voodoodoll Geplaatst: 15 september 2009 Geplaatst: 15 september 2009 Als je voetbal of "blockbuster" films wil kijken moet je ook naar de kabel of ADSL... Dat is nog het minste van het probleem volgens mij, het feit dat je basis digitale zenders mist zoals één+ (weer pijnlijk ervaren tijdens de US Open) of Exqi Sport is op dit moment nog véél erger.
Gast SatMann Geplaatst: 15 september 2009 Geplaatst: 15 september 2009 @zzzzzzzzzz ik bedoelde met het nekken wel nekken hoor. heb in het begin met mensen van tv-vlaanderen gesproken op een feest. een paar hadden toch de bedoeling de strijd hard aan te gaan met telenet en belgacom. nekken bedoel ik niet definitief plat leggen hé :-) maar goed knijpen dat ze het voelen :-) daar waren ze in geslaagd...maar het gaat minder en minder. voor de rest moeten we maar afwachten. SatMann
Xady Geplaatst: 15 september 2009 Geplaatst: 15 september 2009 Ik heb momenteel ook TV vlaanderen, maar juist een aanbieding gehad om gratis Belgacom tv te krijgen. Ik heb al tel en internet via scarlet.. Dus kan ik genieten van gratis belgacom tv krijgen.. Dus even de beide uitproberen. Voordeel bij belgacom is wel dat de Belgische regionale zenders ook zichtbaar zijn. Dit is er ook niet bij TV vlaanderen... Acht komt er bij, tja half tussen een film begint het om 18 uur daarvoor is op dat kanaal Z actief... Dus weer een gedeelde zender. EPG ook al een ramp.. Wat is er nog als voordeel om tv vlaanderen te houden?? Sab multiswitch 17/8 GT-U3X38 DVB-T UHF antenne Maximum e85 4 * LNB Titanium QUATRO multiswich3* Xtrend ET 4000 en 1 gigableu HD quad plus met 3 tuners DVB-S2 Belgacom TVSamsung LE40C750 LCD
Gast zzzzzzz Geplaatst: 15 september 2009 Geplaatst: 15 september 2009 5 voordelen die ik nog zie : * nog steeds een zekere vrije hardware keuze, ook al hebben ze daarin gesnoeid door hun gedoe met verplichte CI modules. * bepaalde zenders zitten erop in betere kwaliteit dan op de kabel : NED? HD, NED1, 2, 3 zijn beter op TVV dan bij de kabel. * geen problemen om meerdere TV's aan te sluiten (met HD mogelijkheid), bij BelgacomTV is dat toch nog altijd een vraagteken. * ben niet zo gek van die interface van BelgacomTV, veel te veel kleurtjes en zo. * dat opnemen werkt toch nog niet te erg goed bij BelgacomTV, heb ik ten minste gehoord. Voor de rest moet ik zeggen dat BelgacomTV zowat het meeste aantal kanalen heeft, deze die ze zelf aanbieden dan, bedoel ik. Je zult daar niet gauw een kanaal missen. Bij TVV rekenen ze graag alle FTA kanalen erbij, maar dat vind ik niet correct. Ook een BelgacomTV kijker kan gratis naar BBC HD kijken via sat. In elk geval zou ik die schotel nog niet wegdoen, want voor bepaalde zenders moet je bij kabel en IPTV serieus wat neertellen, hoewel ze hier FTA zijn (BBC3 en 4, Cbeebies en CBBC, BBC HD), andere kun je zelfs gewoon niet krijgen : ITV HD, ITV1-4, Channel4, Film4, ...
7121user Geplaatst: 15 september 2009 Geplaatst: 15 september 2009 Ik weet natuurlijk niet hoeveel programmas er echt in HD worden uitgezonden op vtmHD of canvasHD, maar op eenHD is het nog niet erg veel op dit moment. Op ned1HD heb ik zelfs nog geen echte hd gezien. Alleen geupscaled.Dus zolang de meeste programmas nog niet in hd worden uitgezonden, mis ik vtmHD en canvasHD nog niet. Als natuurlijk het gros van de programmas wel al in HD uitgezonden wordt, dan verwacht ik wel dat tvvlaanderen deze zenders gaat aanbieden. Anders is de kans groot dat ik overstap naar een anders HD aanbieder.In principe zou ketnet en canvas plus ook moeten, maar die kan ik ook via dvb-t zien. Het zou beter zijn om de kijkers te laten overschakelen op HD ontvangers en de SD stop te zetten om transponderruimte te besparen. Ook al omdat het beeld daar toch beter is dan op de SD transponder, zelfs bij SD uitzendingen. Maar dan zijn ze natuurlijk wel verkeerd bezig met het uitdelen van SD ontvangers.
Gast zzzzzzz Geplaatst: 16 september 2009 Geplaatst: 16 september 2009 Origineel bericht van: 7121user Ik weet natuurlijk niet hoeveel programmas er echt in HD worden uitgezonden op vtmHD of canvasHD, maar op eenHD is het nog niet erg veel op dit moment. Op ned1HD heb ik zelfs nog geen echte hd gezien. Alleen geupscaled.Dus zolang de meeste programmas nog niet in hd worden uitgezonden, mis ik vtmHD en canvasHD nog niet. Tja, ik heb ook een kabeltuner, en je moet eens Ketnet/Canvas HD vergelijken qua beeldkwaliteit met Ketnet/Canvas bij TV Vlaanderen. Dat maakt toch echt wel verschil. Eventjes de bitrates voor het beeld alleen erbij : één HD kabel : 9 Mbps constant één HD TVV : 4,9 Mbps variabel (gemiddelde) één kabel : 7,9 Mbps constant één TVV : 2,5 Mbps variabel (gemiddelde) Dus een kabelkijker krijgt een uitstekend beeld bij één aan 8 Mbps, en krijgt bij een geüpscaled beeld 9 Mbps. Deze zal nauwelijks het verschil zien tussen SD en HD. Bij echte HD uitzendingen ligt de bitrate overigens wel hoger, daar zal het verschil wel duidelijk blijken... Bij TVV daarentegen moet kijker het in SD doen met 2,5 Mbps en in HD met 4,9 Mbps (bij geen echte HD beelden als basis). Dat is een verdubbeling, en bovendien wordt er nog H264 ipv. MPEG2 gebruikt. Geen wonder dat je daar dus wel meer verschil ziet. Bij Ketnet/Canvas wordt het nog erger. De best mogelijke kwaliteit op kabel heb je in de vorm van Ketnet/Canvas HD, dat aan 9, 1 Mbps uitzendt bij geüpscalede beelden. Bij TVV heb je geen HD versie van deze zender, dus moet je het met de SD variant doen. Die haalt op hetzelfde moment gemiddeld 2,3 Mbps. Dat verschil in kwaliteit is toch wel duidelijk zichtbaar...
Homer Geplaatst: 16 september 2009 Geplaatst: 16 september 2009 Het enige wat moet gebeuren is dat tvv zich loskoppeld van cd! anders ziet het er slecht uit voor tvv, ik heb indertijd enkele familie leden kunnen overhalen om tvv in huis te nemen, door al die zwarte schermen en het povere aanbod is er al eentje teru bij telenet! De andere heeft al een aanbieding van belgacom gevraagd, dus het wordt echt tijd dat tvvlaanderen zijn ogen begint open te doen of het zal de strop worden voor deze firma als ze zo doorgaan! Homer 80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv
Gast zzzzzzz Geplaatst: 16 september 2009 Geplaatst: 16 september 2009 Loskoppelen lijkt mij wel het definitieve genadeschot. Vergeet niet dat ze profiteren van de schaalvoordelen. Ketnet/Canvas zit er heus geen 3 keer op. Niet eentje voor TVV en eentje voor Canal Digitaal en eentje voor Télésat.
Gene 1225 Geplaatst: 16 september 2009 Geplaatst: 16 september 2009 Origineel bericht van: Homer Het enige wat moet gebeuren is dat tvv zich loskoppeld van cd! anders ziet het er slecht uit voor tvv, ik heb indertijd enkele familie leden kunnen overhalen om tvv in huis te nemen, door al die zwarte schermen en het povere aanbod is er al eentje teru bij telenet! De andere heeft al een aanbieding van belgacom gevraagd, dus het wordt echt tijd dat tvvlaanderen zijn ogen begint open te doen of het zal de strop worden voor deze firma als ze zo doorgaan! Homer En deze jongen zal over een paar maanden ook een beslissing nemen of hij verder gaat met TVV , maar het wordt echt wel twijfelachtig . En te bedenken dat ik al lid van de club vanaf het eerste uur . Groeten , Gene. Kabel: Orange. Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad
Gast zzzzzzz Geplaatst: 16 september 2009 Geplaatst: 16 september 2009 Origineel bericht van: Gene 1225 En deze jongen zal over een paar maanden ook een beslissing nemen of hij verder gaat met TVV , maar het wordt echt wel twijfelachtig . En te bedenken dat ik al lid van de club vanaf het eerste uur . Maar toen was het ook het meest interessante, hee. Ze hadden niet zoveel zenders te weinig, ze waren de sympathieke underdog, en iedereen was welkom. Tegenwoordig heet het dat je met een 'illegale' ontvanger zit, en voor de rest mag er niets van bandbreedte bijkomen, en mag het niets kosten voor hen. Ze durven zelfs vlakaf te liegen, zoals in dat bericht waar stond dat VTM HD exclusief bij Telenet zit. Je moet echt wel stom zijn om te liegen over iets waarvan iedereen direct kan zien dat het niet waar is.
