Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: Invertist
Hoe ben jij er zo toe gekomen ineens twee maal zoveel uit te geven? Lekker gemaakt door de voorgespiegelde mogelijkheden van de Vantage en gezien dat alleen de DM dat (waarschijnlijk...) waar kan maken?

2 collega's van me hebben een dreamox en zijn er heel erg tevreden over.
Ik wil HD, 2 tuners en een harddisk inbouwen, dus dan kom je op DM8000.
Ik zei vanaf het begin dat ik de DM8000 te duur vond, met de gedachte dat dezelfde functionaliteit bij de Vantage 8000 minder kost en goed zou werken.
Ik wist niet hoeveel ellende ik over me heen zou halen.
Dat de DM8000 veel duurder is, is niet echt een probleem, ik werk er hard genoeg voor, dus mag ik mezelf ook wel eens verwennen.
Als je jezelf niet kietelt, dan lach je nooit ;-)
Ik geef liever meer geld uit voor iets wat goed werkt dan voor een dubbeltje op de eerste rij en niet tevreden zijn.

Regards,

SnijdeA.

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

• Reacties 333
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Origineel bericht van: 44piet
Ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat ik een 7100 hd heb , alles is het zelfde behalve de extra tuner . mvg

Geinig: je ervaringen en opmerkingen zijn dus gestoeld op het gebruik van de 7100 en je eigen idee dat er "dus" nauwelijks verschil is met de 8000? Nu begrijp ik waarom je steeds met sprookjes aan komt zetten!

Ja precies, zeg, SprookjesPiet, ga jij sraks in de zak mee terug naar Spanje ?

Regards,

SnijdeA.

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

Geplaatst:

Bijna alles is goed. Ik heb alleen een uur tijdsverschil in de epg. Dus als ik een programma wil opnemen vanuitde Guide dan moet ik de aanvangstijd een uur vooruit zetten. Zo staat vanavond boer zoekt vrouw, dat om 20.20 uur begint, bij mij in de guide (EPG) om 19.20 uur. Kan ik hier wat aan kan doen? De normale systeemtijd is wel ok en staat op berlijn +1 uur, geen zomertijd.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Yspriem
Bijna alles is goed. Ik heb alleen een uur tijdsverschil in de epg. Kan ik hier wat aan kan doen?

Ja: contact opnemen met de importeur, die heeft een firmwareversie waarin dit probleem is opgelost.
Geplaatst:

Ik wil toch even laten weten dat ik op het punt sta inpopulaire maatregelen te nemen.

Die maatregelen ga ik dan nemen door deze huisregel te handhaven:

"6. Fatsoenregels - Wees altijd netjes tegenover andere leden en moderators en creëer geen negatieve sfeer

Op dit board gelden de normale fatsoensregels. D.w.z. dat het gebruik van scheldwoorden of schuttingtaal, evenals berichten waarbij iemands privé-gegevens bekend worden gemaakt of iemand op ordinaire wijze wordt aangevallen, uit den boze zijn! Dergelijke berichten worden gewist en het lidmaatschap van de overtreder zal worden beëindigd. Leden die herhaaldelijk de goede sfeer op dit board aantasten, worden uiteindelijk verwijderd uit onze database en zijn niet langer welkom op sat4all."

Ik denk dat de leden die op het punt staan hier last van te overvinden zelf wel weten of ze zich aangesproken moeten voelen of niet.

Geplaatst:
Origineel bericht van: ASS-Ware

Ik geef liever meer geld uit voor iets wat goed werkt dan voor een dubbeltje op de eerste rij en niet tevreden zijn.

Daar ben ik het zeker mee eens, al is het heel jammer daar op deze manier achter te moeten komen. Maar door deze ervaring ben ik er wel achter gekomen dat ik vrijwel rijp ben voor de DM. Alleen qua prijs vind ik de overstap van de Vantage naar de DM nog net even te groot: daar moet ik nog even naar toe groeien, maar ik weet vrijwel zeker dat dat wel komt. Of er moet inmiddels een echt volwassen machientje op de markt komen, maar of ik dan nog eens durf te experimenteren????
Inmiddels heb ik mij ermee verzoend de huidige ontvangers nog even in gebruik te laten.

Origineel bericht van: Toxic
...... Leden die herhaaldelijk de goede sfeer op dit board aantasten, worden uiteindelijk verwijderd uit onze database en zijn niet langer welkom op sat4all.[/b]"[/i]

Ik denk dat de leden die op het punt staan hier last van te ondervinden zelf wel weten of ze zich aangesproken moeten voelen of niet.

Ik weet eerlijk niet of dit o.a. op mij slaat, maar mocht dat het geval zijn, dan bied ik daarvoor mijn welgemeende excuses aan. Dat is natuurlijk nooit mijn bedoeling geweest. Integendeel!
Om een klein beetje aan te geven waardoor dit gekomen is: het blijkt niet altijd mogelijk iemand op subtiele wijze duidelijk te maken dat het bij herhaling uitkramen van onzin niet op prijs wordt gesteld, zeker niet als die onzin uiteindelijk ook nog eens off-topic blijkt te zijn. En wees eerlijk: er zijn echt diverse pogingen in het werk gesteld!
Misschien had je eerder moeten ingrijpen: er wordt naar een moderator vast veel beter geluisterd dan naar forumleden.
Geplaatst:
Bijna alles is goed. Ik heb alleen een uur tijdsverschil in de epg. Kan ik hier wat aan kan doen?

Ja: contact opnemen met de importeur, die heeft een firmwareversie waarin dit probleem is opgelost.

Is dat dan de firmwareversie (2.53) die op de site van de invoerder staat ?

Geplaatst:
Origineel bericht van: Jan007

Is dat dan de firmwareversie (2.53) die op de site van de invoerder staat ?

Nee, het is een 2.57xx versie. Je moet echt even contact opnemen (per mail) en er om vragen.
Geplaatst:
Daar ben ik het zeker mee eens, al is het heel jammer daar op deze manier achter te moeten komen. Maar door deze ervaring ben ik er wel achter gekomen dat ik vrijwel rijp ben voor de DM. Alleen qua prijs vind ik de overstap van de Vantage naar de DM nog net even te groot: daar moet ik nog even naar toe groeien, maar ik weet vrijwel zeker dat dat wel komt. Of er moet inmiddels een echt volwassen machientje op de markt komen, maar of ik dan nog eens durf te experimenteren????
Inmiddels heb ik mij ermee verzoend de huidige ontvangers nog even in gebruik te laten.

Ik moet nog 2 a 3 weken wachten en ga straks een tweedehands DM7020 halen, kan ik voorlopig mee spelen en altijd handig mocht de DM8000 een keer naar Duitsland opgestuurd moeten worden.
Kan ik alvast het DM gevoel krijgen ;-)

Regards,

SnijdeA.

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

Geplaatst:
Origineel bericht van: Toxic[Q
]Ik denk dat de leden die op het punt staan hier last van te overvinden zelf wel weten of ze zich aangesproken moeten voelen of niet.

Hoewel ik vind dat ik terecht heb gehandeld, zal dit ook wel voor mij gelden.
Excuses hiervoor.

Regards,

SnijdeA.

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

Geplaatst:
Origineel bericht van: ASS-Ware

Ik moet nog 2 a 3 weken wachten en ga straks een tweedehands DM7020 halen, kan ik voorlopig mee spelen en altijd handig mocht de DM8000 een keer naar Duitsland opgestuurd moeten worden.
Kan ik alvast het DM gevoel krijgen ;-)

Eeh offtopic hier.
Voor DM is er deze plek.

Jammer dat er zoveel is gepost wat meer gekibbel op elkaar is, zo raakt HD8000S draadje verzadigd.
Geplaatst:
...Misschien had je eerder moeten ingrijpen: er wordt naar een moderator vast veel beter geluisterd dan naar forumleden.

Over het algemeen wordt er op een moderator alleen maar meer gescholden:-)
Zelf kan je ook ingrijpen door op het knopje "Waarschuw moderator" te drukken. Daar is het voor wink

Ron
Geplaatst:

Ik zie op de Duitse site van Vantage staan dat er een nieuwe update is 02.57T-O.

Wat mij opvalt is dat ze aangeven, als nieuwigheid, dat je nu twee gecodeerde programma's kunt opnemen, maar dat ze dan gecodeerd op de schijf terecht komen.

Maar dat is dus echt niets. Dan heb je nog een paar uurtjes tot maximaal 3 dagen de tijd om er na te kijken voordat Canal de knop om draait.

Wie weet of er op de Vantage een programmaatje, zoals de TAP's van Topfield bij voorbeeld, om een programma te decoderen?

Geplaatst:

Ze bedoelen dat er support is gekomen voor DUAL CAM's. Gebruik je de interne kaartlezer, dan heb je daar niets mee te maken.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Geplaatst:

Inderdaad , officiele update 02.57.00

Maar aangezien ik dus een CanalDigitaal smartcard in de cardreader zelf heb(dus niet in CI module), wacht ik tot er een 02.57.01/02 versie is, zodat ik de smartcard van CanalDigitaal in de cardreader kan laten.

Ok hier even een copy&paste van de releaasenotes bij de 02.57.00 firmware op de Vantage site:

Release note

Deutsch

WICHTIG bitte lesen:

Bitte auch die "History Note" lesen, für bereits implementierte Funktionen. Sollte nach dem Update Probleme

auftreten, führen Sie einen Werksreset mit dem Menüpunkt „Installation/Grundeinstellungen/Werkseinstellungen"

durch.

Bitte sichern Sie vor dem Werksreset Ihre Einstellungen -> Menü/Kanaleinstellungen/Software Manager

So führen Sie ein Softwareupdate durch:

1. Entpacken Sie die Datei auf einen USB-Datenträger.

2. Jetzt verbinden Sie das USB Gerät mit den Receiver,

3. Am Receiver wählen Sie über das Menü/Multimedia/ USB das Updatefile „*.dlp“ vom USB-Datenträger

4. Bestätigen Sie die Abfrage mit "Ja"

5. Das Update ist abgeschlossen wenn der Receiver neu startet.

1.12.2009 Version 02.57T-O Final ( es werden auch nocheinmal die Änderungen die bereits in der Beta1

warenn mit aufgeführt )

Neue Funktionen:

1. Dolby Digital Plus Unterstützung

2. CI Option zum wählen der Entschlüsselungsart (Twin Geräte).

Im Menü/Multimedia/PVR Einstellungen gibt es eine neue Option "CI Dual-Aufnahme".

Steht die Option auf "Aus" wird die alte Engine für CI Aufnahmen verwendet.

Das Bedeutet es können verschlüsselte Sendungen nur auf einen Transponder aufgezeichnet und gesehen werden.

Die Aufnahmen werden unverschlüsselt abgelegt.

Das transponder übergreifende Aufnahmen von verschlüsselten Sendern ist nicht Möglich.

Steht die Option auf "An" so ist die neue Engine aktiv, das bedeutet,

es können transponder übergreifende Aufnahmen von verschlüsselten Sendern vorgenommen werden.

Die Aufnahmen liegen verschlüsselt auf dem Datenträger

Verbesserungen:

- Das Problem, wenn der Zeitsynchronisationskanal aktiv war und viele Aufnahmen nicht gestartet wurden, ist gefixt.

- Die allgemeine Stabilität der CI Erkennung werde verbessert.

- Abstürze bei „TV-System NTSC“ Einstellung behoben.

- Allgemeine Timerprobleme behoben.

- Timeraufnahme Probleme bei Unicable behoben

(Hintergrundaufnahme wurde für Unicable entfernt, dass ist nur eine Übergangslösung um defekte Aufnahmen auszuschließen. Es wird

daran gearbeitet dass eine Hintergrundaufnahme in Zukunft wieder Möglich ist)

- Canal Digital Cam gefixt

- Fehler bei der holländische Sprache behoben

- Kanallisten Update für Astra

Mit freundlichen Grüßen

Euer VANTAGE - Support

Ok effe belangrijke punten vertaald,

Nieuwe features:

1. Dolby Digital Plus ondersteuning.

2. CI optie om het decoderen te selecteren (twin)-apparaten.

Verbeteringen:

- Fixed probleem wanneer de tijd synchronisatie kanaal is actief, en vele opnames werden niet gestart is vastgesteld.

- Algemeen Timer problemen vastgesteld.

- Update kanaal lijsten voor Astra.

- Canal Digital Cam Vast

Ik ben nogal benieuwd naar de laatste in de vertaalde lijst:

- Canal Digital Cam Vast. heeft dat betrekking tot CanalDigitaal smartcard, en zo ja betekent dit dat de .00 firmware dan canalDigitaal kaart in smartcard reader support? Of heeft het betrekking tot CI module?

Ik begrijp niet exact wat men met Canal Digital Cam gefixt bedoeld.

Ik wacht geduldig tot de 01/02 versies komen van 02.57

Ik zie op wikipedia dat Dolby Digital Plus compatible is met oudere versies van AC3 hardware.

M'n versterker krijgt audio signaal van VAntage HD8000S via Digital Audio s/p-dif toslink. Die Versterker is een 5.1 met onboard Dolby Digital & DTS, dus ik neem aan dat die ook gewoon geluid weergeeft als deze via toslink Dolby Digital Plus signaal krijgt(de Dolby Digital decoder kan dat verwerken van digitaal naar analoog?)

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.