Ga naar inhoud

Geen VTM HD en Canvas HD te verwachten bij TVVlaanderen

Aanbevolen berichten

• Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

• 3 weken later...
Geplaatst:
Origineel bericht van: Xady
Voordeel bij belgacom is wel dat de Belgische regionale zenders ook zichtbaar zijn.

enige beperking is dat de Vlaamse regelgeving -nog- geen toelating geeft voor de verspreiding van Vlaamse regionale zenders buiten de landgrenzen....

idd. Telenet geeft een goede prijs/kwaliteit betreft shake pakket (internet+televisie+telefonie).

zéér droevig dat nog altijd geen + kanalen + HD vlaamse zenders in Basispakket zitten tvv + lagere bitrate lees ik hier dan telenet (en dit terwijl bij satelliet altijd beeldkwaliteit primeerde)!

je hebt ook serieuse hardwarekost bij tv-vlaanderen, terwijl je bij telenet/belgacom regelmatig bijna alles gratis krijgt....
hun maandelijkse abbokost is misschien iets lager, zeker omdat je een XXX kanaal bijkrijgt, maar zou dit liever als optie zien, en de HD kanalen inbegrepen in basipakket (zeker de vlaamse zenders)

voorlopig betaal ik 43 € incl. korting TA-lid (45 € NP) Belgian Telecom 24/24 u. bellen&internet + 2 euro Tvvlaanderen = 45 €

telenet shake kost nog altijd 60 € + 13,33 € kabelabonnement = 73,33 €

Belgacom is de 'goedkoopste' in combipack. Heeft Telenet niet meer HD zenders in shake pakket?

Mocht telenet een Common Interface CI+ (zoals Ziggo) aanbieden, zou ik toch Telenet overwegen......en als ze > 20 Mbit/s internet aanbieden.

Koperkabel in combinatie met glasvezel (telenet nu mee bezig aan het leggen) is toch nog altijd een pak beter dan telefoonkabel.

Als je dan kan combineren met dvb-c in mijn sony lcd of qboxhd dvb-c, is de kopieerbeveiliging wel te omzeilen?

VU+ Duo 4K DVB-S2x FBC DUAL +  1 X DVB-C FBC V 1.0 (Enigma2); Visiosat BIG Bisat (13,2° 19,2°, 23,5°, 28,2°O), 4 Alps BSTE9-101B, smart MS 17/4 ES multiswitch, Samsung UE50JU6800W

Gast calculator
Geplaatst:

Ik denk dat TV Vlaanderen verdere groei wel kan vergeten als ze niet snel meer op Belgie gerichte HD zenders gaan doorgeven.

Diep triest dat ze het zo ver laten komen.

Geplaatst:

Eerst en vooral ik heb helemaal niets te maken met TVV.

Maar ik vind dat er hier erg overdreven wordt. De beeldkwaliteit van de zenders waar ik meestal naar kijk in SD vind ik zeer goed (LCD 82cm) Ik zou niet weten waarom ik een HD ontvanger zou moeten aanschaffen voor die paar uitzendingen die in echte HD uitgezonden wordt, daarom begrijp ik ook waarom TVV die extra investering in HD niet wil doen. Vergeet niet dat uiteindelijk alle geabonneerden dit dienen te financieren. Het zelfde geldt voor extra zenders zoals Canvas+, een+, acht, vijf be2 ... Hoeveel wordt daar naar gekeken? Ik ben tevreden dat ik nu van telenet en zijn praktijken verlost ben.

Een beetje kritiek kan natuurlijk maar besef het alternatief.

Octagon 4K UHD SF8008 (OpenPli 8.3) (Oscam  )

( Vu+Zero)   (OpenPli 7.3) (Oscam  )

Geplaatst:

Citaat:
Maar ik vind dat er hier erg overdreven wordt. De beeldkwaliteit van de zenders waar ik meestal naar kijk in SD vind ik zeer goed (LCD 82cm) Ik zou niet weten waarom ik een HD ontvanger zou moeten aanschaffen voor die paar uitzendingen die in echte HD uitgezonden wordt.

Jaja en jij kijkt ook nog zeker naar een zwart wit tv toestel ... man man toch sleep .

Stilstaan is achteruitgaan !

Mvg.

BbyN

Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze…

VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE

Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5

Geplaatst:
Origineel bericht van: dorus43

De beeldkwaliteit van de zenders waar ik meestal naar kijk in SD vind ik zeer goed (LCD 82cm)

Zelfs op mijn CRT van 82cm (76cm zichtbaar beeld) vind ik de beeldkwaliteit van TVV niet veel soeps meer tegenwoordig.
Als u dat niet ziet, dan heeft u gelijk, waarom veranderen ?
Maar dan vraag ik mij ook af waarom u dan digitaal gegaan bent, u ziet blijkbaar toch geen verschil in beeldkwaliteit.

Ik zou niet weten waarom ik een HD ontvanger zou moeten aanschaffen voor die paar uitzendingen die in echte HD uitgezonden wordt

Ten eerste kan het op SD gebied ook veel beter.
Ten tweede, mag u ervan uitgaan dat TVV steeds meer zenders in H264 (MPEG4 norm) zal uitzenden, als uw ontvanger dat niet ondersteunt zult u daar ook niet echt blij mee zijn.

Vergeet niet dat uiteindelijk alle geabonneerden dit dienen te financieren.

Niet akkoord, TVV moet concurrentieel zijn met Belgacom en Telenet.
Ze zijn dit steeds minder, en dat merk je aan de afkeurende houding die je op steeds meer forums leest.
De tijd dat TVV als enige nauwelijks kritiek kreeg is lang voorbij.

Hoeveel wordt daar naar gekeken? Ik ben tevreden dat ik nu van telenet en zijn praktijken verlost ben.

En zijn de praktijken van TVV zo zuiver ?
Vergeet de 'vrijwillige' kaartbijdrage niet, die door de inspectie als illegaal werd bestempeld.
Tegenwoordig staat zelfs in het contract op internet, dat je per 5 jaar wel eens 15€ zou mogen betalen, voor als de smartcard moet omgeruild worden, terwijl je al 80€ voor dat stukje plastic betaald hebt.
En ze verkopen nog altijd MPEG2-only decoders, terwijl ze al lang weten dat ze bijv. voor het themapakket binnenkort op H264 (MPEG4 norm) overgaan.
En ten slotte, van een leugentje zijn ze ook niet vies.
Zo beweerden ze dat VTM HD er niet kon komen omdat Telenet daarover een exclusiviteitscontract had.
Alleen kan iedereen direct vaststellen dat het een leugen is, het volstaat immers van eventjes op de zenderlijst van Belgacom te kijken om te zien dat VTM HD er op staat.
Als je wilt liegen, zorg dan dat het niet zo overduidelijk is smile
Geplaatst:
Origineel bericht van: Bangkok By Night
Citaat:
Maar ik vind dat er hier erg overdreven wordt. De beeldkwaliteit van de zenders waar ik meestal naar kijk in SD vind ik zeer goed (LCD 82cm) Ik zou niet weten waarom ik een HD ontvanger zou moeten aanschaffen voor die paar uitzendingen die in echte HD uitgezonden wordt.

Jaja en jij kijkt ook nog zeker naar een zwart wit tv toestel ... man man toch sleep .

Stilstaan is achteruitgaan !

Mvg.
BbyN

Stilstaan is inderdaad achteruit gaan, maar met te hard lopen kan je verschrikkelijk hard op uw smoel vallen.
Rome was ook niet in één dag klaar.

mvg
Geplaatst:

Ik denk als TVV op hun smoel gaat het hun eigen schuld zal zijn. En dat zal zeker niet zijn door te hard te lopen, integendeel. Ik zie in mijn vriendekring veel mensen die ik vroeger nog sat tv aangeraden had overstappen naar kabel.

1) slechte beeldkwaliteit door de steeds lagere bitrate.

2) steeds problemen met updaten smartcard.

3) Vtm Hd, Canvas + , één + , Exqi sport enz ... bij de andere providers beschikbaar.