alfadude Geplaatst: 16 september 2009 Geplaatst: 16 september 2009 Ik ben ook bij TVV sinds het prille begin toen het nog enkel Eén en Canvas was. Maar de laatste tijd begrijp ik ze niet meer. Ik raadt ze aan niemand meer aan. De brief voor een downgrade naar het basispakket is onderweg. Nieuwe zenders komen er toch niet meer bij. Enkel nog rotzooi dat ze van ergens voor niets kunnen krijgen. Doe zo voort TVV en ik zit binnenkort bij Telenet met mijn schotel enkel nog voor BBC te kijken. Quo signo nata es?
crazydavid Geplaatst: 23 september 2009 Geplaatst: 23 september 2009 Alles wat hier te lezen is lijkt me correct. Toch ben ik nog blij dat ik Tvvlaanderen heb. Enkel het zeer blij is verdwenen. Wat kunnen wij als gebruiker daar aan doen. Een petitie starten? Ik wil niet meer terug naar de kabel van Telenet. BGC lijkt mij ook geen optie. Als ik over het water naar den BBC kijk blijkt het toch dat die daar veel meer mogelijkheden heb dan wij. En ook meer vooruit zijn op de technologie. En blijkbaar moet het daar toch niets kosten om de STAATS zenders te ontvangen. Waarom moet het hier dan wel. dreambox 8000hd with Openpli 3(beta) en oscam Big Bisat astra 1, 2 en 3 + hotbird
smoking Geplaatst: 23 september 2009 Geplaatst: 23 september 2009 Ik heb ze ook een jaartje in huis gehad , en nee dank u , nooit meer . Alleen al de bedroevende kwaliteit van de zenders ( en dan neem je gewoon de bitrate ) is beneden alle peil . Ook logisch dan dat éénHD er bv nietmeer bij kan . Ze hebben maar 1 optie , ruimte bij huren , en dat kost veel geld om onder een klein klanten bestand te verdelen , zodat ze duurder worden dan de concurrentie . Ik doe het voorlopig met dvb-t , en fta via sat , en eerlijk gezegd , die vlaamse commerciele rommel mis ik totaal niet . vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird
smoking Geplaatst: 23 september 2009 Geplaatst: 23 september 2009 Origineel bericht van: zzzzzzz Dus een kabelkijker krijgt een uitstekend beeld bij één aan 8 Mbps, en krijgt bij een geüpscaled beeld 9 Mbps. Deze zal nauwelijks het verschil zien tussen SD en HD. Bij echte HD uitzendingen ligt de bitrate overigens wel hoger, daar zal het verschil wel duidelijk blijken... Bij TVV daarentegen moet kijker het in SD doen met 2,5 Mbps en in HD met 4,9 Mbps (bij geen echte HD beelden als basis). Dat is een verdubbeling, en bovendien wordt er nog H264 ipv. MPEG2 gebruikt. Geen wonder dat je daar dus wel meer verschil ziet. Toch effe wat dingen rechtzetten . Ook TVV gebruikt h264 ( mpeg 4 ) voor HD kanalen , in mpeg2 zou van een beetje HD kwaliteit geen sprake zijn . De eerste uitzendingen van het terziele gegane INDI waren wel in mpeg2 , maar dan aan 20 mbps . En geloof me maar , of het echte HD of geupscaled is op éénHD via de kabel , de bitrate is constant , dus ook 9 mbit , net zoals voor vtmHD enz ( in die mux op die bepaalde freq zitten paar zenders , en die gaan ze nie effe schrappen of bitrate halveren , we hebben het over telenet met hun historisch plaatsgebrek ) . Maar verder ben ik het met je eens , zoals in post hierboven , zijn de gewone zenders bedroevend . Zelfs met m'n 25 € kostende dvb-t fta ontvanger heb ik beter beeld ( 4.4 mbit constant ) dan op TVV via scart ( kathrein ufs 910 , wel verkocht nu ) . vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird
Gast Opuske Geplaatst: 23 september 2009 Geplaatst: 23 september 2009 Origineel bericht van: smoking Ik heb ze ook een jaartje in huis gehad , en nee dank u , nooit meer . Alleen al de bedroevende kwaliteit van de zenders ( en dan neem je gewoon de bitrate ) is beneden alle peil . Ook logisch dan dat éénHD er bv nietmeer bij kan . Ze hebben maar 1 optie , ruimte bij huren , en dat kost veel geld om onder een klein klanten bestand te verdelen , zodat ze duurder worden dan de concurrentie . Ik doe het voorlopig met dvb-t , en fta via sat , en eerlijk gezegd , die vlaamse commerciele rommel mis ik totaal niet . Euh één HD zit er al wel op hoor en dit al heel lang trouwens.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen