Ga naar inhoud

Geen VTM HD en Canvas HD te verwachten bij TVVlaanderen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Volgens een andere site worden de komst van VTM HD en Canvas HD op korte termijn niet verwacht.

Er wordt beweerd dat Telenet een exclusiviteit zou hebben voor VTM HD (hoewel deze ook bij Belgacom-tv beschikbaar is) en dat er onvoldoende abonnees zouden zijn om Canvas HD te rechtvaardigen en dit gelet op de hoge kosten van doorgifte.

Met andere woorden de start van de vicieuze cirkel, te weinig abonnees om de kosten te rechtvaardigen, maar omdat er geen HD is, gaan de klanten natuurlijk wel naar elders.

De enige uitbreiding die er schijnt aan te komen is NED2 en 3 HD en eventuele uitbreiding van het pakket voor CDS.

Greets

• Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Exqi sport kan u ontvangen via andere sat. Zit in het Euro1080 abonnee. Dacht dat dit 170€ kosten op een jaar. dit met enkel HD zenders er bij.

dreambox 8000hd with Openpli 3(beta) en oscam

Big Bisat astra 1, 2 en 3 + hotbird

Geplaatst:

Dat Exqi Sport te ontvangen is via een andere sat, is juist.

Maar de doorsnee-abonnee met zijn schotel met duo-lnb op Astra 1 en 3 gericht heeft daar natuurlijk niet veel boodschap aan, zeker niet als hem dat nog 170 Euro extra per jaar gaat kosten, voor iets wat bij de kabelmaatschappij in het basispakket zit.

Als Tvvlaanderen de concurentie met de kabel wil aangaan, zal men toch uit een ander vaatje moeten gaan tappen en dan is er zelfs nog geen concurrentie van een DVB-t pakket.

De dag dat zo'n pakket start ....

Greets

Geplaatst:

Met de opkomst van digitale tv is er een versnippering gekomen in het aantal (thema)zenders. Hierop heeft TVV altijd laat gereageerd. Nu met de komst van HD-zenders, lijken ze weer dezelfde weg in te slaan. Maar zenders zoals één, canvas en vtm zouden toch minstens in HD moeten beschikbaar zijn.

OK, het budget is misschien niet enorm, maar als er geen visie is en er geen investeringen gedaan worden, dan zullen er ook geen abonnees volgen... de vicieuze cirkel zoals Paullo stelt.

Waarom men bij TVV actief SD-ontvangers verspreid is mij een groot raadsel, maar daar loopt elders al een draadje over.

Compleet gebrek aan visie!

Geplaatst:

Exqi Sport wàs te ontvangen via een andere satelliet. Helaas is dit sedert de verhuis naar Eurobird 9 niet meer het geval. Enkel een gemengd kanaal euro 1080 is nog te ontvangen....

Geplaatst:

Ze gaan maken dat iedereen wegloopt met hun krenterigheid.

OK, we zullen dan bij TVV NED1HD, NED2HD, NED3HD in exclusiviteit hebben, maar onze eigen Vlaamse zenders in HD moeten we missen.

Komaan zeg, na de vorige slechte reclame nu weer dit.

Ik heb net gedowngrade van het toppakket naar het basisabonnement, maar ik denk er sterk aan het helemaal op te zeggen.

Op de kabel heb je nog een fulltime Kanaal Z, een Cartoon / TCM dat nog bestaat, en nog een aantal zenders die niet verwijderd zijn, los van Ketnet/Canvas HD, VTM HD, en nog een aantal minder bekende.

OK, je hebt hier vrije hardwarekeuze, maar die willen ze precies ook aan banden leggen.

Wat blijft er dan nog over voor reden om voor TVV te kiezen ?

Geplaatst:

Volgens mij ontbreekt het hun (Amerikaanse) aandeelhouders aan centen om een investering te doen, zodanig dat het management hier poogt nog te redden wat er te redden valt met allerhande kunst- en vliegwerk zoals dit ook blijkt uit de manier waarop 8 gaat worden doorgegeven, een soort van nieuwe halve zender, waarvoor een andere halve zender (Kanaal Z) nog eens gehalveerd wordt.

Het is nochtans nu het moment om te investeren om de strijd met de kabel en Belgacom-tv aan te gaan.

Greets

Geplaatst:

Klopt,

TV Vlaanderen komt ver achter tegenover de concurentie.

Ik had 2 full abbos waarvan er al een de deur uit is,en als vtm en VT4 HD er niet bij komt gaat de tweede kaart ook de deur uit.

Er is zelfs nog geen deftig filmkanaal op sportkanaal in hun aanbod

Er word niks extra aangeboden,want als ik zie wat telenet allemaal geeft das een pak meer ,en de prijs is ook al niet zo slecht tegenover TV vlaanderen

Ze zullen euit een ander vaatje moeten tappen om dit vol te houden

dat ze maar doen

dream 8000 en VU box duo,Wave T90 met 10Lnb ,1x Triax dish 80cm met

Moteck motor SG-2100-A,op een Panasonic TH-50-PZ70E tv en onkyo TX-NR608 receiver

telenet abbo

Geplaatst:

ik ben effen gaan loeren naar telenet.

en die komen inderdaad heel sterk opzetten.

zij hebben al animal planet HD in hun aanbod.

en nog een paar die wij niet hebben.

terwijl tv vlaanderen dan wel met zenders zit die ik nooit bekijk.

het zal dringend moeten veranderen bij tv-vlaanderen of ze gaan achteruit gaan, jammer, want ze hadden een potentieel om brokken te maken.

SatMann

Geplaatst:
Origineel bericht van: SatMann
ik ben effen gaan loeren naar telenet.
en die komen inderdaad heel sterk opzetten.

zij hebben al animal planet HD in hun aanbod.
en nog een paar die wij niet hebben.
terwijl tv vlaanderen dan wel met zenders zit die ik nooit bekijk.

het zal dringend moeten veranderen bij tv-vlaanderen of ze gaan achteruit gaan, jammer, want ze hadden een potentieel om brokken te maken.

SatMann

Inderdaad, maar ik heb de indruk dat het echte gierigaards zijn bij CDS, en dus ook bij TVV.
Ze doen maar iets als ze zich echt verplicht voelen.
Kijk maar naar NED2HD en NED3HD.
Daar is maanden tijd gerokken tot ze echt veel klanten begonnen te verliezen, en dan pas hebben ze iets gedaan.
Als de klanten nu dus gewoon mooi verder betalen gaan ze gewoon niets doen.
Op dit moment zie je dat ze altijd een oplossing kiezen die hen vooral niets kost aan bandbreedte.
Acht komt 'erbij' ?
Niet echt, want dat gaat weer ten koste van de tijd van Kanaal Z.
Al heel lang hebben wij geen VTM HD, geen Ketnet/Canvas HD, we ontbreken de + kanalen, de Waalse zenders (ze WILLEN ze niet toevoegen, ze zitten nochtans mooi in het Télésat pakket), enz.

Het enige dat mij altijd tegengehouden heeft was het feit dat je geen baas bent over je opnames bij Telenet.
In het begin miste ik weinig bij TV Vlaanderen : VTM, VT4, enz. zaten daar ook, en die regionale omroep had ik toch niet echt behoefte aan.
Maar steeds meer kwamen er zenders bij, en TVV bleef gewoon status quo, er mocht geen transponder ruimte bij, dus kon er ook geen zender bij.
Dus op den duur zetten ze u voor het blok : ofwel heb je al die smerige DRM beperkingen zoals bij Telenet, maar dan wel met een pak zenders extra, of je blijft bij TVV met redelijk vrije hardware keuze, maar dan zit je hoe langs om meer met een zeer beperkt basispakket.
En vermits de meeste mensen niet zo bezig zijn met die controle over hun opnames betekent dat dat er in de winkel nog maar weinig nieuwe TVV abonnees gaan bijkomen.
Wat zien de mensen immers ?
Tiens, ik kan VTMKzoe niet krijgen, tiens de + zenders zitten er niet bij, en VTM HD, enz.
Dat ze dan wel schlager TV krijgen zal een magere troost zijn.

En als ze denken van "in 2011 lossen we dat wel op" zitten ze er ook goed naast.
Hun concurrenten doen het goed qua verkoop, en klanten schakelen steeds sneller over naar digitaal.
Nu de trein missen betekent dat je straks in een verzadigde markt zit, iedereen heeft dan zijn digibox of Belgacom decoder, en probeer ze dan nog maar eens te doen veranderen.
Geplaatst:

goed gezegd .

maar ze zullen het wel voelen .

cd is baas en tvv geeft niks te zeggen .

ik heb 1 maand geleden een brief gestuurd met de vraag of vtm k zoom en eqxi sport ooi nog bij tvv kom

en tot nu toe nog geen antwoord

goed bezig zou ik zeggen

Geplaatst:

@zzzzzzzz

volledig mee eens.

En toch snap ik het niet goed.

ze startten met tv-vlaanderen om de 2 Belgische aanbieders te proberen te nekken.

ze slagen erin bij de overgang van digitale tv een pak ab. te nemen.

Nu hebben ze die en spelen ze die één voor één kwijt.

Ik wil ook geen 200000 zenders hé.

ik kijk als Belg veel naar de een hd, vtm,2be,VT4

en vooral als natuurliefhebber ngc hd , animal planet, discovery hd voor de docu's.

maar brava hd? man, daar kom ik ziek van.

dat ze die weg halen volledig ! en vervangen door een animal planet HD.

ofwel gaat het hen niet financieel goed, maar op deze manier zal het nog sneller kunnen afgelopen zijn.

Jammer, want onze investering van schotel, lnb's, ontvangers is qua kostprijs stukken hoger voor ....minder???

zolang de balans in het midden staat gaat het, maar nu helt ze toch wel echt over.

Als concurrentieel oogpunt zou ik als tv-vlaanderen ervoor zorgen dat ik alle zenders aanbied van concurrenten en een tikkeltje meer...dan pas spreek je de mensen aan.

Ik spreek nu niet van die prime en andere nutteloze pakketen.

gewoon basis en een goede selectie hd zenders.

enfin CD en TV-vl weten het wel beter zeker :-)

SatMann

Geplaatst:
@zzzzzzzz

volledig mee eens.
En toch snap ik het niet goed.
ze startten met tv-vlaanderen om de 2 Belgische aanbieders te proberen te nekken.

Niet overdrijven, hee.
Ze wilden gewoon een stuk van de koek hebben.
Dat is hun wel gelukt, alleen begin ik duidelijk te zien hoe hun strategie in elkaar zit.
Dat is gewoon het minimum aan investeringen doen om een pakket op te starten, en daarna mag er niets meer bijkomen van transponderruimte.
Je ziet dat in dat bericht ook.
Er wordt simpelweg gelogen wanneer men zegt dat VTM HD exclusief bij Telenet zit.
Ketnet/Cavans HD kan er niet komen, wegens te weinig HD abonnementen verkocht (verband tussen die 2 = ????).
Maar France2 HD kan er wel eventueel komen, want dan kunnen ze een Télésat HD abonnement beginnen...
Er zijn overigens wel al France2 HD zenders te vinden op Astra, dus dat wordt gewoon een simulcrypt, kost hen 0,0 qua transponderhuur.
Maar eens de Walen hun basisabonnement en HD aobnnement hebben, denk ik ook niet dat ze daar veel op uitbreiding moeten rekenen, ten minste voor zover die extra transponderhuur inhoudt.

ze slagen erin bij de overgang van digitale tv een pak ab. te nemen.
Nu hebben ze die en spelen ze die één voor één kwijt.

Volledig akkoord, maar je weet hoe arrogant Nederlanders zijn.
Je moet dat eens zeggen op een ander forum, waar ze nogal CDS minded zijn.
Het enige dat eruit komt is dat je dan maar beter naar de kabel gaat.
Ze bleven maar herhalen dat ik veel te veel vroeg, en dat die zenders niet 'als eerste' bij TVV konden komen.
Nogal grappig als je weet dat de meeste van die zenders al minstens een jaar bij alle andere concurrenten zitten, inclusief de gratis DVB-T (denk maar aan Ketnet/Canvas+)
Dat zijn mensen die niet van CDS zelf zijn die dat zeggen, maar als dat al de mentaliteit is bij de CDS/TVV 'fans', wat moet het dan niet zijn bij het management van CDS zelf ?
NED2HD en NED3HD gaan er alleen komen onder druk van het verlies van abonnees.
Ze rekenen erop dat ze niet teveel schade gaan lijden in Vlaanderen.
Ik denk dat ze zich schromelijk vergissen.
Tegenwoordig moet je al redelijk masochistisch ingesteld zijn om nog voor TV Vlaanderen te kiezen, of je moet er nog andere digitale platformen bijnemen om de gebreken op te vangen.

En voor de rest zijn het ongelofelijke Calimero's.
Het is zogezegd de kabellobby die erachter zit dat ze hier geen RTL kunnen doorgeven.
Of Hotbird is niet gesupporteerd (maar tiens, tiens, toch wel als je een Télésat kaartje neemt).

Ik wil ook geen 200000 zenders hé.
ik kijk als Belg veel naar de een hd, vtm,2be,VT4
en vooral als natuurliefhebber ngc hd , animal planet, discovery hd voor de docu's.

Dat zeg ik dus ook, ik had het topabonnement maar ben overgestapt naar het basisabonnement.
Al die extra betaalzenders zeggen mij weinig.
En dan betaal ik 20€/maand, maar uiteindelijk kan ik nog geen Ketnet/Canvas HD zien of ik moet mijn DVB-C tuner bovenhalen en de kabel blijven betalen.

Jammer, want onze investering van schotel, lnb's, ontvangers is qua kostprijs stukken hoger voor ....minder???

Tja, er zijn natuurlijk nog altijd zenders die niet op de kabel zitten (Freesat en dergelijke).
2 ontvangers dan maar, zeker ?
Een Dreambox voor de satelliet FTA en een HD digicorder voor de kabel.

Als concurrentieel oogpunt zou ik als tv-vlaanderen ervoor zorgen dat ik alle zenders aanbied van concurrenten en een tikkeltje meer...dan pas spreek je de mensen aan.

Mochten ze gewoon de kern-Vlaamse zenders aanbieden (SD en HD), zou dat al een reuze verschil maken.
De regionale missen kan ik vanuit kostenoogpunt wel begrijpen, maar niet de + zenders, en dergelijke.

enfin CD en TV-vl weten het wel beter zeker :-)

Dat is inderdaad de attitude die je voelt.
Arrogantie en de redenering dat je veel geïnvesteerd hebt, en dus toch wel zult blijven.
Alleen, als je niet-gecertifieerde hardware hebt ben je niet afhankelijk van TVV of CDS.
Kaartje opzeggen of doorverkopen, de rest blijft gewoon doorwerken.
Ik heb TVV niet nodig om BBC HD te zien...
Geplaatst:
Origineel bericht van: thierry
Klopt,
Ik had 2 full abbos waarvan er al een de deur uit is,en als vtm en VT4 HD er niet bij komt gaat de tweede kaart ook de deur uit.

VT4 HD bestaat niet eens en ze hebben zelf nog geen plannen voor een HD kanaal. sick

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen