Ga naar inhoud

[Release!] MiLo-image voor DM7025, DM800 en DM8000

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hij is eindelijk online!

(en op special verzoek een nieuwe thread gestart...)

http://www.milosoftware.com/dreambox/nl/index.php?body=download

• Enigma2 bijgewerkt
  • Fix crash op ontoegankelijke mappen
  • Image is nu (nog) veel kleiner. De 7025 heeft nu 7.5 MB vrije flash ruimte (van de 32MB) na installatie.
  • XMLTV importer plugin configuratie volgens Rytec
  • CCcamInfo plugin versie bijgewerkt

• Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Ik heb hem er net ingezet, het enige wat nog ontbreekt is die recente versie van cccaminfo.

Het is nog steeds versie 0.3 ipv 1.2 en hij staat ook niet in de downloads.

Ook die xmltv.dat is nog de versie die standaard bij de plugin zit.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:

Sinds een paar versies geleden lukt software update bij mij niet meer halverwege loopt hij vast en moet ik rebooten.

In het begin lukte het wel bij de tweede poging maar dat gaat nu ook niet meer en wil hij niet meer booten een hele nieuwe flash is dan nog de enigste oplossing. Enig idee wat hier de oorzaak van is?(DM800 BTW)

Geplaatst:
Origineel bericht van: Rytec
...het enige wat nog ontbreekt is die recente versie van cccaminfo.
Het is nog steeds versie 0.3 ipv 1.2 en hij staat ook niet in de downloads.

Wazig... IPKG vindt dat "0.3r3" > "1.2-r4", daarom heeft hij de 0.3 in de feed bewaard. Heb de oude versies verwijderd, de nieuwe staat nu in de feed. Om te upgraden moet je eerst de oude verwijderen, anders denkt hij dat je een nieuwere hebt.
Geplaatst:
Origineel bericht van: Rytec
Ook die xmltv.dat is nog de versie die standaard bij de plugin zit.

Ook die is nu opgelost. Mijn disk was weer eens volgelopen, dus heb ik een hoop handmatig moeten doen. En daar komen altijd fouten van...

Als je de XMLTV plugin over de oude heen installeert, zal hij de configuratie bestanden standaard NIET vervangen. Als je de nieuwe config van Rytec wil, moet je OF eerst de oude xmltv plugin verwijderen, OF je moet hem vanaf de commandline installeren, want dan kun je kiezen of hij moet overschrijven.
Geplaatst:
Origineel bericht van: JkV
Sinds een paar versies geleden lukt software update bij mij niet meer halverwege loopt hij vast en moet ik rebooten.

In het begin lukte het wel bij de tweede poging maar dat gaat nu ook niet meer en wil hij niet meer booten een hele nieuwe flash is dan nog de enigste oplossing. Enig idee wat hier de oorzaak van is?(DM800 BTW)

Geen idee. Als je de upgrade een keer vanaf een telnet sessie doet (commando: "ipkg upgrade") krijg je de logging te zien en dan zou je die aan mij kunnen sturen. Mogelijk kan ik dan zien wat het probleem is.
Geplaatst:

@Milo,

Autoinstall werkt geweldig en xmltvimport met Rytec settings werkt ook direct goed.

Maar het lukt mij maar niet om fstab goed mee te krijgen tijdens het installeren van de image.

Hier in heb ik settings voor mijn swap file staan.

Ik heb fstab in /media/hdd/backup staan en verwachte dat mijn regels overgenomen werd.

Wat doe ik fout?

Dolf.

fstab.zip

VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0

VU+ Duo, OpenPLI.

Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin.

iPad met Dreambox live.

Geplaatst:
Origineel bericht van: MiLo
Origineel bericht van: JkV

Geen idee. Als je de upgrade een keer vanaf een telnet sessie doet (commando: "ipkg upgrade") krijg je de logging te zien en dan zou je die aan mij kunnen sturen. Mogelijk kan ik dan zien wat het probleem is.

Je kan ipkg upgrade proberen met de toevoeging --test dan doet hij alleen een test.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Geplaatst:

Hoe nederlandstalig geluidsspoor als standaard instellen [Re MiLo]

Origineel bericht van MiLo

Hmm, taalkeuze en ondertitelkeuze (ik zet op de BBC nog wel eens de ondertitels aan om minder last van kauwgeluiden te hebben) lijkt hij toch prima te onthouden. Heb geen AC3, dus daar nooit mee getest, maar als ik Hemertje enzo goed begrijp is daar ook in PLi net zomin iets aan veranderd t.o.v. de standaard Enigma2 als in MiLo.

@MiLo

In de specifieke draad over je image heeft een andere gebruiker bevestigd (en intussen deed ook Rytec dit) dat ook hij met AC3 standaard AAN telkens opnieuw het niet-AC3 klankspoor (NLD bij Eurosport HD en ENG bij History HD) dat hij verkiest moet selecteren.

Wat denk je, is er iets aan te doen of moet ik terugkeren naar PLI (waar ze intussen de mogelijkheid tot het uitzetten van background kanaal scannen hebben voorzien) Ik ben niet het type dat om de haverklap van image verander en ik heb geduld, maar ja...

Geplaatst:
Origineel bericht van: Dolf
Ik heb fstab in /media/hdd/backup staan en verwachte dat mijn regels overgenomen werd.

Hij neemt momenteel alleen "cifs" en "nfs" regels over. Ik zal daar "swap" aan toevoegen voor het volgende image.
Geplaatst:
Origineel bericht van: riji
... met AC3 standaard AAN telkens opnieuw het niet-AC3 klankspoor (NLD bij Eurosport HD en ENG bij History HD) dat hij verkiest moet selecteren.

Ik heb er gister wat naar gegraven, ik denk dat ik het gevonden heb. Vervang je /usr/bin/enigma2 eens door deze versie, en kijk eens of daarmee het probleem verdwijnt (NB: maak een backup van je oude, geen garantie dat deze geen andere gebreken heeft...)

enigma2bin.tar.gz

Geplaatst:

Dank, maar WinRar meldt dat het archief onherstelbaar beschadigd is.

Blijkt ook maar 801 KiB groot te zijn, terwijl mijn back-up van enigma2 2766 KiB groot is.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen