Ga naar inhoud


[TF7710PVR] LNB instellingen op TF7710HD PVR


Dutch_Bol

Aanbevolen berichten

Geachte lezers,

Ik begin zo langzamershand door te draaien en wel om het volgende:

 

Ik ben sinds kort in het bezit van een TF7710HDPVR ter vervanging van mijn TF5010PVR. Op de schotel zitten en zaten 2 LNB's: voor de Astra 1 en 2. Op de 5010 functioneerde alles prima. Bij het installeren van de 7710 ging het tot en met het zender zoeken prima, daarna begon de ellende. Bij het schakelen naar een volgend programma, zowel bij zenders op 1 satelliet, als bij het schakelen tussen Astra 1 en 2 bleef hij hangen en gaf geen signaal door. Gevolg: zwart beeld. Ik heb hiervoor een nieuwe CAM aangeschaft( ASTON 1.07, v 2.23) omdat mogelijk daar de oorzaak zou kunnen liggen. Zonder resultaat. Nadat ik, als test, LNB2-in afgekoppeld had en deze had doorgelust met LNB1-out bleek ie wel prima te schakelen. Ik heb de volgende LNB instellingen: LNB1 (Astra1) tuner1 en 2: 1 van 4, en LNB2 (Astra2) tuner 1 en 2: 2 van 4. Ik vermoed dat niet de apparatuur fout is, maar dat ik ergens een fout maak, maar welke ?

 

(Voor de duidelijkheid is het systeem als volgt samengesteld:

2 LNB's, waarvan 1x quatro, 1xduo. 2 diseqc switches welke gaan naar de receiver op LNB 1 en 2 ingangen. Schotel uitgericht op Astra 1 en 2.)

 

Alle reacties bij voorbaat dank !

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vanavond de fw van april 2009 (.34) teruggeplaatst. Geen verschil, CAM blijft hangen nadat overgeschakeld is van de één naar de andere LNB. Wanneer ik begin bij Astra1 gaat alles prima en kan ik zappen van zender naar zender, zolang ik maar binnen bij de Astra1 blijf. Zodra ik schakel naar een zender op de astra2 is het afgelopen en veschijnt er op mijn beeldscherm: "geen signaal". Is het de CAM of is het de LNB ?

(CAM: Aston 1.07 v.2.23)

 

Groet,

Dutch_Bol

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de 5510 terug erin zet, werkt alles dan nog steeds?

Ik neem aan dat de Diseqc instelling correct zijn in de 7710. Wat voor switch gebruik je? Kan het zijn dat de combi 7710 en dit type Diseqc niet lekker met elkaar werken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Mijn TF5010PVR maar weer teruggezet en deze functioneert prima.

Het kan zijn dat de combinatie Diseqcswitch en 7710 geen goede is. Zat ook te denken om een Powercam Pro aan te schaffen, weet alleen niet of dit veel zin heeft. Zal vandaag of morgen weer wat uitproberen.

 

Groet,

Dutch_Bol

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de suggestie van Sjaak volgt dan weet je of het aan de CAM ligt, maar daar lijkt het niet op. Anyway, probeer het met een FTA zender en je weet het. Lijkt er toch op dat je het in de instellingen of de switch moet zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen,

 

Weer bezig geweest met mijn TF7710HDPVR. De 2 LNB's heb ik vervangen door 1 monoblock (quad)voor de Astra 1 en 3, en de 2 switchen verwijderd. Ik krijg, geloof ik, steeds meer problemen. Het zender zoeken is niet compleet: Kreeg ik eerst rond de 850 zenders, nu echter 600. Ik mis bijv de duitse en alle NL-zenders. Ik ben vwb firmware zelfs nog teruggegaan naar maart 2009. Mijn "oude" TF5010PVR weer teruggezet en kan ik alles kijken, incl de duitse en NL-zenders, en snel zappen tussen de regionale zenders (Astra3) en de CD-zenders (Astra1). Dacht dat het eventueel te maken kon hebben met het uitrichten van de schotel. Heeft mij uiteindelijk hele zondag gekost om dit te verbeteren, zonder resultaat (wel lekker bruin geworden overigens). Laat even de 7710 rusten en mijn bloeddruk zakken. Maar wie kan mij weer op weg helpen ?

 

Groet,

Dutch_Bol

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de laatste firmware (juni 2009) geinstalleerd. Mijn schotel is een eclipsvormige schotel, welke mij destijds door een winkelier werd geadviseerd voor de ontvangst van Astra 1 en 2. De monoblock heb ik juist geplaatst: 19.2 in het midden en schuin omhoog geplaatst (middels de mal van de gebruiksaanwijzing van CD) en Diseqc (1.0)op 1 van 4 en 2 van 4. Waar vindt ik de optie "fastscan" in het menu ?

 

Mvgr,

Dutch_Bol

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle reactie tot dusver. Ik heb een beetje zitten experimenteren met de settingslijsten. Bij één ervan ging het redelijk goed. Mijn verzoek: wie heeft er een actuele settingslijst (Astra 1 en 3)voor een TF7710HDPVR (23331) welke op zijn receiver goed werkt ?

 

Groet,

Dutch_Bol

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemiddag Satellietvrienden,

Nu ik heb een vraagje naar jullie toe,ik zit momenteel met een topfield TF7710HD PVR.Waardat ik gisteren een tegenslag heb gehad,waardat al mijn zenders uit het toestel verwijderd waren.Nu ik heb vandaag alle zenders er terug ingestoken zowel op tuner 1 en tuner 2+een fastscan gedaan voor mijn HD kanalen voor tv vlaanderen,en ik heb helaas geen beeld.Nu op de zenders RTL en Prosieben heb ik wel perfect beeld.Nu mijn vraag was naar jullie toe,dat jullie mij eventueel een link kunnen doorsturen met de perfecte settingslijst?Alvast Bedankt.

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hallo Allemaal,

 

Ik heb een tijdlang mijn TF7710HDPVR in de kast laten rusten en mijn TF5010PVR weer in gebruik. Onlangs de 7710 verkocht, met vermelding van de gebreken! Nieuwe eigenaar was toch bereid een goede prijs ervoor te betalen. Toch wil ik een ieder bedanken, wel wat laat overigens, die de moeite heeft genomen zich in mijn 7710-problemen te verdiepen.

 

Dutch_Bol

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast hellohelloagain

Dutch,ik heb mijn 7710HD twee weken geleden laten updaten

bij mijn satdealer.

Tot twee weken geleden werkte ie prima en ie werkt nog steeds

prima.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik hem alleen voor tv-kijken

gebruik(zappen).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...