Ga naar inhoud


ervaringen Vantage HD 8000s


endurance

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Henri Aalten
Wat ik niet begrijp, is dat ik hier met de zelfde ontvanger geen problemen heb, en andere zoals ik lees veel problemen.

Dat begrijp ik met jou niet. En niemand begrijpt dat. Maar nogmaals: het is wel een feit. Je ziet (nota bene op het door de fabriek zelf onderhouden forum) dat een aantal gebruikers continu door grote problemen wordt gehinderd, waar de fabriek eenvoudigweg niet op in gaat. En andere gebruikers ondervinden geen noemenswaardige problemen. Verschillen in hardware (andere batch onderdelen, tolerantie binnen componenten, andere gebruiksomstandigheden (CAM, kaart, schotel, LNB, instellingen, gebruik.......) kunnen ook dit soort problemen veroorzaken, terwijl ze nooit hard als schuldige kunnen worden aangewezen.
Wat er nog bij komt, is dat de bedienings-interface niet altijd even doordacht is. Deze is bij de Vantage gespeend van enige "intelligentie", zodat de gebruiker veel zelf moet doen/nadenken. Dus al zou deze ontvanger in technische zin geen problemen geven, dan nog is het geen fijn apparaat. Om dan nog maar te zwijgen over de idioot lange zap-tijden op radio (die de fabriek bewust heeft ingebracht) en het 2,5 seconden wachten op geluid als het afspelen van een opname wordt hervat.

Origineel bericht van: Henri Aalten
Wat doet de importeur dan in deze?

Die bemoeit zich actief met deze problemen door deze te inventariseren en door de fabriek achter de broek te zitten. Maar of en wanneer dat het gewenste resultaat heeft?
Daarnaast let de importeur op specifiek Nederlandse problematiek, zoals het kunnen omgaan met een aantal gangbare CAM's, de NL-CD kaart, ongecodeerd opnemen (automatisch decoderen komt er ook aan) en de kwaliteit van de MHW-EPG. En dit zijn nu net de problemen waar inderdaad voortvarend aan gewerkt wordt.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 333
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Henri Aalten
Wat ik niet begrijp, is dat ik hier met de zelfde ontvanger geen problemen heb, en andere zoals ik lees veel problemen.

Wat doet de importeur dan in deze?


In begin deed mijn tuner het ook vlekkeloos, nu begint ie soms vaag te doen.
Ik geef bugs netjes door op de My Vantage bugreport pagina.
De importeur van NL (*********) bied alleen een firmware die niet uptodate is met meest recente versie. Die firmware laat canaldigitaal kaart werken op ingebouwde cardreader, maar zorgt er tevens voor dat de fabrieksgarantie komt te vervallen. Sterker nog je wordt van het originele Vantage site geknikkerd als je daar door blijft posten over de firmware die de NL importeur bied..
Nogal vreemde situatie.
Van Vantage zelf hoor ik niks. Op het Vantage forum is wel redelijke communicatie met gebruikers, maar dan voornamelijk in het Duitstalige deel. In het Engelse deel geven ze je waarschuwingen als je over je 01 of 02 firmware praat, die je op de Vantage HD tuner hebt ivm canaldigitaal.

Ik ben enorm benieuwd naar wat toekomstige afgewerkte(geen beta) firmware doet.

Afgelopen nacht was het weer zover(jaja m'n HD8000S gaat meer kuren vertonen).
Ding stond standby met timer opname dmv epg. Apparaat heeft netjes opgenomen, echter heeft het zichzelf na opname niet afgesloten maar is gaan hangen.(blijft dan aan, verder inactief en niet reagerend op bediening op apparaat & remote). Slordige spanningsonderbreking dmv mechanische powerswitch achterop is dan enige oplossing. pffff.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien je een account hebt op de Vantage forum:

 

Hier onder een link naar een posting van mij.

Ik heb het bewust in het Duitse deel van het forum gedaan, zodat het door Vantage makkelijk gelezen kan worden.

Er staan twee regels met links naar Google translate(Duits->Nederlands en Nederlands->Duits.

Zo kan je je bericht even vertalen naar Duits voor je het post. Hopende dat google goed vertaald, zo maken we het Vantage wat makkelijker.

 

Ook heb ik in m'n posting daar een Link geplaatst naar dit forumdeel "ervaringen Vantage HD 8000s", maar dan dmv google translate van Nederlands naar Duits.

 

Probeer wel even vriendelijk te posten daar op Vantage forum in het Duits, zodat de stemming positief blijft, wie weet dat Vantage dan wat meer aan NL users denkt met CanalDigitaal(lees smartcardreader die compatible is met cd).

 

Hier de link voor mensen met Vantage forum account:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Origineel bericht van: 44piet
..... ik kijk elke dag tv met de vantage zonder probleem.

Dat is je van harte gegund. Zoals ik al zei: er zijn Vantage gebruikers die zelden of nooit problemen hebben (en daar behoor jij blijkbaar toe) en er zijn helaas gebruikers die vrijwel alleen maar ernstige klachten hebben (en daar behoor ik toe).

Dit beeld zie je ook heel duidelijk op het fabrieksforum. Wat daar ook opvalt is dat de fabriek weigert om serieus in te gaan op problemen: voor mij een teken aan de wand.

Maar Piet, wat je nooit moet doen, is zo laatdunkend doen over anderen en andermans problemen. Ik zou ook liever melden dat het een geweldig apparaat is waar ik elke dag van geniet. Dat is helaas niet zo, en daar kan en mag je mij niet de schuld van geven!
Misschien wordt ik niet goed begrepen ,het is niet de bedoeling om laagdunkend te doen , alhoewel ik wel voor fantast en onzinbedenker wordt uitgemaakt .Maar dat terzijde , Geen enket cosumenten apparaat kan 24/7 gebruikt worden zonder dat er zo nu en dan eens iets misloopt , Daarvoor moet je een professionele kopstation tuner hebben . En gebruik liever de astonmodule twin dual met org firm in de box ,Dan blijft het gedecodeerde opnemen wel een beetje beperkt , maar dan werkt hij beter . ! tuner voor opnemen en 1 voor kijken , De grootste problemen komen als je teveel wil met gecodeerde zenders , En daar zitten de providers achter , die willen hun boxen ingevoerd zien , En k heb bijv ook nog nooit na 1 e keer een kanalen lijst gebruikt of de fastscan voor de nl .Ik maak ze zelf in de box hoeft ook niet iedere keer toch. en na een keer of 5-6 meenemen met de nieuwe firmware . bespeur ik dat het wat minder gaat en laat ik gewoon opnieuw zoeken , en met de gele knop kan je zo 70 kanalen in een keer naar voren nummeren , en vast leggen klaar .En omdat de plaatselijke omstandigheden lnb`s enz , en zenders steeds pid`s veranderen en plaats blijft de box beter werken. met een nieuwe gezochte lijst. geen blindscan , want dan loop je de kans dat er van dichtbij gelegen satellieten kanalen er bij geladen worden ,en dat geeft ook weer problemen. en zet de timeshift niet op auto , dat vreet decodering en laat steeds wissen herschrijven , mvg ps ik heb minstens 30 satsposities momenteel 8 vaste en 1 usals motor in dezelfde bak aangesloten .
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 44piet
Misschien wordt ik niet goed begrepen ,het is niet de bedoeling om laagdunkend te doen , alhoewel ik wel voor fantast en onzinbedenker wordt uitgemaakt

Sja, dat krijg je vanzelf als je iets post wat onzin is en daar aan vast blijft houden.

Origineel bericht van: 44piet
.Maar dat terzijde , Geen enket cosumenten apparaat kan 24/7 gebruikt worden zonder dat er zo nu en dan eens iets misloopt

Mijn TV doet het altijd, ook als ie 24 uur per dag aan staat.
Mijn wekkerradio idem.
Mijn PC staat ook 24x7 aan en ik heb er geen problemen mee.
Het kan wel, maar dan moet de software goed ge-debugged worden.

Ik ben het met je eens dat bijvoorbeeld een PC kan crashen, sure, maar als dat bij mij 1 keer jaar gebeurt, dan is het veel, maar een tuner die 2 keer op 1 avond vast loopt of gaat rebooten, dat is niet normaal.

Origineel bericht van: 44piet
! tuner voor opnemen en 1 voor kijken ,

Zo wordt het apparaat niet aangeprezen.
Als het zo is dat je maar met 1 tuner op kan nemen, dan moet dat van tevoren worden gemeld en dan moet het opnemen met de 2e tuner geblokkeerd worden.
Als een apparaat een functie biedt, dan moet die functie ook vlekkeloos werken.

Origineel bericht van: 44piet
en zet de timeshift niet op auto , dat vreet decodering en laat steeds wissen herschrijven ,

Nogmaals, dat is een geboden functie en behoort netjes te werken, sterker nog, dat is voor mij 1 van de redenen geweest om dit apparaat te kopen.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de bel gaat druk dan de timeshift aan , reboot bij mij niet , 2 x per jaar en dat doet elke ontvanger , 1 opnemen en 1 kijken met de gecodeerde zenders dat is een gegeven door de providers . Een tv hoeft ook niet zoveel als een ontvanger die met duizenden factoren te maken heeft zoals sleutel wijzigingen en nits die voortdurende veranderen of een vliegtuig die door de ontvangst vliegt . En slechte gebruiksomstandigheden zoals dect en gsm magnetron , En een gebruiker die steeds wat nieuws vraagt onder het opnemen , mvg , ps als jij een tv hebt zet hem dan maar eens keihard vol volume de hele dag aan , hoelang houd hij het vol , ook max gebruik of niet moet kunnen toch . :-)))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 44piet
de bel gaat druk dan de timeshift aan , reboot bij mij niet

Klopt, en dan kun je ook niet even gauw terug spoelen als je wat hebt gemist.

Origineel bericht van: 44piet
Een tv hoeft ook niet zoveel als een ontvanger die met duizenden factoren te maken heeft zoals sleutel wijzigingen en nits die voortdurende veranderen of een vliegtuig die door de ontvangst vliegt .

Jij hebt het over consumenten electronica, ik gaf wat voorbeelden.
Enne, mijn PC en server doen wel veel, de hele dag, ook sleutels uitwisselen.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 44piet
1 opnemen en 1 kijken met de gecodeerde zenders dat is een gegeven door de providers


Vraagje, ik neem aan dat je twee coaxkabels hebt met gelijke signaal(zeg maar duo lnb's).
Je tuner is ingesteld als Gelijk signaal(dus geen t1 en t2 in kanalenlijst wat je hebt als je apart signaal hebt ingesteld.)
looptrough= voor als je maar een signaal door een coaxkabel hebt.
separate= voor als je twee verschillende ontvangers/schotels/lnb's hebt.
samesignal= voorals je duo/twin uitvoering hebt, dus dubbele ontvangst op zelfde schotel/lnb's.

Ikzelf heb tuner in gelijk/samesignal tunermodus. De kanalenlijst geeft dan zenders weer zonder t1 en t2 verschillen, het is dan de HD8000S die zelf bepaald welke tuner gebruikt wordt. Dus 1 voor openemen en 1 voor kijken, dat bepaald de HD8000S dan.
P.s. post aub even je bevindingen op het duitse Vantage forum(zie links paar postings terug), gebruik die google translate links om te vertalen naar Duits. Als er genoeg gepost wordt, zal vantage ook wel inzien dat ze een Hoop NL klanten hebben...met problemen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 44piet
..... 1 opnemen en 1 kijken met de gecodeerde zenders dat is een gegeven door de providers .....

Kijk dat is nu wat er bedoeld wordt: als je continu dit soort onzin opschrijft, wordt je natuurlijk niet meer serieus genomen!
Trouwens: als jij zulke lage eisen aan een ontvanger stelt, had je er beter aan gedaan zo'n simpel Flipsje te kopen: die doet precies wat jij wil, met één tuner vastgebakken voor opnames en de andere voor kijken. En meer kan die ook niet, maar dan was je goedkoper uit geweest voor hetzelfde resultaat. Bovendien had je dan ook nog eens precies gedaan wat die provider wil: zijn spullen kopen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jeroensky
.... Als er genoeg gepost wordt, zal vantage ook wel inzien dat ze een Hoop NL klanten hebben...met problemen.

Ik ben daar dus mee gestopt. Je krijgt keer op keer geen enkele reactie, terwijl je een hoop moeite doet zaken goed te melden. Tekenend voor de situatie, en voor mij één van de hoofdredenen de Vantage te retourneren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Origineel bericht van: 44piet
..... 1 opnemen en 1 kijken met de gecodeerde zenders dat is een gegeven door de providers .....

Kijk dat is nu wat er bedoeld wordt: als je continu dit soort onzin opschrijft, wordt je natuurlijk niet meer serieus genomen!
Trouwens: als jij zulke lage eisen aan een ontvanger stelt, had je er beter aan gedaan zo'n simpel Flipsje te kopen: die doet precies wat jij wil, met één tuner vastgebakken voor opnames en de andere voor kijken. En meer kan die ook niet, maar dan was je goedkoper uit geweest voor hetzelfde resultaat. Bovendien had je dan ook nog eens precies gedaan wat die provider wil: zijn spullen kopen.
Ik ben wel zo wijs om de ontvanger zonder probemen te kunnen gebruiken , Ik ga ook niet tegen de wind in ****** . jullie moeten gewoon bij jezelf te rade gaan , per slot van rekening heb jij de problemen .
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jeroensky
Origineel bericht van: 44piet
1 opnemen en 1 kijken met de gecodeerde zenders dat is een gegeven door de providers


Vraagje, ik neem aan dat je twee coaxkabels hebt met gelijke signaal(zeg maar duo lnb's).
Je tuner is ingesteld als Gelijk signaal(dus geen t1 en t2 in kanalenlijst wat je hebt als je apart signaal hebt ingesteld.)
looptrough= voor als je maar een signaal door een coaxkabel hebt.
separate= voor als je twee verschillende ontvangers/schotels/lnb's hebt.
samesignal= voorals je duo/twin uitvoering hebt, dus dubbele ontvangst op zelfde schotel/lnb's.

Ikzelf heb tuner in gelijk/samesignal tunermodus. De kanalenlijst geeft dan zenders weer zonder t1 en t2 verschillen, het is dan de HD8000S die zelf bepaald welke tuner gebruikt wordt. Dus 1 voor openemen en 1 voor kijken, dat bepaald de HD8000S dan.
P.s. post aub even je bevindingen op het duitse Vantage forum(zie links paar postings terug), gebruik die google translate links om te vertalen naar Duits. Als er genoeg gepost wordt, zal vantage ook wel inzien dat ze een Hoop NL klanten hebben...met problemen.
ik heb de 8 vaste schotels op diseqc 1.1 switch - en hiervoor zit een diseqc 1.0 switch poort 2 --gaat naar 1.1 switch port1 gaat naar motor stab . zoeken antenne instelling gaat als volgt-- alle motor sat`s pos eerst diseqc poort 1 en dan de usals . voor de vaste schotels diseqc poort 2 en dan schotel nr via 1.1, kan tot 16. en zo heb je gauw 10000 kanalen . door 8 vaste pos heb ik daar direct toegang en voor de motor voor de exoten is 1.35 meter ku ong 35 w tot 60 oost elke pos daar tussen mogelijk .
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 44piet
Ik ben wel zo wijs om de ontvanger zonder probemen te kunnen gebruiken , Ik ga ook niet tegen de wind in ****** . jullie moeten gewoon bij jezelf te rade gaan , per slot van rekening heb jij de problemen .

Ik houd me aanbevolen voor meer briljante tips!
Maar niet meer over de Vantage: die heb ik niet meer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Origineel bericht van: 44piet
Ik ben wel zo wijs om de ontvanger zonder probemen te kunnen gebruiken , Ik ga ook niet tegen de wind in ****** . jullie moeten gewoon bij jezelf te rade gaan , per slot van rekening heb jij de problemen .

Ik houd me aanbevolen voor meer briljante tips!
tip ,ga vissen :-)).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...