Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb dus Technisat SkyStar 2 TV PCI kaartje. Als ik mijn computer in slaapstand zet en daarna laat ontwaken dan kan ik geen zenders meer ontvangen. Zelfs BVN blijft zwart. Enige oplossing is om computer weer te restarten.

Is er een oplossing voor dit standby probleem?

Geplaatst:

Daar had ik ooit eens een mooi script voor maar die kan ik niet zo snel vinden. Wat het script eigenlijk deed is wanneer de PC in standby werd gezet, de Skystar2 disablen en wanneer deze weer uit standby kwam, enablen. Ik gebruikte hiervoor het microsoft commando Devcon (welke van Microsoft te downloaden is).

Het commando voor disable (voor standby):

devcon disable PCI\CC_0280

En vervolgens bij wakker worden:

devcon enable PCI\CC_0280

Deze commando's gebruik ik nu nog steeds, maar nu worden deze uitgevoerd door DVBLink welke voor standby en na wakker worden een script kan uitvoeren.

Na wat zoeken heb ik het scriptje toch nog gevonden.

Het script incl. Devcon zit in de attachement. Devcon.exe moet je even in C:\Windows zetten.

Met een snelkoppeling in de Startup map in het startmenu, start het script mooi met windows op.

Ian

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Geplaatst:

Is dit script alleen voor SkyStar2 bedoeld? En heeft alleen dit kaartje last van niet werken als het uit de standby komt?

Ik heb nu devcon.exe en Standby.vbs in C:/Windows geplaatst. En alleen snelkoippeling van devcon.exe in map Startup geplaatst.

Maar zo te zien werkt het nog niet echt....

Geplaatst:

Nee je moet een snelkoppeling van Standby.vbs in je Startup zetten. Dat is namelijk het script wat het werk doet.

En aangezien het script hardware ID PCI\CC_0280 aanroept is het vooralsnog alleen voor de Skystar2 ja. Maar als je het voor een ander stuk hardware wilt gebruiken zou je daar de hardware ID voor opmoeten zoeken en die ipv PCI\CC_0280 moeten zetten.

Anders moet je eens je Hardware console oproepen en dan in CMD eens

doen. Als het goed is zie je dan na enige seconden dat je skystar2 uit gaat.

Ian

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Geplaatst:

Ik heb devcon disable PCI\CC_0280 uitgeprobeerd maar kaartje gaat niet uit, hoewel ik wel melding krijg dat 1 device disabled is.

1253013614-720.jpg

Dit staat onder Device Manager en dan op Properties:

PCI bus 1, device 7, function 0

1253014007-320.jpg

Geplaatst:

Ik heb nu dus "devcon.exe" en "Standby.vbs" beide in C:\Windows geplaatst. Snelkoppeling van "Standby.vbs" in map Startup geplaatst.

Computer opnieuw opgestart, daarna 2 keer slaapstand uitgeprobeerd en op dit moment lijkt het te werken. Bedankt.

Geplaatst:

Okay dan smile dat moet goed gaan.

Ian

)

• 7 maanden later...
Geplaatst:
Origineel bericht van: IanPH

Het commando voor disable (voor standby):

En vervolgens bij wakker worden:

devcon enable PCI\CC_0280

Deze commando's gebruik ik nu nog steeds, maar nu worden deze uitgevoerd door DVBLink welke voor standby en na wakker worden een script kan uitvoeren.

Kan je misschien uitleggen waar in DVBLink je kan aangeven dat dit script uitgevoerd moet worden?
Ik gebruik nu een WHS waarop ik die ene SkyStar2 kaartje geinstalleerd heb en ik zou willen dat DVBLink ervoro zorgt dat dat kaartje na slaapstand weer gaat functioneren.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen