Ga naar inhoud


wat mag in nederland


Gast DVD

Aanbevolen berichten

ik heb me 1,10m van het dak moeten halen van de huismeester hij zei dat ik mag boren in de muur heb het hele zooitje gerolen voor een t55 nu is mijn vraag mag ik hem op de zij gevel van mijn balkon hangen die op straat uit kijk?

 

P.S. de buurman naast me heb het wel is hij strafbaar???

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Pedro Newbie

Dat kan je beter aan je woningbouwvereniging vragen. Ik neem aan dat wel in je huurcontract zal staan dat het NIET mag en al zeker niet boren in buitenmuren e.d.

Als je een schotel op een voet zet en niet boort e.d. in kozijnen en muren kunnen ze daar niet veel aan doen. De schotel zal dan wel weer niet uit mogen steken volgens de meeste woningbouwverenigingen.

Nogmaals los op een voet geplaatst zonder beschadigingen aan te brengen aan kozijnen en muren zullen ze niet veel kunnen doen.

 

Dat jouw buurman iets wel of niet heeft gedaan daar heb jij niet zo heel veel aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb toesteming op 2 schotels op mijn achter gevel te plaatsen maar dan moet ik overpad krijgen van mijn nieuwe buren wand dan moet ik via het dak of door de tuin en dan met een LADER bij me buuren aan me schotels mogen en kennen werken als ik ze op een tegel voet zet zeg mijn huismeester dat zij met een vlinken storm oom kennen waaien en het dak lek ken maken om alles te kennen everkomen heb ik mijn 78 en 110 cm schotels omgerolen teger een t55 en nu wil ik op het ZIJ muurtje van mijn balkon op het noorden die t55 hangen mag dat ??

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

van mij mag je. Maar ga even langs bij je woningbouwvereniging, en stel ze de vraag, en laat het op schrift zetten dat wat jij wil mag.

 

Dan krijg je er laterhand geen gedonder mee omdat je dan gewoon bewijs hebt dat je toestemming hebt gekregen.

 

Vragen aan ons heeft niet zoveel zin, want van ons mag het hoor.

 

groet,

 

Wiz

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

zo te lezen hebben personen die een huurwoning hebben toch wel wat problemen met een schotel plaatsen.

vraag me af hoe dat wel in de grote steden is met al die turkse en marokaanse gemeenschap samen.

die hebben het toch ook een schotel aan hun flat gevel hangen.

2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E)

Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader

Link naar reactie
Delen op andere sites

turkse en marokaanse gemeenschap klagen niet zo vaak over uitzicht terwijl bij nederlanders meer klagen over uizicht,buurt gaat achter uit etc...

AZbox elite HD,Wavefrontier T-90 28,2°o-26,0°o-23,5°o-19,2°o-16°o-13°o-10°o-9°o-7°o4,8°o-0,8°w-4°w-5°w-8°w-12,5°w Nu ook Ziggo

DM800HD dream elite,Triax 110cm draaibaar van 28 oost tot 30 west.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Origineel bericht van: brotherlee
turkse en marokaanse gemeenschap klagen niet zo vaak over uitzicht terwijl bij nederlanders meer klagen over uizicht,buurt gaat achter uit etc...




Ik ben heel blij dat er steeds meer Nederlanders via de Satelliet tv gaan kijken en de mogelijkheden ervan ontdekken en dat deze het niet doen om (alleen) naar de Marokkaanse en of Turkse zenders te kijken, wat ons heel vaak wordt verweten.

NU het volgende: Er zijn in de wijken waar veel buitenlanders (met schotels) wonen al vele malen voorstellen gedaan aan de woningbouwverenigingen om een centrale schotel op het dak te plaatsen en hier voor extra huur vragen, maar men wil hier niet aan meewerken.

Aangezien de aantal NL-ers die tv kijken via de Satelliet toeneemt, lijkt mij zo een centrale schotel een goede oplossing voor die bevuiling van het straatbeeld met al die schotels, want verbieden is volgens mij onmogelijk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel schotels/lnb's je ook op het dak plaatst, voor de

individuele bewoner betekent dat nog steeds geen vrije keus.

Of voor elke bewoner een aparte (evt. draaibare) schotel.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alx
Hoeveel schotels/lnb's je ook op het dak plaatst, voor de
individuele bewoner betekent dat nog steeds geen vrije keus.
Of voor elke bewoner een aparte (evt. draaibare) schotel.


Kan je dit nader uitlegen?. ik vat 'm niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

draaibaar betekend dus het hele op de horizon "zichtbare" en dus te ontvangen aantal satelliet posities... onafhankelijk kijken

 

een vaste GSO als multifeed antenne zal dus een relevant aandeel van het totaal "zichtbare" en dus ontvangbare aan satelliet posities kunnen weergeven

 

maar dat is academisch want dan kun je ook nog verder gaan en voor elke receiver in huis een draaibare schotel opstellen die dus compleet de horizon zichtbaar maakt en onafhankelijk zappen.

 

ciao

O Yeah

Yello

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
draaibaar betekend dus het hele op de horizon "zichtbare" en dus te ontvangen aantal satelliet posities... onafhankelijk kijken

een vaste GSO als multifeed antenne zal dus een relevant aandeel van het totaal "zichtbare" en dus ontvangbare aan satelliet posities kunnen weergeven

maar dat is academisch want dan kun je ook nog verder gaan en voor elke receiver in huis een draaibare schotel opstellen die dus compleet de horizon zichtbaar maakt en onafhankelijk zappen.

ciao



Yep!

Met de huidige techniek Kunnen ze met 1 of 2 shotels en DiCEqC's en een goede signaalversterker een hele blok van de meeste en wel niet alle satelliets voorzien.

Anders kunnen ze iets laten ontwikkelen om dit mogelijk te maken en zo lang ze dat niet doen hebben ze het recht niet om ons zo een schotel te verbieden met de argument dat het de straatbeeld vervuilt, wij leven immers in een vrij land.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dan ook voor mij reden een GSO af te wijzen!

De vrije keus is dan niet meer. Hoeveel zenders ook te ontvangen met GSO, de keus wordt voor mij bepaald door anderen.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...