CronoS Geplaatst: 13 september 2009 Geplaatst: 13 september 2009 Sinds vandaag zijn al mijn zenders op de Rebox 9000 op zwart gegaan. Als ik kijk naar de informatie over mijn smartcard. Dan liepen de keys voor [0000] Management vandaag af. De keys [006a] staan nog op oktober, dus ik heb wel mijn activatiepulse gehad... Heeft iemand enig idee of het probleem nu bij CD ligt of in mijn Rebox? Ik heb de V50 firmware erop staan en ik heb een heractivatie pulse aangevraagd, maar dat had geen resultaat Thanks alvast... Zwart beeld is toch frustrerend --- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ------ Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ------ Philips 46PFL9705 ------ Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---
Gast jan500 Geplaatst: 13 september 2009 Geplaatst: 13 september 2009 Heb net de de rebox 9000 geupdate naar v50. Geen probleem met zenders zowel cd als fta zenders. man keys staan op 1105 aaae 2009.10.31 Had je voordien ook last van trage overgang naar cd zenders?
CronoS Geplaatst: 13 september 2009 Auteur Geplaatst: 13 september 2009 Ja, zappen ging inderdaad niet supersnel, maar ik dacht dat dit meer aan het decrypten van Seca 3 lag.. FTA zenders zapten wel snel ... Enig idee ook wat ik zou kunnen doen om dit probleem te verhelpen? --- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ------ Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ------ Philips 46PFL9705 ------ Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---
Gast jan500 Geplaatst: 13 september 2009 Geplaatst: 13 september 2009 heb je al systeemherstel geprobeerd?
CronoS Geplaatst: 14 september 2009 Auteur Geplaatst: 14 september 2009 Ja, ik heb gisteren nog een fabrieksreset gegeven. Dit gaf geen resultaat en de key bleef nog staan op dezelfde datum --- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ------ Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ------ Philips 46PFL9705 ------ Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---
gilera1009 Geplaatst: 14 september 2009 Geplaatst: 14 september 2009 Origineel bericht van: CronoS Sinds vandaag zijn al mijn zenders op de Rebox 9000 op zwart gegaan. Als ik kijk naar de informatie over mijn smartcard. Dan liepen de keys voor [0000] Management vandaag af. De keys [006a] staan nog op oktober, dus ik heb wel mijn activatiepulse gehad... Heeft iemand enig idee of het probleem nu bij CD ligt of in mijn Rebox? Ik heb de V50 firmware erop staan en ik heb een heractivatie pulse aangevraagd, maar dat had geen resultaat Thanks alvast... Zwart beeld is toch frustrerend is dat de rebox 9000HD PVR Twin-Tuner gr. Gilera1009 dreambox 7025 .Rebox 9000-HD
CronoS Geplaatst: 14 september 2009 Auteur Geplaatst: 14 september 2009 Origineel bericht van: gilera1009 Origineel bericht van: CronoS Sinds vandaag zijn al mijn zenders op de Rebox 9000 op zwart gegaan. Als ik kijk naar de informatie over mijn smartcard. Dan liepen de keys voor [0000] Management vandaag af. De keys [006a] staan nog op oktober, dus ik heb wel mijn activatiepulse gehad... Heeft iemand enig idee of het probleem nu bij CD ligt of in mijn Rebox? Ik heb de V50 firmware erop staan en ik heb een heractivatie pulse aangevraagd, maar dat had geen resultaat Thanks alvast... Zwart beeld is toch frustrerend is dat de rebox 9000HD PVR Twin-Tuner gr. Gilera1009 Ja, dit betreft de Twin Tuner..Maar volgens mijn gevoel is er maar 1 type van... --- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ------ Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ------ Philips 46PFL9705 ------ Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---
gilera1009 Geplaatst: 14 september 2009 Geplaatst: 14 september 2009 Origineel bericht van: CronoS Origineel bericht van: gilera1009 Origineel bericht van: CronoS Sinds vandaag zijn al mijn zenders op de Rebox 9000 op zwart gegaan. Als ik kijk naar de informatie over mijn smartcard. Dan liepen de keys voor [0000] Management vandaag af. De keys [006a] staan nog op oktober, dus ik heb wel mijn activatiepulse gehad... Heeft iemand enig idee of het probleem nu bij CD ligt of in mijn Rebox? Ik heb de V50 firmware erop staan en ik heb een heractivatie pulse aangevraagd, maar dat had geen resultaat Thanks alvast... Zwart beeld is toch frustrerend is dat de rebox 9000HD PVR Twin-Tuner gr. Gilera1009 Ja, dit betreft de Twin Tuner..Maar volgens mijn gevoel is er maar 1 type van... dat weet ik niet om dat jullie praten over Heb net de de rebox 9000 geupdate naar v50. waar kan ik dat vinden bij mijn rebox wat er in staat gr. Gert dreambox 7025 .Rebox 9000-HD
CronoS Geplaatst: 14 september 2009 Auteur Geplaatst: 14 september 2009 Origineel bericht van: gilera1009 Origineel bericht van: CronoS Origineel bericht van: gilera1009 Origineel bericht van: CronoS Sinds vandaag zijn al mijn zenders op de Rebox 9000 op zwart gegaan. Als ik kijk naar de informatie over mijn smartcard. Dan liepen de keys voor [0000] Management vandaag af. De keys [006a] staan nog op oktober, dus ik heb wel mijn activatiepulse gehad... Heeft iemand enig idee of het probleem nu bij CD ligt of in mijn Rebox? Ik heb de V50 firmware erop staan en ik heb een heractivatie pulse aangevraagd, maar dat had geen resultaat Thanks alvast... Zwart beeld is toch frustrerend is dat de rebox 9000HD PVR Twin-Tuner gr. Gilera1009 Ja, dit betreft de Twin Tuner..Maar volgens mijn gevoel is er maar 1 type van... dat weet ik niet om dat jullie praten over Heb net de de rebox 9000 geupdate naar v50. waar kan ik dat vinden bij mijn rebox wat er in staat gr. Gert In het Rebox menu: Optie CAS, dan kan je zien hoe lang de keys nog geldig zijn.. De link naar de firmware: http://www.rebox.be/RE9000/ --- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ------ Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ------ Philips 46PFL9705 ------ Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---
gilera1009 Geplaatst: 14 september 2009 Geplaatst: 14 september 2009 bedankt voor de tip bij mijn vas het v45 en nu v50 ik heb die rebox net drie dagen gr.gert dreambox 7025 .Rebox 9000-HD
gilera1009 Geplaatst: 14 september 2009 Geplaatst: 14 september 2009 even iets anders weten julie wat ik aan kan doen, het probleem is dat als ik naar astra 23,5 ga, naar Limburg TV dan krijg ik geen beeld moet dan eerst naar een andere zender bij voorbeeld TV gelderland om beeld te krijgen draai ik dan door naar 28,2 heb ik gelijk beeld ga ik dan terug naar 23,5 heb dan wel gelijk beeld.ik heb met deze roter nooit probleem gehad. en weet je of er een settingslijst is voor die box want zo is het ook niets al vast bedankt gr. Gert dreambox 7025 .Rebox 9000-HD
CronoS Geplaatst: 14 september 2009 Auteur Geplaatst: 14 september 2009 Nou Heren, ik ben benieuwd wat de vervolgstappen worden voor Rebox. Het is mijn Rebox decoder gewoon een keihard probleem met het updaten van de [0000] Management keys. Nadat ik 2 dagen geen beeld heb gehad en verschillende keren heb geprobeerd om kaart te heractiveren bij Canal Digitaal, ben ik even zo vrij geweest om even naar mijn buurman te lopen die een Philips decoder heeft. Mijn kaart in deze decoder gedaan en binnen 1 minuut beeld op de deze decoder. Vervolgens de kaart in mijn Rebox gedaan en het werkte ook goed. Gelukkig heb ik nu weer beeld tot eind oktober. Dit geeft in mijn optiek aan dat de V50 software gewoon een keiharde bug bevat bij het update mechanisme.. Ik heb deze decoder al een geruime maand, dus ik verwacht dat dit probleem er misschien niet was bij eerdere versies van de firmware... Ik ben benieuwd of anders mensen er ook last van gaan krijgen.. To be continued... --- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ------ Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ------ Philips 46PFL9705 ------ Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---
gilera1009 Geplaatst: 14 september 2009 Geplaatst: 14 september 2009 Origineel bericht van: CronoS Nou Heren, ik ben benieuwd wat de vervolgstappen worden voor Rebox. Het is mijn Rebox decoder gewoon een keihard probleem met het updaten van de [0000] Management keys. Nadat ik 2 dagen geen beeld heb gehad en verschillende keren heb geprobeerd om kaart te heractiveren bij Canal Digitaal, ben ik even zo vrij geweest om even naar mijn buurman te lopen die een Philips decoder heeft. Mijn kaart in deze decoder gedaan en binnen 1 minuut beeld op de deze decoder. Vervolgens de kaart in mijn Rebox gedaan en het werkte ook goed. Gelukkig heb ik nu weer beeld tot eind oktober. Dit geeft in mijn optiek aan dat de V50 software gewoon een keiharde bug bevat bij het update mechanisme.. Ik heb deze decoder al een geruime maand, dus ik verwacht dat dit probleem er misschien niet was bij eerdere versies van de firmware... Ik ben benieuwd of anders mensen er ook last van gaan krijgen.. To be continued... bij mijn staat die op 11.09. ben benieuw wat die bij mijn doet dreambox 7025 .Rebox 9000-HD
gilera1009 Geplaatst: 16 september 2009 Geplaatst: 16 september 2009 Beste Gert, Bedankt voor je reactie. Met de laatste software update V50 moet de kaart update binnen komen. Wij hebben dit met een aantal probleem kaarten succesvol getest. Ook uit de markt hebben wij de bevestiging gekregen dat de kaart update naar behoren werkt In V50 zijn verder nog een aantal andere zaken opgelost. (zie onze website) Na een software update is het beter om de ontvanger eerst terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Dit om te voorkomen dat er nog ergens in de ontvanger “oude” data/instellingen blijven staan. Als je regelmatig zonder beeld zit kan dit worden veroorzaakt door een aantal verschillende problemen: 1. De kaart zelf geeft een fout melding 2. De kaart zit niet goed in de kaartlezer 3. Het signaal is regelmatig te zwak ( weersinvloed of obstakel) Heb je dit probleem ook als je een CI module gebruikt? Met vriendelijke groet dreambox 7025 .Rebox 9000-HD
CronoS Geplaatst: 16 september 2009 Auteur Geplaatst: 16 september 2009 Origineel bericht van: gilera1009 Beste Gert, Bedankt voor je reactie. Met de laatste software update V50 moet de kaart update binnen komen. Wij hebben dit met een aantal probleem kaarten succesvol getest. Ook uit de markt hebben wij de bevestiging gekregen dat de kaart update naar behoren werkt In V50 zijn verder nog een aantal andere zaken opgelost. (zie onze website) Na een software update is het beter om de ontvanger eerst terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Dit om te voorkomen dat er nog ergens in de ontvanger “oude” data/instellingen blijven staan. Als je regelmatig zonder beeld zit kan dit worden veroorzaakt door een aantal verschillende problemen: 1. De kaart zelf geeft een fout melding 2. De kaart zit niet goed in de kaartlezer 3. Het signaal is regelmatig te zwak ( weersinvloed of obstakel) Heb je dit probleem ook als je een CI module gebruikt? Met vriendelijke groet Ik vrees het niet eigenlijk, probleem zit hem ergens anders in, waar ik zelf niet de oorzaak van weet. 1. Kaart geef in mijn optiek geen foutmelding, ik kan netjes in het menu de kaart gegevens uitlezen. Ook heb ik de kaart verschillende keren uit en terug in de decoder gestopt als test om beeld te krijgen. Vervolgens werd mijn kaart binnen 1 minuut geactiveerd in een philips decoder en kijk ik er nu naar. 2. Ik denk het niet, het beeld is afgelopen zondag uitgevallen, nadat het er toen al een tijdje in had gezeten. Ik heb de decoder al een geruime maand in mijn bezit en heb in deze tussentijd altijd beeld gehad. Twee weken terug denk ik heb ik de V50 update erop gezet, maar met de eerdere firmware ging het volgens mijn gevoel wel goed. 3. De balken die gaan over sterktes staan in mijn optiek goed. Ook hangt mijn schotel al 4 jaar tegen de muur en heb ik nooit eerder problemeen gehad met de kaart/decoder. Op alle zenders had (heb altijd beeld, want mijn kaart is terug geactiveerd) vol beeld. Ik heb ook een paar keer de decoder een fabrieksreset gegeven, dit gaf geen resultaat. Persoonlijk zie ik 4 opties: 1. Hopen op een nieuwe firmware die snel gereleased wordt en dit het probleem oplost. 2. Ik vrees dat ik hier niet veel controle over kan uitvoeren, dus ik ben een eindgebruiker en voor mij is dus de decoder kapot. Hierdoor kan ik een RMA procedure starten voor een andere decoder of moet deze gemaakt worden. Blijft uiteraard vaag, aangezien deze functionaliteit in de software zit en het mij lijkt dat het niet veel met de hardware te maken heeft... 3. Tijdens de kaartwissel de Rebox aan een andere schotel hangen. Alhoewel ik dit persoonlijk weinig kans geef, want ik weet bijna zeker dat mijn schotel goed staat voor mij. 4. Als de kaartupdate wederom niet lukt, de Rebox downgraden naar de eerdere firmware. Dus misschien is er ergens een beschrijving hoe dit zou moeten en/of dit kan. Helaas ben ik niet in het bezit van een CI module en weet ook niemand die er eentje heeft, aangezien ik deze voor deze decoder niet nodig heb Dus ik gebruik de interne cardsleuf. Anders had ik dit kunnen proberen uiteraard. Maar nu kan ik dit helaas niet. Misschien een idee dat in de volgende versie van de Firmware, de decoder via een telnet sessie benaderd kan worden. Dan kan Rebox zelf even kijken wat er aan de hand is Voor andere ideeen sta ik uiteraard ook open, maar ik hoop dat het probleem snel opgelost wordt, want ik ben wel tevreden over mijn decoder --- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ------ Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ------ Philips 46PFL9705 ------ Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen