Ga naar inhoud

Is het beeld van Eén HD niet te soft.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben blij dat Canal Digitaal één HD doorgeeft. Maar ik vind het beeld hierop nooit echt superscherp.

Staat mijn televisie niet goed afgesteld?

Zelfs de 720P uitzendingen van de Duitse publieke omroep vind ik een stuk scherper.

Het is net of alles verzacht is in het beeld bij één HD.

Van alle HD zenders die ik kan zien, is dat de enige zender waarvan ik vind, het is net geen echt HD.

Geplaatst:

Net als op de PO omroepen van Nederland is hier af en toe perongeluk een Native HD uitzending op

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Gisteravond was LIEVE PAUL op NL 1 HD.

Was dat nou upscaled of echt HD?

Ik twijfel,want voor echt HD vond ik 't niet echt scherp

maar vergeleken met andere geüpscaled materiaal

(spel ik dit goed :D )

zag het erg erg gelikt uit.Bitrate zat rond de 12 MB/s.

Dat is weer de Bitrate van echt Hd materiaal,

dus ik twijfel wat 't was.

Ik hoop upscaled,want dan ziet Native er nog mooier uit.

Geplaatst:

Misschien gebruiken ze al wat nieuwere camera's..

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Geplaatst:

wat me opvalt bij de PO zenders HD dat vaak het geüpscalede materiaal niet goed geüpscaled wordt. Namelijk het voetbal op zondag avond kijk ik liever op normaal ned1 dan ned1 HD. het beeld lijkt dan veel frisser. Mijn versie is overigens van UPC.

Gr.Roymar

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Geplaatst:
Origineel bericht van: Littlesat
Net als op de PO omroepen van Nederland is hier af en toe perongeluk een Native HD uitzending op

Op de Nederlandse HD kanalen is in het korte tijdsbestek dat ze bestaan al meer native HD te zien geweest dan op één-HD in de afgelopen anderhalf jaar bij elkaar. Zo kondigden de Belgen ooit vol trots de serie "FC de Kampioenen" aan als zijnde hun HDTV speerpunt maar hier heeft men niets van waargemaakt, is nog immer SD. (zie: http://www.tv-visie.be/nieuws/belgie/fc-de-kampioenen-vanaf-zaterdag-in-hd-kwaliteit_27196/ )

één-HD mag wat mij betreft dus per direct verwijderd worden van de HDTV transponder en plaats maken voor NL2- of 3-HD, dan kunnen de CDS/TVV klanten tenminste kijken naar een schitterende serie als Beagle, de NewYork connection en het Championsleague voetbal.
  • Moderator
Geplaatst:
Origineel bericht van: cheapwatcher
Misschien gebruiken ze al wat nieuwere camera's..

Ik heb in het verleden met buitenopnamen van zijn programma, waarbij de reportagetrein op de achtergrond in beeld kwam, heel duidelijk de aanduiding HD op die reportagetrein zien staan.

Ga er maar van uit dat er op dit moment al heel veel programma's met HD equipment worden geregistreerd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ik dacht dat EEN HD sommige series wel in HD uitzendt, zoals Heroes. Dan heb je een kleiner logo en andere ondertiteling.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen