gozuhr Geplaatst: 12 september 2009 Geplaatst: 12 september 2009 Ik zal afgelopen week op de IFA in Berlijn een leverancier met een "platte" schotel, waarbij men beweerde dezelfde kwaliteit te kunnen halen als een conventionele opstelling. Heeft iemand hiermee ervaring?
Gast aart44 Geplaatst: 12 september 2009 Geplaatst: 12 september 2009 Heb je geen naam van de fabrikant er zijn er een aantal op de markt platte schotels zoals de Cubsat,Selfsat ook Kathrein heeft er eentje weet zo snel de naam niet. Anders staat er bij beginnersvragen een heel topic met diverse alternatieve schotels.
gozuhr Geplaatst: 12 september 2009 Auteur Geplaatst: 12 september 2009 Ok ga ik spitten bij de beginners vragen. Volgens mij was het Kathrein.
columbo Geplaatst: 13 september 2009 Geplaatst: 13 september 2009 je zult met een platte schotel nooit!de zelfde kwalitijd halen als met een gewone schotel van 68cm,wat de fabrikant beweerd is alleen van toepassing op zo'n camping set,het is dus nooit een alternatief voor een grote schotel,dit is al medere malen bij DR.Disch besproken,en ze zijn erg duur,en je kunt maar 1 sat positie tegelijk aan.
Asure Geplaatst: 13 september 2009 Geplaatst: 13 september 2009 Ik denk dat je deze bedoelt: http://i-do-it.co.kr/download/01_main/01_Home/SELFSAT-Catalog.pdf Heb ze ook gezien op de IFA, en ze hebben een deal met C+fr voor deze selfsat. HIj is er ook in een duurdere quad uitvoering maar volgens mij kun je er maar één sat tegelijk mee uit de lucht plukken, ik zie geen diseqc bij de features staan. Vooral de stickers erop zijn briljant, ff foto van je gevel en naar de printshop, klaar is kees. http://www.youtube.com/watch?v=yYDmcePtGG4 Pauzeer deze maar eens als 'jane' net in beeld komt, en probeer dan de schotel te vinden Of het echt werkt zoals een schotel, met top ontvangst en dat je sats met bepaalde footprint ook kunt pakken in Nederland weet ik niet. De reviews zijn wat onduidelijk daarin..
Gast Zak Geplaatst: 16 september 2009 Geplaatst: 16 september 2009 Ik zag pas een advertentie van een 60 cm cassegrain-schotel. Die ziet er van beide kanten en beetje bol uit en is verder rond. Maar hij heeft dus geen storende arm of zo. De prijs viel me mee (lager dan de selfsat kistjes), en je kon/moest een eigen LNB achterin zetten. Waar dat was weet ik niet meer.
eagle Geplaatst: 17 september 2009 Geplaatst: 17 september 2009 ik ben benieuwd of iemand het al gebruikt van ons clubje als het goed werkt wil ik er ook een
Tonskidutch Geplaatst: 17 september 2009 Geplaatst: 17 september 2009 Origineel bericht van: gozuhr Ik zal afgelopen week op de IFA in Berlijn een leverancier met een "platte" schotel, waarbij men beweerde dezelfde kwaliteit te kunnen halen als een conventionele opstelling. Heeft iemand hiermee ervaring? op de IFA komen meestal enkel "ECHT" nieuwe zaken aan bod het is er te duur oude gedrochten aan te bieden (of men had iets nieuws en ernaast stond die stoffige vlakke antenne) dus men kan zich afvragen of de reacties misschien iets te voorbarig waren aangaande ervaringen met een vlakke antenne. voorts is het zo dat het principe van zo'n antenne een clevere vinding was maar dat moet je beoordelen in het era van die ontvangsttechnologie destijds veelal analoog tv satelliet transmissie en ontvangst met een soort digitale radio transmissie op krachtige analoge transponders (kopernikus etc) heb zelf Jean Pütz destijds (tussen 80-85) het nog zien propageren op Hobbythek bij WDR, en wilde er ook een. helaas is de opbrengst van die oude (en we weten nog steeds niet of het een nieuwe is die je gezien hebt op IFA en dus iets bijzonders is) vergeleken met de wok heel pover en is de prijs heel hoog. als ik het geld op mijn rug had groeien dan... en nog ga ik liever voor een sterke ontvangst, ook bij regen en sneeuw ciao Good Morning Heartache Laura Fygi, Toots Thielemans
Moderator ceesv Geplaatst: 17 september 2009 Moderator Geplaatst: 17 september 2009 Ik zie ze in Frankrijk veel hangen. Een van mijn buren heeft er ook een. Op zich werken ze wel, echter de meesten hebben maar een polarisatie. Dat heeft ermee te maken dat de Transponders van bijvoorbeeld C+ allen gelijk gepolariseerd zijn. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
vogvla Geplaatst: 30 september 2009 Geplaatst: 30 september 2009 deze week een selfsat schotel met motorsturing HH90 geplaatst ivm schotelverbod door de vereniging van eigenaren. De schotel is laag geplaatst zodat er overdag de compostbak er overheen geschoven kan worden. De selfsat is gebruikt voor ontvangst van astra 1 + 2 + 3, het signaal is bij alle astra sat 70db met 100% kwaliteit. Foto's zijn geplaatst in de foto galerie: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/galleries/1730942#Post1730942
flodder11 Geplaatst: 1 oktober 2009 Geplaatst: 1 oktober 2009 Ik gebruik de selfsat op vakantie. Door de grote openingshoek is ie makkelijk uit te richten De grens van het ding is,om het even aan te geven, bijvoorbeeld 1 west intelsat 10-02 i.v.m. ned voetbal op balkan zenders. Die ontvang ik . Begint het een beetje harder te regenen zijn ze ook meteen weg. Voor de rest werkt ie prima. @ vogvla ik heb er bruine plakfolie op geplakt voor de camouflage. Mvrgr Flodder11 T'is better to be thought a fool and remain silent than to open one's mouth and remove all doubt
sat rulez Geplaatst: 7 oktober 2009 Geplaatst: 7 oktober 2009 Heb net als Vogvla 'n selfsat H21D schotel met motorsturing HH90. Ontvangst is perfect pluk 7 satelieten zonder problemen uit de lucht. Zouden er meer kunnen wezen als ik die uit zou lezen, maar inderdaad bij regen is ontvangst weg. Er zijn wel meer vlakke schotels maar volgens duitse testen is deze en de Katrein BAS65 veruit de beste in ontvangst. Maar dat zou nog beter moeten. Zo'n plat ding is wel perfect onopvallend.
Tonskidutch Geplaatst: 7 oktober 2009 Geplaatst: 7 oktober 2009 altijd bij regen? of regen en de zondvloed komt over ons? dat valt dan tegen in pay bas. ciao Good Morning Heartache Laura Fygi, Toots Thielemans
mxds Geplaatst: 10 oktober 2009 Geplaatst: 10 oktober 2009 ik heb een selfsat h10d en er is inderdaad geen regenreserve. Bij sirius is het kwaliteitssignaal tussen 50 en 60 procent en bij weinig regen valt dat terug tot net onder 50 procent waardoor het beeld niet meer goed is. Hetzelfde probleem bij Thor. Turksat is overigens heel goed te ontvangen, wat wel vreemd is. De gangbare satellieten doen het goed, behalve hotbird, die doet wel eens vreemd.
Gast m.boretti Geplaatst: 10 oktober 2009 Geplaatst: 10 oktober 2009 Ik heb ook zo'n schotel ooit eens gekocht, hij loopt een beetje bol, want er zit cassegrain principe in. Ik gebruik hem voor op de camping. De schotel geeft een versterking die ruim voldoende is voor de Astra1, vergelijkbaar met 78 cm schotel.Hiervan stond een artikel in Telesatellite. Ik zal proberen dat nog eens op te zoeken. Hij werd gemaakt in Turkeije, de naam weet ik niet meer, want hij ligt in Frankrijk. Volgende week ben ik er en zal de naam even doorgeven.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen