Ga naar inhoud


opnemen onder Cccam werkt wel bij vrije zenders goed.


johndegr

Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal,

 

Eventjes een positief bericht mijnerzijds.

Ik heb img 2880 er weer opgezet en laat ik nu zelfs alle zenders kunnen opnemen op mijn interne HD. Wel is het zo, dat dit niet blijvend opnemen is (helaas nog maar max. 10 seconden), maar het is al mooi dat de azbox nu wel wil opnemen!!! Geldt ook voor de natuurfilms. Dat was voorheen alleen mogelijk onder mgcamd dus wij gaan de goede kant op.

 

Wellicht dat de Cccam 2.11 ook daaraan debet is want ik had eerst 2.10.

 

Wat ook wel een reden kan zijn, om de record.list te vervangen door een nieuwe lege .

Daar wordt de az ook erg gelukkig van merkte ik, toen ik konstant fail to record kreeg.

Films die opgenomen zijn staan nog wel op de HD, doch zijn dan uiteraard niet zichtbaar in de lijst. Deze zijn wel weer benaderbaar in je filmlijst.

 

Ook de codering-stop duurt wat langer dan voorheen, dus ook dat gaat de goede kant op.

 

Hopelijk kan men dit in komende img´s verwerken, ik blijf voorlopig even op de 2880 zitten.

 

Vriendelijke groeten van mijn AZbox,

 

John

 

vervolg:

Als aanvulling van mijn voorgaande info, ben ik er nu achter dat je onder CCcam (vrije zenders) goed kan opnemen en AFSPELEN.

Echter als je een gecodeerde wil opnemen loopt het vast omdat de record.list niet goed beschreven wordt en daarna krijg je fail to record.

 

Als je dan de recordfile vervangt door een lege file, werkt het weer als een zonnetje.

 

Ook valt mij op dat bij sommige HD zenders eerder problemen zijn met de codering dan andere. Voorbeeld Premiere HD blijft wel door spelen, zij het met af en toe kleine hapering. Maar bv. Ned 1 geeft steevast sneller problemen met de codering en stopt dan en wat ik al schreef is dan bij opnames je recordfile naar de filistijnen, werkt niet meer.

 

Wellicht kunnen de makers voor img hier iets mee doen.

 

Vriendelijke groeten,

 

John

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: johndegr




vervolg:
Als aanvulling van mijn voorgaande info, ben ik er nu achter dat je onder CCcam (vrije zenders) goed kan opnemen en AFSPELEN.
Echter als je een gecodeerde wil opnemen loopt het vast omdat de record.list niet goed beschreven wordt en daarna krijg je fail to record.


Vriendelijke groeten,

John


Volgens mij heb je voor FTA(ongecodeerde) zenders helemaal geen Cam nodig???Dus lijkt me duidelijk dat de AZbox daar goed mee overweg kan!!!!

Gr.Info
Link naar reactie
Delen op andere sites

Opnemen met CCcam is ( nog) niet ondersteund!

 

Met Multicas en Mgcamd en Mbox gaat het opnemen van gecodeerde signalen zonder problemen.

 

Om verdere vragen te voorkomen:

 

1 - De interne kaartlezer werkt (nog) niet met CCcam.

2 - Met de genoemde emulators boven waarbij het opnemen wel werkt maakt de firmware versie geen verschil.

 

BTW NED1 HD werkt hier perfect ( behoudens dat het geen native HD signalen zijn), enigste probleem met HD zenders zijn bij die van Sky UK de rest NP @all.

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan wel zo zijn, maar voorheen kon ik totaal niets op- weergeven via CCcam en kreeg ik de indruk dat dit niet mogelijk was onder CCcam.Zelfs gecodeerde kan ik nu, zij het kort, op- en afspelen, dus dacht dat dit toch positiever was dan voorheen.

 

Blijf erbij dat het probleem de recordfile is die foutief wordt aangestuurd wordt door de CCcam.

 

Groetjes,

 

John

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...