Ga naar inhoud


[Rebox 9000] - Geen Beeld


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds vandaag zijn al mijn zenders op de Rebox 9000 op zwart gegaan.

 

Als ik kijk naar de informatie over mijn smartcard. Dan liepen de keys voor [0000] Management vandaag af. De keys [006a] staan nog op oktober, dus ik heb wel mijn activatiepulse gehad...

 

Heeft iemand enig idee of het probleem nu bij CD ligt of in mijn Rebox? Ik heb de V50 firmware erop staan en ik heb een heractivatie pulse aangevraagd, maar dat had geen resultaat frown

 

Thanks alvast... Zwart beeld is toch frustrerend smile

 

 

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---


Geplaatst:

Heb net de de rebox 9000 geupdate naar v50. Geen probleem met zenders zowel cd als fta zenders.

man keys staan op 1105 aaae 2009.10.31

Had je voordien ook last van trage overgang naar cd zenders?

 

Geplaatst:

Ja, zappen ging inderdaad niet supersnel, maar ik dacht dat dit meer aan het decrypten van Seca 3 lag.. FTA zenders zapten wel snel ...

 

Enig idee ook wat ik zou kunnen doen om dit probleem te verhelpen?

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Geplaatst:

Ja, ik heb gisteren nog een fabrieksreset gegeven. Dit gaf geen resultaat en de key bleef nog staan op dezelfde datum

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Geplaatst:
Origineel bericht van: CronoS
Sinds vandaag zijn al mijn zenders op de Rebox 9000 op zwart gegaan.

Als ik kijk naar de informatie over mijn smartcard. Dan liepen de keys voor [0000] Management vandaag af. De keys [006a] staan nog op oktober, dus ik heb wel mijn activatiepulse gehad...

Heeft iemand enig idee of het probleem nu bij CD ligt of in mijn Rebox? Ik heb de V50 firmware erop staan en ik heb een heractivatie pulse aangevraagd, maar dat had geen resultaat frown

Thanks alvast... Zwart beeld is toch frustrerend smile

is dat de rebox 9000HD PVR Twin-Tuner gr. Gilera1009

dreambox 7025 .Rebox 9000-HD

 

Geplaatst:
Origineel bericht van: gilera1009
Origineel bericht van: CronoS
Sinds vandaag zijn al mijn zenders op de Rebox 9000 op zwart gegaan.

Als ik kijk naar de informatie over mijn smartcard. Dan liepen de keys voor [0000] Management vandaag af. De keys [006a] staan nog op oktober, dus ik heb wel mijn activatiepulse gehad...

Heeft iemand enig idee of het probleem nu bij CD ligt of in mijn Rebox? Ik heb de V50 firmware erop staan en ik heb een heractivatie pulse aangevraagd, maar dat had geen resultaat frown

Thanks alvast... Zwart beeld is toch frustrerend smile

is dat de rebox 9000HD PVR Twin-Tuner gr. Gilera1009

Ja, dit betreft de Twin Tuner..Maar volgens mijn gevoel is er maar 1 type van...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Geplaatst:
Origineel bericht van: CronoS
Origineel bericht van: gilera1009
Origineel bericht van: CronoS
Sinds vandaag zijn al mijn zenders op de Rebox 9000 op zwart gegaan.

Als ik kijk naar de informatie over mijn smartcard. Dan liepen de keys voor [0000] Management vandaag af. De keys [006a] staan nog op oktober, dus ik heb wel mijn activatiepulse gehad...

Heeft iemand enig idee of het probleem nu bij CD ligt of in mijn Rebox? Ik heb de V50 firmware erop staan en ik heb een heractivatie pulse aangevraagd, maar dat had geen resultaat frown

Thanks alvast... Zwart beeld is toch frustrerend smile

is dat de rebox 9000HD PVR Twin-Tuner gr. Gilera1009

Ja, dit betreft de Twin Tuner..Maar volgens mijn gevoel is er maar 1 type van...
dat weet ik niet om dat jullie praten over Heb net de de rebox 9000 geupdate naar v50. waar kan ik dat vinden bij mijn rebox wat er in staat gr. Gert

dreambox 7025 .Rebox 9000-HD

 

Geplaatst:
Origineel bericht van: gilera1009
Origineel bericht van: CronoS
Origineel bericht van: gilera1009
Origineel bericht van: CronoS
Sinds vandaag zijn al mijn zenders op de Rebox 9000 op zwart gegaan.

Als ik kijk naar de informatie over mijn smartcard. Dan liepen de keys voor [0000] Management vandaag af. De keys [006a] staan nog op oktober, dus ik heb wel mijn activatiepulse gehad...

Heeft iemand enig idee of het probleem nu bij CD ligt of in mijn Rebox? Ik heb de V50 firmware erop staan en ik heb een heractivatie pulse aangevraagd, maar dat had geen resultaat frown

Thanks alvast... Zwart beeld is toch frustrerend smile

is dat de rebox 9000HD PVR Twin-Tuner gr. Gilera1009

Ja, dit betreft de Twin Tuner..Maar volgens mijn gevoel is er maar 1 type van...
dat weet ik niet om dat jullie praten over Heb net de de rebox 9000 geupdate naar v50. waar kan ik dat vinden bij mijn rebox wat er in staat gr. Gert

In het Rebox menu: Optie CAS, dan kan je zien hoe lang de keys nog geldig zijn..
De link naar de firmware: http://www.rebox.be/RE9000/

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Geplaatst:

even iets anders weten julie wat ik aan kan doen, het probleem is dat als ik naar astra 23,5 ga, naar Limburg TV dan krijg ik geen beeld moet dan eerst naar een andere zender bij voorbeeld TV gelderland om beeld te krijgen draai ik dan door naar 28,2 heb ik gelijk beeld ga ik dan terug naar 23,5 heb dan wel gelijk beeld.ik heb met deze roter nooit probleem gehad. en weet je of er een settingslijst is voor die box want zo is het ook niets al vast bedankt gr. Gert

dreambox 7025 .Rebox 9000-HD

 

Geplaatst:

Nou Heren, ik ben benieuwd wat de vervolgstappen worden voor Rebox.

 

Het is mijn Rebox decoder gewoon een keihard probleem met het updaten van de [0000] Management keys. Nadat ik 2 dagen geen beeld heb gehad en verschillende keren heb geprobeerd om kaart te heractiveren bij Canal Digitaal, ben ik even zo vrij geweest om even naar mijn buurman te lopen die een Philips decoder heeft. Mijn kaart in deze decoder gedaan en binnen 1 minuut beeld op de deze decoder. Vervolgens de kaart in mijn Rebox gedaan en het werkte ook goed. Gelukkig heb ik nu weer beeld tot eind oktober.

Dit geeft in mijn optiek aan dat de V50 software gewoon een keiharde bug bevat bij het update mechanisme.. Ik heb deze decoder al een geruime maand, dus ik verwacht dat dit probleem er misschien niet was bij eerdere versies van de firmware...

 

Ik ben benieuwd of anders mensen er ook last van gaan krijgen..

 

To be continued...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Geplaatst:
Origineel bericht van: CronoS
Nou Heren, ik ben benieuwd wat de vervolgstappen worden voor Rebox.

Het is mijn Rebox decoder gewoon een keihard probleem met het updaten van de [0000] Management keys. Nadat ik 2 dagen geen beeld heb gehad en verschillende keren heb geprobeerd om kaart te heractiveren bij Canal Digitaal, ben ik even zo vrij geweest om even naar mijn buurman te lopen die een Philips decoder heeft. Mijn kaart in deze decoder gedaan en binnen 1 minuut beeld op de deze decoder. Vervolgens de kaart in mijn Rebox gedaan en het werkte ook goed. Gelukkig heb ik nu weer beeld tot eind oktober.
Dit geeft in mijn optiek aan dat de V50 software gewoon een keiharde bug bevat bij het update mechanisme.. Ik heb deze decoder al een geruime maand, dus ik verwacht dat dit probleem er misschien niet was bij eerdere versies van de firmware...

Ik ben benieuwd of anders mensen er ook last van gaan krijgen..

To be continued...
bij mijn staat die op 11.09. ben benieuw wat die bij mijn doet

dreambox 7025 .Rebox 9000-HD

 

Geplaatst:

Beste Gert,

 

 

 

Bedankt voor je reactie.

 

 

 

Met de laatste software update V50 moet de kaart update binnen komen.

 

Wij hebben dit met een aantal probleem kaarten succesvol getest.

 

Ook uit de markt hebben wij de bevestiging gekregen dat de kaart update naar behoren werkt

 

In V50 zijn verder nog een aantal andere zaken opgelost. (zie onze website)

 

 

 

Na een software update is het beter om de ontvanger eerst terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Dit om te voorkomen dat er nog ergens in de ontvanger “oude” data/instellingen blijven staan.

 

 

 

Als je regelmatig zonder beeld zit kan dit worden veroorzaakt door een aantal verschillende problemen:

 

 

 

1. De kaart zelf geeft een fout melding

 

2. De kaart zit niet goed in de kaartlezer

 

3. Het signaal is regelmatig te zwak ( weersinvloed of obstakel)

 

 

 

Heb je dit probleem ook als je een CI module gebruikt?

 

 

 

Met vriendelijke groet

 

 

dreambox 7025 .Rebox 9000-HD

 

Geplaatst:
Origineel bericht van: gilera1009
Beste Gert,



Bedankt voor je reactie.



Met de laatste software update V50 moet de kaart update binnen komen.

Wij hebben dit met een aantal probleem kaarten succesvol getest.

Ook uit de markt hebben wij de bevestiging gekregen dat de kaart update naar behoren werkt

In V50 zijn verder nog een aantal andere zaken opgelost. (zie onze website)



Na een software update is het beter om de ontvanger eerst terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Dit om te voorkomen dat er nog ergens in de ontvanger “oude” data/instellingen blijven staan.



Als je regelmatig zonder beeld zit kan dit worden veroorzaakt door een aantal verschillende problemen:



1. De kaart zelf geeft een fout melding

2. De kaart zit niet goed in de kaartlezer

3. Het signaal is regelmatig te zwak ( weersinvloed of obstakel)



Heb je dit probleem ook als je een CI module gebruikt?



Met vriendelijke groet


Ik vrees het niet eigenlijk, probleem zit hem ergens anders in, waar ik zelf niet de oorzaak van weet.
1. Kaart geef in mijn optiek geen foutmelding, ik kan netjes in het menu de kaart gegevens uitlezen. Ook heb ik de kaart verschillende keren uit en terug in de decoder gestopt als test om beeld te krijgen. Vervolgens werd mijn kaart binnen 1 minuut geactiveerd in een philips decoder en kijk ik er nu naar.
2. Ik denk het niet, het beeld is afgelopen zondag uitgevallen, nadat het er toen al een tijdje in had gezeten. Ik heb de decoder al een geruime maand in mijn bezit en heb in deze tussentijd altijd beeld gehad. Twee weken terug denk ik heb ik de V50 update erop gezet, maar met de eerdere firmware ging het volgens mijn gevoel wel goed.
3. De balken die gaan over sterktes staan in mijn optiek goed. Ook hangt mijn schotel al 4 jaar tegen de muur en heb ik nooit eerder problemeen gehad met de kaart/decoder. Op alle zenders had (heb altijd beeld, want mijn kaart is terug geactiveerd) vol beeld. Ik heb ook een paar keer de decoder een fabrieksreset gegeven, dit gaf geen resultaat.

Persoonlijk zie ik 4 opties:
1. Hopen op een nieuwe firmware die snel gereleased wordt en dit het probleem oplost.
2. Ik vrees dat ik hier niet veel controle over kan uitvoeren, dus ik ben een eindgebruiker en voor mij is dus de decoder kapot. Hierdoor kan ik een RMA procedure starten voor een andere decoder of moet deze gemaakt worden. Blijft uiteraard vaag, aangezien deze functionaliteit in de software zit en het mij lijkt dat het niet veel met de hardware te maken heeft...
3. Tijdens de kaartwissel de Rebox aan een andere schotel hangen. Alhoewel ik dit persoonlijk weinig kans geef, want ik weet bijna zeker dat mijn schotel goed staat voor mij.
4. Als de kaartupdate wederom niet lukt, de Rebox downgraden naar de eerdere firmware. Dus misschien is er ergens een beschrijving hoe dit zou moeten en/of dit kan.

Helaas ben ik niet in het bezit van een CI module en weet ook niemand die er eentje heeft, aangezien ik deze voor deze decoder niet nodig heb smile Dus ik gebruik de interne cardsleuf. Anders had ik dit kunnen proberen uiteraard. Maar nu kan ik dit helaas niet.

Misschien een idee dat in de volgende versie van de Firmware, de decoder via een telnet sessie benaderd kan worden. Dan kan Rebox zelf even kijken wat er aan de hand is smile

Voor andere ideeen sta ik uiteraard ook open, maar ik hoop dat het probleem snel opgelost wordt, want ik ben wel tevreden over mijn decoder smile

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...