepen dat bij een echte LED TV elke pixel een afzonderlijke LED bevat (oLED ??).

Gisteren trouwens bovengenoemde TV's gezien, mooi beeld en diep zwart. Ik vond de prijs echter al verdacht laag voor dit soort nieuwe techniek als zijn het zeker geen koopjes.

• 4 weken later...

Geplaatst:

Ik snap op zich wel dat men een duidelijker verschil wil in de termen die gebruikt worden voor de backlight techniek.

Als je kijkt wat echte LED backlight TV's nog kosten dan zijn de EDGE light modellen toch echt wel interessant.

Al is het alleen al omdat het energieverbruik ten opzichte van een CCFL backlight bijna de helft is.

Daarnaast is het eerste wat altijd stuk gaat de backlight inverter van de CCFL tubes.

Op die manier vind ik EDGE light al een hele verbetering, en op dit moment ook prijstechnisch de meest interessante oplossing.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Geplaatst:

volgens mij zitten er bij full led zon 5000 leds achter,te branden Die plaatselijk meer of minder branden,algelang de scene vraagt die op het scherm is

Geplaatst:

Bij onze pro-LED series zitten er in de +/- 50 inch schermen rond de 1000 Leds

Snurker

LED Pro

Geniet van adembenemend mooie beelden tegen wel 40% minder energieverbruik met de bekroonde LED Pro van Philips! Het achtergrondlicht voor het scherm bestaat uit meer dan 1000 LED's, die selectief in een raster worden gebruikt. Ze genereren helder licht voor lichte delen van het scherm en worden volledig gedimd in de donkere gebieden, waardoor energie wordt bespaard. In combinatie met de krachtige Perfect Pixel HD Engine levert dit een verbluffend beeld op met levendige kleuren en extreme contrasten en scherpte. Met LED Pro is zwart echt zwart en wit echt wit.

200 Hz Clear LCD* (1ms)

Geniet van zeer scherpe beeldweergave zonder onvolkomenheden in het beeld. Het 200 Hz Clear LCD van Philips verlaagt de responstijd van LCD-TV's naar een ms.

Bron: Philips PR

( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen