Ga naar inhoud


Wolven rukken op naar Nederland


Amager95

Aanbevolen berichten

Nederland is binnen het bereik gekomen van van zwervende jonge wolven. ANP

 

ARNHEM - Op slechts 200 kilometer van Nederland bevinden zich wolven. Dat heeft de Zoogdiervereniging zaterdag bekendgemaakt. Daarmee is Nederland binnen het bereik van zwervende jonge wolven. Het is voor wolven heel gewoon om op een dag 50 kilometer af te leggen.

 

De wolf leefde aan het eind van de negentiende eeuw voor het laatst in het wild in Nederland. Het grootste Europese landroofdier, de wolf, is volgens de organisatie bezig met een terugkeer naar West-Europa en ook naar Nederland. De aantallen wolven in Oost-Europese landen zijn gegroeid en ook in West-Europa wordt hij steeds vaker waargenomen. Inmiddels zitten er al wolven in Midden-Duitsland, onder andere in Hessen, op zo'n 200 kilometer van de Nederlandse grens.

 

De Zoogdiervereniging denkt dat wolven mogelijk de Veluwe met het vele wild aantrekkelijk vinden. De organisatie kan echter niet voorspellen of en zo ja, wanneer de wolven Nederland zullen bereiken.

 

Wolven in de Gelderlander

 

wanneer komen we dan Bor de Wolf tegen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ach ja eens wat anders dan een poema op de Veluwe die vervolgens nooit gevonden wordt.

 

Denk dat het zo'n vaart niet zal lopen.

Ik ga al jaaaren op vakantie naar Duitsland.

Heb al door heel wat bossen gezworven en er moeten 1000zenden vossen, wilde zwijnen, wasbeertjes en wat al niet meer zijn. Maar heb tot nu toe ooit 1 vos gezien en ondanks alle verwoede pogingen de rest nog nooit anders dan in de dierentuin.

 

Daarnaast hebben we nog een aantal grote rivieren in Nederland die toch vrij moeilijk voor wild zijn over te steken.

Vandaar dat het denk ik al een uitzondering zal zijn dat je hier een wolf tegen komt, maar dat het nog uitzonderlijker zal zijn dat je een wolf al wandelend op de brug van de A1 de IJssel over zult zien steken.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gerrit B
Ach ja eens wat anders dan een poema op de Veluwe die vervolgens nooit gevonden wordt.

8< 8< 8< Knip 8< 8< 8< 8<

suc6

Gerrit


Jawel die is weer bij haar eigenaresse. smile

veluwepoema.jpg

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gerrit B
Denk dat het zo'n vaart niet zal lopen.
Ik ga al jaaaren op vakantie naar Duitsland.
Heb al door heel wat bossen gezworven en er moeten 1000zenden vossen, wilde zwijnen, wasbeertjes en wat al niet meer zijn. Maar heb tot nu toe ooit 1 vos gezien en ondanks alle verwoede pogingen de rest nog nooit anders dan in de dierentuin.

Dan heb je waarschijnlijk nooit goed opgelet.
Als wij tijdens de militaire dienst (toen er nog dienstplicht was) op schietserie waren in Bergen Hohne liepen de everzwijnen door het bivak.

En vroeg in de ochtend op weg naar de schietbanen kon je ook met regelmaat herten waarnemen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De natuur is zich aan het herstellen, en wolven horen hier dus oorspronkelijk gewoon thuis, ondanks dat wolven in Duitsland al weer een tijdje voor komen heb ik nog niet gehoord dat ze zich aan een mens hebben vergrepen. Nu moeten er op de Veluwe regelmatig herten en wilde zwijnen worden afgeschoten, met andere woorden, deze wolven zouden het natuurlijk evenwicht herstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heet de wolven van harte welkom op de veluwe, kom vooral naar mijn gemeente Renkum, de eerste gemeente ter wereld die een compleet industrieterrein weg saneert om plaats te maken voor wild, het zogenaamde project "Herten aan de Rijn". Lees maar een HIER!

 

De wolf zal zeker niet misstaan in de rij wachtenden voor de passage naar de drinkplaats!

 

 

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik houd het er even op dat die beesten wel INTELLIGENTER geworden zijn, Ik lees hierboven namelijk dat ze oprukken richting Nederland omdat ze op de Veluwe een compleet feestmaal aan gaan treffen.

 

Is mijn vraag alleen ; Hoe weten die kolere beesten dat ?

Kijken ze TV ofzo ?

Of lopen wij achter en gebruiken tegenwoordig ook de wolven GOOGLE ?

 

crazy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...