Ga naar inhoud

[Rebox 9000] - Geen Beeld

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: CronoS
Origineel bericht van: gilera1009
Beste Gert,

Bedankt voor je reactie.

Met de laatste software update V50 moet de kaart update binnen komen.

Wij hebben dit met een aantal probleem kaarten succesvol getest.

Ook uit de markt hebben wij de bevestiging gekregen dat de kaart update naar behoren werkt

In V50 zijn verder nog een aantal andere zaken opgelost. (zie onze website)

Na een software update is het beter om de ontvanger eerst terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Dit om te voorkomen dat er nog ergens in de ontvanger “oude” data/instellingen blijven staan.

Als je regelmatig zonder beeld zit kan dit worden veroorzaakt door een aantal verschillende problemen:

1. De kaart zelf geeft een fout melding

2. De kaart zit niet goed in de kaartlezer

3. Het signaal is regelmatig te zwak ( weersinvloed of obstakel)

Heb je dit probleem ook als je een CI module gebruikt?

Met vriendelijke groet

Ik vrees het niet eigenlijk, probleem zit hem ergens anders in, waar ik zelf niet de oorzaak van weet.
1. Kaart geef in mijn optiek geen foutmelding, ik kan netjes in het menu de kaart gegevens uitlezen. Ook heb ik de kaart verschillende keren uit en terug in de decoder gestopt als test om beeld te krijgen. Vervolgens werd mijn kaart binnen 1 minuut geactiveerd in een philips decoder en kijk ik er nu naar.
2. Ik denk het niet, het beeld is afgelopen zondag uitgevallen, nadat het er toen al een tijdje in had gezeten. Ik heb de decoder al een geruime maand in mijn bezit en heb in deze tussentijd altijd beeld gehad. Twee weken terug denk ik heb ik de V50 update erop gezet, maar met de eerdere firmware ging het volgens mijn gevoel wel goed.
3. De balken die gaan over sterktes staan in mijn optiek goed. Ook hangt mijn schotel al 4 jaar tegen de muur en heb ik nooit eerder problemeen gehad met de kaart/decoder. Op alle zenders had (heb altijd beeld, want mijn kaart is terug geactiveerd) vol beeld. Ik heb ook een paar keer de decoder een fabrieksreset gegeven, dit gaf geen resultaat.

Persoonlijk zie ik 4 opties:
1. Hopen op een nieuwe firmware die snel gereleased wordt en dit het probleem oplost.
2. Ik vrees dat ik hier niet veel controle over kan uitvoeren, dus ik ben een eindgebruiker en voor mij is dus de decoder kapot. Hierdoor kan ik een RMA procedure starten voor een andere decoder of moet deze gemaakt worden. Blijft uiteraard vaag, aangezien deze functionaliteit in de software zit en het mij lijkt dat het niet veel met de hardware te maken heeft...
3. Tijdens de kaartwissel de Rebox aan een andere schotel hangen. Alhoewel ik dit persoonlijk weinig kans geef, want ik weet bijna zeker dat mijn schotel goed staat voor mij.
4. Als de kaartupdate wederom niet lukt, de Rebox downgraden naar de eerdere firmware. Dus misschien is er ergens een beschrijving hoe dit zou moeten en/of dit kan.

Helaas ben ik niet in het bezit van een CI module en weet ook niemand die er eentje heeft, aangezien ik deze voor deze decoder niet nodig heb smile Dus ik gebruik de interne cardsleuf. Anders had ik dit kunnen proberen uiteraard. Maar nu kan ik dit helaas niet.

Misschien een idee dat in de volgende versie van de Firmware, de decoder via een telnet sessie benaderd kan worden. Dan kan Rebox zelf even kijken wat er aan de hand is smile

Voor andere ideeen sta ik uiteraard ook open, maar ik hoop dat het probleem snel opgelost wordt, want ik ben wel tevreden over mijn decoder smile
nauw dat wil ik ook zeggen, maar wat ze zeggen over de firmware V50 moet je die van maandag avond hebben. is toch een andere firmware die is maandag avond laat er op gezet dat kreeg ik tehoren van rebox zie mijn bericht op het forum ik hoor het wel van je .gr.Gert

dreambox 7025 .Rebox 9000-HD

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen