Ga naar inhoud


ervaringen Vantage HD 8000s


endurance

Aanbevolen berichten


  • Reacties 333
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: ASS-Ware
Als zo'n module de oplossing is, waarom lopen we dan te rommelen met 01 en 02 software ?
En waar is dan de interne kaartlezer wel legaal voor te gebruiken ?

Het gebruik van een module is niet de oplossing: ik gebruik (meestal) een module en de problemen zijn (ook)daar!


Origineel bericht van: ASS-Ware
.....na het telefoongesprek schakel ik de TV weer naar de Vantage en ik zie geen gepauzeerd programma, maar het programma wat na NCIS kwam.
Hoe kan dat nou weer ?
Nou, dan maar ff terug spoelen ... gaat dat pleuris ding rebooten.
Nix aan opname te vinden op de harddisk.
Is pauze nu ook al te veel gevraagd?

Dat is nou één van die kleingheidjes waar ik me ook wel eens aan erger....


Origineel bericht van: Jeroensky
.....En volgens mij ondersteunt de emu sowieso geen MediaGuard. .....

Probeer het maar eens: stop de CD-kaart erin en verbaas je erover dat je beeld en geluid hebt! Naar verluid zou de ondersteuning wel minder stabiel zijn.


Origineel bericht van: Jeroensky
.....Dus een emu laat echt niet alle betaalzenders zien, maar een heel erg klein deel hoor.

Klopt: ik vind het dan ook niet echt de moeite waard (of ik heb nog niet goed gekeken).


Origineel bericht van: ASS-Ware
Okay, even in het Nederlands met Jip en Janneke taal, waarom zou ik de 01 firmware willen hebben?

Om een (uiterst beperkt) aantal betaalzenders te kunnen bekijken zonder te betalen, en daarnaast de interne kaartlezer te kunnen gebruiken voor b.v. de NL-CD kaart.
En welke zenders dan vrijgeschakeld worden: daar moet je door ondervinding achterkomen: gewoon zappen en zien of er beeld is.


Origineel bericht van: ASS-Ware
Dank, dit is duidelijk.
Dus, zou het de moeite lonen om de normale firmware te gebruiken en zo'n module te kopen?

Of de -02 versie en zonder module.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok. Er is nu weer genoeg gesproken over dingen die god verboden heeft.. Laten we maar weer eens ontopic gaan... (waar ging deze topic eigenlijk over?)

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Murdock
Ok. Er is nu weer genoeg gesproken over dingen die god verboden heeft.. Laten we maar weer eens ontopic gaan... (waar ging deze topic eigenlijk over?)
IDD , Als canaal digitaal morgen weer een geintje uithaalt , hang je van een module af , En daarom alleen zou ik hem maar gebruiken( In elk geval een in bezit hebben) ,Die ingebouwde kaartlezer is geen mediaguard reader , maar een die grotendeels compatible is , en daar zit `m de kneep . Toen jl de seca 2 kaart eruit ging. wie stond er te jammeren . allleen de multicass gebruikers en de fun modules . En als die receiver niet werkt met een orginele module dan zit je er pas echt mee . En dat is ook al lang met de vantage het geval geweest . En toen was de multicass wel een uitkomst , maar in feite sta je dan op een been . WANT er wordt geen ontvangstgarantie gegeven met de multicass. En als er weinig gebruikers aan de bel trekken bij vantage met de vraag , mijn CDS module werkt niet , dan is er voor hun geen reden om er naar te kijken.En die ontvanger moet feilloos kunnen werken met de MEDIAGUARD module TOCH. Want dat is een hoofdzaak net als het beeld en geluid . mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Origineel bericht van: ASS-Ware
Als zo'n module de oplossing is, waarom lopen we dan te rommelen met 01 en 02 software ?
En waar is dan de interne kaartlezer wel legaal voor te gebruiken ?

Het gebruik van een module is niet de oplossing: ik gebruik (meestal) een module en de problemen zijn (ook)daar!


Origineel bericht van: ASS-Ware
.....na het telefoongesprek schakel ik de TV weer naar de Vantage en ik zie geen gepauzeerd programma, maar het programma wat na NCIS kwam.
Hoe kan dat nou weer ?
Nou, dan maar ff terug spoelen ... gaat dat pleuris ding rebooten.
Nix aan opname te vinden op de harddisk.
Is pauze nu ook al te veel gevraagd?

Dat is nou één van die kleingheidjes waar ik me ook wel eens aan erger....


Origineel bericht van: Jeroensky
.....En volgens mij ondersteunt de emu sowieso geen MediaGuard. .....

Probeer het maar eens: stop de CD-kaart erin en verbaas je erover dat je beeld en geluid hebt! Naar verluid zou de ondersteuning wel minder stabiel zijn.


Origineel bericht van: Jeroensky
.....Dus een emu laat echt niet alle betaalzenders zien, maar een heel erg klein deel hoor.

Klopt: ik vind het dan ook niet echt de moeite waard (of ik heb nog niet goed gekeken).


Origineel bericht van: ASS-Ware
Okay, even in het Nederlands met Jip en Janneke taal, waarom zou ik de 01 firmware willen hebben?

Om een (uiterst beperkt) aantal betaalzenders te kunnen bekijken zonder te betalen, en daarnaast de interne kaartlezer te kunnen gebruiken voor b.v. de NL-CD kaart.
En welke zenders dan vrijgeschakeld worden: daar moet je door ondervinding achterkomen: gewoon zappen en zien of er beeld is.


Origineel bericht van: ASS-Ware
Dank, dit is duidelijk.
Dus, zou het de moeite lonen om de normale firmware te gebruiken en zo'n module te kopen?

Of de -02 versie en zonder module.

Dank je wel Invertist, klip en klaar.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
En die ontvanger moet feilloos kunnen werken met de MEDIAGUARD module TOCH.

 

Ik heb inmiddels begrepen dat dit in de eerstvolgende versie het geval zal zijn.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 44piet
Origineel bericht van: Murdock
Ok. Er is nu weer genoeg gesproken over dingen die god verboden heeft.. Laten we maar weer eens ontopic gaan... (waar ging deze topic eigenlijk over?)
IDD , Als canaal digitaal morgen weer een geintje uithaalt , hang je van een module af , En daarom alleen zou ik hem maar gebruiken( In elk geval een in bezit hebben) ,Die ingebouwde kaartlezer is geen mediaguard reader , maar een die grotendeels compatible is , en daar zit `m de kneep . Toen jl de seca 2 kaart eruit ging. wie stond er te jammeren . allleen de multicass gebruikers en de fun modules . En als die receiver niet werkt met een orginele module dan zit je er pas echt mee . En dat is ook al lang met de vantage het geval geweest . En toen was de multicass wel een uitkomst , maar in feite sta je dan op een been . WANT er wordt geen ontvangstgarantie gegeven met de multicass. En als er weinig gebruikers aan de bel trekken bij vantage met de vraag , mijn CDS module werkt niet , dan is er voor hun geen reden om er naar te kijken.En die ontvanger moet feilloos kunnen werken met de MEDIAGUARD module TOCH. Want dat is een hoofdzaak net als het beeld en geluid . mvg


Tja, daarom kun je zo'n ontvanger dus beter van een Nederlands merk kopen, zoals bij rebox. Dan weet je dat die er heel hard aan zullen trekken als er iets wijzigt in de seca3. Voordeel van de rebox is dat je ook met linux allerlei alternatieve softcams kan gebruiken. Dus je kunt het dan ook zelf oplossen.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Voordeel van de rebox is dat je ook met linux allerlei alternatieve softcams kan gebruiken.

 

Tot nu toe is daar nog niets van te zien, daarnaast is niet elke linux box "open".

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cheapwatcher
Origineel bericht van: 44piet
Origineel bericht van: Murdock
Ok. Er is nu weer genoeg gesproken over dingen die god verboden heeft.. Laten we maar weer eens ontopic gaan... (waar ging deze topic eigenlijk over?)
IDD , Als canaal digitaal morgen weer een geintje uithaalt , hang je van een module af , En daarom alleen zou ik hem maar gebruiken( In elk geval een in bezit hebben) ,Die ingebouwde kaartlezer is geen mediaguard reader , maar een die grotendeels compatible is , en daar zit `m de kneep . Toen jl de seca 2 kaart eruit ging. wie stond er te jammeren . allleen de multicass gebruikers en de fun modules . En als die receiver niet werkt met een orginele module dan zit je er pas echt mee . En dat is ook al lang met de vantage het geval geweest . En toen was de multicass wel een uitkomst , maar in feite sta je dan op een been . WANT er wordt geen ontvangstgarantie gegeven met de multicass. En als er weinig gebruikers aan de bel trekken bij vantage met de vraag , mijn CDS module werkt niet , dan is er voor hun geen reden om er naar te kijken.En die ontvanger moet feilloos kunnen werken met de MEDIAGUARD module TOCH. Want dat is een hoofdzaak net als het beeld en geluid . mvg


Tja, daarom kun je zo'n ontvanger dus beter van een Nederlands merk kopen, zoals bij rebox. Dan weet je dat die er heel hard aan zullen trekken als er iets wijzigt in de seca3. Voordeel van de rebox is dat je ook met linux allerlei alternatieve softcams kan gebruiken. Dus je kunt het dan ook zelf oplossen.
Ik denk niet dat de rebox een nederlands merk is , meestal zijn dat plakmerken die bij voldoende afname , bepaalde verschillen hebben met de orginele basis box van een of ander verre oosten merk .
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een heeeeel andere vraag ... waar ik niet zo snel een antwoord op kan vinden (of ik heb niet goed gekeken).

 

Heeft er iemand ervaring met het koppelen (streamen) van een tweede Vantage middels de netwerk port op een HD 8000S? Zoja, wat zijn dan de (on)mogelijkheden op de 2e ontvanger?

 

Komen er buiten de Vantage HD ontvangers ook nog andere ontvangers c.q. "mediaplayers" hiervoor in aanmerking?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Marco99
Even een heeeeel andere vraag ... waar ik niet zo snel een antwoord op kan vinden (of ik heb niet goed gekeken).

Heeft er iemand ervaring met het koppelen (streamen) van een tweede Vantage middels de netwerk port op een HD 8000S? Zoja, wat zijn dan de (on)mogelijkheden op de 2e ontvanger?

Komen er buiten de Vantage HD ontvangers ook nog andere ontvangers c.q. "mediaplayers" hiervoor in aanmerking?
hier kan je misschien het antwoord vinden, www.forum.vantage-digital.com.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ASS-Ware
Heeft iemand al eens geprobeerd hoe stabiel deze box is zonder interne harddisk en alleen een externe harddisk aan de USB aansluiting?

Nee, en eerlijk gezegd ben ik dit ook niet van plan. Een PVR zonder interne HDD is voor mij geen PVR, en in live-TV kijken ben ik zelden of nooit geïnteresseerd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nu meer dan een maand de HD 8000S in dienst met een externe disk (Western Digital 1 Tb) en heb nog geen vastlopers of reboots gehad.

De gekende bugs buiten beschouwing gelaten; meest storende is de EPG die een uur verschoven is.

Bij opname van 2 programma's en een derde bekijken wordt er overgeschakeld naar het tweede programma wanneer dit begint op te nemen.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...