Ga naar inhoud


Geen NL3 meer kijken via de IPBOX!


TheLastHero

Aanbevolen berichten


  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Nee, je schrijft niet dat je problemen hebt met winscp, de genoemde regels kunnen ook uit een ander programma komen.

 

Maak je wel op de juiste wijze contact met je ipbox? Je moet namelijk ook een username en password invullen om inderdaad iets te kunnen wijzigen.

 

Als het goed is na inloggen op je box, zie je twee schermen voor je neus met links je eigen computer en rechts de ipbox. Klopt dit? Pak nu in de rechtse kolom de map var en dubbelkik hierop, dan zie je het genoemde bestand staan. Open deze en bewerk deze en sla hem dan eenvoudig weer op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus de volgende stappen gedaan:

Wat te doen:

- zet de box op een open kanaal, bijv ZDF

- open Internet Explorer

- zoek met bijv google naar winscp

- download winscp

- installeer winscp

- maak met winscp contact met je ipbox

- verander het genoemde bestand

- sla het bestand op op je ipbox

- probleem opgelost

 

Alleen stap :

Citaat:
sla het bestand op op je ipbox
lukt niet.

Manhattan MX starlight

IPBOX 9000HD plus

64 cm Triax schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Maak je wel op de juiste wijze contact met je ipbox? Je moet namelijk ook een username en password invullen om inderdaad iets te kunnen wijzigen.

 

Ja zonder dit zie je je dir structuur zowieso niet van je IPBOX.

 

Citaat:
Als het goed is na inloggen op je box, zie je twee schermen voor je neus met links je eigen computer en rechts de ipbox. Klopt dit?

 

Nee ik zie links root en rechts de rest van de IPBOX dir structuur.

 

Citaat:
Pak nu in de rechtse kolom de map var en dubbelkik hierop, dan zie je het genoemde bestand staan. Open deze en bewerk deze en sla hem dan eenvoudig weer op.

 

Citaat:
Dat is erg vreemd want hier werkt het perfect, ben je wel als administrator ingelogd op je eigen computer?

Ja is wel helaas een Vista laptop. Open het programma in administrator mode.

 

Het bestand open ik via rechtermuisknop en dat optie edit. Zodra ik dan wil opslaan krijg ik bovenstaande foutmeldingen.

 

Overigens snap ik niet waarom door het wijzigen van dit bestand opeens mijn favorietenlijst wel tevoorschijn zal komen en niet meer in PANIC mode komt?

Manhattan MX starlight

IPBOX 9000HD plus

64 cm Triax schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem hier is die ellendige epg van CanalDigitaal, op het moment dat je naar een nederlandse zender kijkt en de epg data wordt geladen dan springt de box in de panic omdat er weer door de heren van CD aan het signaal gerommeld is. Hier kan de box niet mee overweg en moet je dus de volledige epg uitschakelen wat je dus doet door dat bestandje te veranderen. Dit zal in de komende dagen waarschijnlijk wel weer goedkomen en tot die tijd is het veranderen van het bestandje de enige manier om de box aan de gang te houden als je naar een nederlandse zender wilt kijken. Hier kan waarschijnlijk geen software update voor komen omdat CD dus afwijkt van de standaard protocollen. Met het uitschakelen van de volledige epg hou je dus alleen maar now/ next over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Het probleem hier is die ellendige epg van CanalDigitaal, op het moment dat je naar een nederlandse zender kijkt en de epg data wordt geladen dan springt de box in de panic omdat er weer door de heren van CD aan het signaal gerommeld is. Hier kan de box niet mee overweg en moet je dus de volledige epg uitschakelen wat je dus doet door dat bestandje te veranderen. Dit zal in de komende dagen waarschijnlijk wel weer goedkomen en tot die tijd is het veranderen van het bestandje de enige manier om de box aan de gang te houden als je naar een nederlandse zender wilt kijken. Hier kan waarschijnlijk geen software update voor komen omdat CD dus afwijkt van de standaard protocollen. Met het uitschakelen van de volledige epg hou je dus alleen maar now/ next over.

 

Maar hier had ik dus alleen met NL 3 last van nu, doet me hele IPBOX niets meer met Anaal digitaal zenders en ik kan dus dat bestandje niet aanpassen.

Manhattan MX starlight

IPBOX 9000HD plus

64 cm Triax schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via welk protocol log je in bij winscp? Via SFTP, SCP of FTP?

 

FTP werkt voor mij als enige, via de andere twee krijg ik geen contact met de ipbox. Dee eerste keer inloggen kreeg ik een melding van de firewall, misschien gooit die roet in het eten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Stepdriver
Het probleem hier is die ellendige epg van CanalDigitaal, op het moment dat je naar een nederlandse zender kijkt en de epg data wordt geladen dan springt de box in de panic omdat er weer door de heren van CD aan het signaal gerommeld is. Hier kan de box niet mee overweg en moet je dus de volledige epg uitschakelen wat je dus doet door dat bestandje te veranderen. Dit zal in de komende dagen waarschijnlijk wel weer goedkomen en tot die tijd is het veranderen van het bestandje de enige manier om de box aan de gang te houden als je naar een nederlandse zender wilt kijken. Hier kan waarschijnlijk geen software update voor komen omdat CD dus afwijkt van de standaard protocollen. Met het uitschakelen van de volledige epg hou je dus alleen maar now/ next over.


Ach so,

Het probleem heb ik trouwens alleen op de publieke, niet op de commerciele.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Probeer het bijgevoegde bestand eens te openen en kopieer deze dan naar je box.

Bijlagen

private_epg_info.zip (6 downloads)

 

Nee dat werkt helaas ook niet. Wat ik wel zie is dat een bestand van 0kb in deze map zit waarop staat:

THIS_FOLDER_IS_READ_ONLY_CHECK_VAR_BIN_FOLDER

 

Dit is dus de reden dat ik het bestand niet mag/kan wijzigen.

 

Iemand een idee wat ik nu zou kunnen doen?

Manhattan MX starlight

IPBOX 9000HD plus

64 cm Triax schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werk je nog steeds met winscp? Ik weet niet of je dit geprobeerd hebt:

 

- open internet explorer

- typ in de adresbalk ftp:// gevolgd door het ip adres van je box ( bijv ftp://192.168.0.7)

- log in met root en relook

- kopieer het geselcteerde bestand naar de directory var

- de box vraagt of dit bestand overschreven mag worden, klik op ja

 

Hopelijk werkt dit wel.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...