4) hun eigen goedgekeurde ontvangers zijn veel te beperkt om optimaal van sateliet tv te kunnen genieten.

5) regelmatig verdwijnen er zenders (Action Now, Playboy, zéér recent nog Boomerang en Cartoon network)

6) geen degelijke filmzenders.

Enkel hoef je bij tvv niet bij te betalen voor de adult zender (Hustler), denk dat dit hun enigste + punt nog is tov. de concurentie.

Mvg.

BbyN

Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze…

VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE

Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5

Geplaatst:
Origineel bericht van: Bangkok By Night

Enkel hoef je bij tvv niet bij te betalen voor de adult zender (Hustler), denk dat dit hun enigste + punt nog is tov. de concurentie.

Inderdaad, vooral interessant voor wie bij de andere providers niet aan zijn trekken komt laugh
Geplaatst:

iedereen die ik ken die gewoon kabel hadden,

en een oud toestel hadden klaagde niet van de kwaliteit.

je zag het niet.

nu kopen ze allemaal zo ne platte tv en sluiten die aan en zeggen wat een slecht beeld is dat.

is altijd zo geweest maar met de oudere toestellen viel dat zo niet.

zo simpel is het.

wil je goed beeld smijt die flat weg en haal in de kringloop een leuk old scool model.

laugh greeetz

wavefrontier T55 - 13.0 - 19.2 - 23.5 - 28.2

db 500s - philips 6071 out of use - philips7121 HD (stuk)

Geplaatst:
Origineel bericht van: Didden
wil je goed beeld smijt die flat weg en haal in de kringloop een leuk old scool model.

als je zo begint, doe uw A+ diepvries weg en koop 1 uit de kringloopwinkel, koop een 2PK ipv stille zuinige diesel, stuur geen mails meer, maar schrijf brieven, doe uw computer weg en koop een typmachine, doe uw lcd weg en koop een zwart-wit tv....zo kunnen we nog verder gaan....

VU+ Duo 4K DVB-S2x FBC DUAL +  1 X DVB-C FBC V 1.0 (Enigma2); Visiosat BIG Bisat (13,2° 19,2°, 23,5°, 28,2°O), 4 Alps BSTE9-101B, smart MS 17/4 ES multiswitch, Samsung UE50JU6800W

Geplaatst:
je zag het niet.
nu kopen ze allemaal zo ne platte tv en sluiten die aan en zeggen wat een slecht beeld is dat.

zo simpel is het.

laugh greeetz

Het mooiste beeld is verdwenen sedert men niet meer analoog uitzendt voor
antenneontvangst. De analoge platenspeler gaf ook een mooiere klank dan de
digitale muziek.
Kwalitatief gezien is er een achteruitgang.
Wat de toestellen betreft, praktische alle flattv's die in het begin
verkocht zijn, waren kwalitatief allemaal veel slechter dan hun beeldbuis
broeders. Hun enige "voordeel" was hun "dikte". Het is maar met de komst
van de ledtv's dat het de moeite loont om over teschakelen.

Geplaatst:
je zag het niet.

De bitrates lagen toen ook bijlange niet zo laag als nu.

Nonsens, ik kijk op een 32" CRT, die weliswaar component en HDMI ingangen heeft.
Niets plasma of LCD dus, en ik kan duidelijk zien hoe de beeldkwaliteit erop is achteruitgegaan, zowel in cijfers (bitrate) als visueel.

zo simpel is het.

En als iedereen weer zo'n ouderwets toestel heeft, aan wie gaan ze dan hun HD pakketjes slijten ?
Jij beweert dat je met zo'n oud toestel toch geen kwaliteitsverschillen meer ziet, dan gaan ze ook niets meer hebben aan HD...
Geplaatst:
zo simpel is het.

laugh greeetz

met deze reactie geef je TVV een reden om gewoon zo verder te doen en alsmaar minder bitrate door te geven voor de zenders.
mensen die hen geen CRT meer kunnen kopen omdat ze enkel nog Plasma of LCD vinden in de winkel zullen blij zijn met uw reactie. wink

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen