Ga naar inhoud


ervaringen Vantage HD 8000s


endurance

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Jeroensky
Gaat het updaten van zo'n emu module niet via die .key files, die door bv allmaker gemaakt kunnen worden?

Piet, ik begrijp dat Vantage zelf geen 01 en 02 firmwares bied.
Ikzelf heb m'n HD8000S echter gekocht met reeds een .01 firmware er op. Lijkt me niet dat dit de winkel is geweest, omdat hun niks wijzigen aan firmware van apparatuur wat binnenkomt(althans dat hebben ze mij verteld)
Dus is het of Vantage geweest die dit voor mogelijk CanalDigitaal klanten doet(Nederlandse kopers) of de Vantage importeur in NL doet het.
Maar ik had echt xx.xx.01 firmware, en de winkel waar ik het gekocht heb, geeft mij gewoon 2 jaar garantie, ook al update ik naar meest recente 02.55.01 versie(wat ik reeds gedaan heb).
,,,,die update naar een emu is een kleinigheid . En dat is wel gebeurd hier , maar al geeft die winkel de garantie er is geen fabrieksgarantie dan . Dat is nergens het geval als je onofficiele firms gebruikt. Want die winkel had beter een module kunnen leveren die werkte , bij de deal dan was hij in zekere zin met de juiste oplossing geweest . OOK in lijn met het CDS beleid .En zeker kan er dan wat minder opgenomen tegelijk , maar dat is de wil van CDS en sky en canal + fr enz . En dat is dan toch op den duur de zekerste oplossing . En volgend jaar schijnt er weer een aanval op multicass en cardsharen te komen. .
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 333
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Als zo'n module de oplossing is, waarom lopen we dan te rommelen met 01 en 02 software ?

En waar is dan de interne kaartlezer wel legaal voor te gebruiken ?

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welverd**mm*, scuse my language.

Zitten we NCIS te kijken, de telefoon gaat, druk op pauze, ik schakel de tv over op de kabel, me meissie neemt de telefoon op, er loopt geen enkele andere opname, na het telefoongesprek schakel ik de TV weer naar de Vantage en ik zie geen gepauzeerd programma, maar het programma wat na NCIS kwam.

Hoe kan dat nou weer ?

Nou, dan maar ff terug spoelen ... gaat dat pleuris ding rebooten.

Nix aan opname te vinden op de harddisk.

Is pauze nu ook al te veel gevraagd ?

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ASS-Ware
Als zo'n module de oplossing is, waarom lopen we dan te rommelen met 01 en 02 software ?
En waar is dan de interne kaartlezer wel legaal voor te gebruiken ?

Ik rommel niet met *.01 software, ik installeer het eenmalig , en die kaartlezer legaal, eeh de chipknip? mwahahaha crazy

Effe zonder dollen.
*.02 fw gebruik je om de open cardreader te kunnen gebruiken met CanalDigitaal smartcard, dan heb je geen CI module nodig(scheelt centjes), en je hebt toch de smartcard reader hardware, alleen open besturing ervan.
*.01 fw gebruik ik ivm wat ik net schreef bij *.02, en daarbij de emulator(emu)-gecensureerd onderwerp natuurlijk-.
Maar zover ik weet-correct me if i'm wrong- ondersteund de emulator alleen datgene wat in de keyfile staat(zie allmaker). En volgens mij ondersteund de emu sowieso geen MediaGuard. De Emu ondersteund paar coderings soorten en ook dan alleen die waarvan de sleutel in de keyfilestaat. (ik heb zo'n keyfile eens bekeken met simpele texteditor)
Dus een emu laat echt niet alle betaalzenders zien, maar een heel erg klein deel hoor.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jeroensky
Origineel bericht van: ASS-Ware
Als zo'n module de oplossing is, waarom lopen we dan te rommelen met 01 en 02 software ?
En waar is dan de interne kaartlezer wel legaal voor te gebruiken ?

Ik rommel niet met *.01 software, ik installeer het eenmalig , en die kaartlezer legaal, eeh de chipknip? mwahahaha crazy

Effe zonder dollen.
*.02 fw gebruik je om de open cardreader te kunnen gebruiken met CanalDigitaal smartcard, dan heb je geen CI module nodig(scheelt centjes), en je hebt toch de smartcard reader hardware, alleen open besturing ervan.
*.01 fw gebruik ik ivm wat ik net schreef bij *.02, en daarbij de emulator(emu)-gecensureerd onderwerp natuurlijk-.
Maar zover ik weet-correct me if i'm wrong- ondersteund de emulator alleen datgene wat in de keyfile staat(zie allmaker). En volgens mij ondersteund de emu sowieso geen MediaGuard. De Emu ondersteund paar coderings soorten en ook dan alleen die waarvan de sleutel in de keyfilestaat. (ik heb zo'n keyfile eens bekeken met simpele texteditor)
Dus een emu laat echt niet alle betaalzenders zien, maar een heel erg klein deel hoor.

Ik denk dat ik me als schoenmaker maar bij mijn leest moet houden, want ik snap er helemaal niets van.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Het wordt hierdoor compleet onduidelijk !!!

 

Wordt het niet eens tijd, dat er iemand die het zeker weet, uitlegt wat de verschillende firmware inhoudt ??

 

Ik gebruik hier de EMU firmware de 01 versie.

Deze werkt goed zonder extra module nodig te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok heel simpel.

Firmwarenaam eindigend op:

xx.xx.00 = originele firmware zonder smartcard support en zonder emu.

xx.xx.02 = originele firmware met smardcard support op cardreader.

xx.xx.01 = originele firmware met smartcard support op cardreader + emu.

 

Op vantage site zelf vind je alleen .00 firmware. Da's een $€ verhaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jeroensky
Ok heel simpel.
Firmwarenaam eindigend op:
xx.xx.00 = originele firmware zonder smartcard support en zonder emu.
xx.xx.02 = originele firmware met smardcard support.
xx.xx.01 = originele firmware met smartcard support + emu.

Op vantage sitezelf vind je alleen .00 firmware.

En wat houdt het precies in ?
Want hier heb ik nog nix aan.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je .00 firmware installeerd werkt canaldigitaal smartcard alleen dmv CI module, en niet meer op ingebouwde kaartlezers. Dus dan heb je een CI module nodig.

 

Met .02 firmware kan je CanalDigitaal smartcard in de ingebouwde kaartlezer stoppen, en heb je geen CI module nodig.

 

Met .01 heb je maximaal pret, maar officieel gezien illegaal omdat daar die softwarematige emu in zit.

 

Wil je dus fabrieksgarantie, dan behoor je die xx.xx.00 firmware te gebruiken + CI module voor je CanalDigitaal smartcard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jeroensky
Met .01 heb je maximaal pret, maar officieel gezien illegaal omdat daar die softwarematige emu in zit.

En dat is ?

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

emu = stukje software in firmware die kaartje(s) nabootst. Zo denkt tuner dat je originele kaart hebt tbv betreffende betaalzender. (om heel simpel te zeggen, en vandaar dat het nogal gecensureerd onderwerp is, officieel illegaal) <-Ik heb de tuner met zo'n .01 firmware gekocht. Zonder dat ik ervan afwist of om gevraagd had, gelukkig is winkelgarantie 2 jaar bij de winkel waar ik het gekocht heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jeroensky
emu = stukje software in firmware die kaartje(s) nabootst. Zo denkt tuner dat je originele kaart hebt tbv betreffende betaalzender. (om heel simpel te zeggen, en vandaar dat het nogal gecensureerd onderwerp is, officieel illegaal)

Dus heb je dan geen CD kaart meer nodig ?

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jawel.

CanalDigitaal gebruikt heel nieuw coderingstype, MediaGuard.

Dat kan de emu niet nabootsen. Alleen sommige oudere coderingstypes met reeds bekende sleutels(in *.key file). (vandaar dat je fw .01 hebt emu + smartcardreader support.)

-correct me if i'm wrong-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jeroensky
Jawel. CanalDigitaal gebruikt heel nieuw coderingstype, MediaGuard, dat kan de emu niet nabootsen. Alleen oudere coderingstypes. (vandaar dat je fw .01 hebt emu + smartcardreader support.)

Okay, even in het Nederlands met Jip en Janneke taal, waarom zou ik de 01 firmware willen hebben ?
Niet zo geheimzinnig, klare taal AUB.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In jou geval: die wil je niet.

Omdat je in Jip en Janneke taal het nooit zal begrijpen. :D

 

Ik ben ook net 2 weekjes actief, maar begrijp dat het een onderwerp is die nogal ongewenst is, zeker op oficiele forums van fabrikanten, vandaar dat ik nogal eeh geheimzinnig doe omdat ik niet gebanned wil worden. blush

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...