Ga naar inhoud


ervaringen Vantage HD 8000s


endurance

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Invertist

Origineel bericht van: Amager95
....Kan iemand hier wat reacties op geven?.....


De laatste firmware heeft EPG-problemen. Na een reboot loopt alles vlot binnen, maar na enige tijd wordt er niet meer ververst. Het probleem is door Vantage onderkend en in onderzoek (en id: op de NL-zenders moet je al 5 weken niet naar EPG zoeken, want die is er niet. Daar kan (helaas!) de Vantage niets aan doen).

De firmware wordt door de fabrikant in een drietal versies geleverd: aan het eindcijfer kan je zien welke versie het betreft.
0 = geen MultiCas
1 = EMU + MultiCAS
2 = MultiCAS
Versie 0 verschijnt altijd als eerste, de andere (meestal) na enige tijd.

Er is geen speciale NL-firmware. In de changelogs wordt wel eens gesproken over verbeteringen die specifiek voor NL klanten zijn. De FastScan voor CD en TVV wordt ondersteund, evenals de MHW-EPG (als die tenminste wordt uitgezonden).

Multicas wil zeggen dat de interne kaartlezer meerdere systemen ondersteunt, waardoor hij o.a. geschikt is voor CD/TVV. Het gebruik van de interne kaartlezer heeft tot gevolg dat opnames ongecodeerd worden opgeslagen (als het goed is: hier zit momenteel wel een probleem). Geen MultiCAS wil zeggen dat je een CAM moet gebruiken.

EMU wil zeggen dat je ondeugende dingen kunt doen. Naar verluid is in de EMU-versie de Multicas minder stabiel: niet gebruiken dus.

Met de jongste firmware is er met de Vantage nogal wat mis. Het goede nieuws is wel, dat de fabrikant erg actief is met het uitbrengen van updates.


@Invertist
beetje laat, maar alsnog nog bedankt voor je uitleg!
is nu wel een stukje duidelijker geworden over dit apparaat
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 333
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Invertist
Is idd wat verwarrend. De 0-versie heb je al gevonden, de andere staan hier.

Het adres was niet geheel duidelijk ... je kwam via jouw link terecht op http :// ***key-site***-kicks-ass . tv
Het moet zijn http :// ulc . ************ . tv :-)
Thanks, ik heb de downloads gevonden.




En waarom denk je dat die link wordt geblokkeerd??? Staat er volgens mij duidelijk bij!

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ASS-Ware
Het adres was niet geheel duidelijk ..

Sorry, maar zo gaat het vaak met dit forum. In eerste instantie stond de link er wel goed, maar blijkbaar is die later alsnog verminkt. Maar je bent er dus toch uitgekomen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ASS-Ware
Origineel bericht van: Invertist
Is idd wat verwarrend. De 0-versie heb je al gevonden, de andere staan hier.

Het adres was niet geheel duidelijk ... je kwam via jouw link terecht op http :// ***key-site***-kicks-ass . tv
Het moet zijn http :// ulc . ************ . tv :-)
Thanks, ik heb de downloads gevonden.




En waarom denk je dat die link wordt geblokkeerd??? Staat er volgens mij duidelijk bij!

Ik heb geen idee wat je bedoelt ... wat staat er dan bij ?

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Origineel bericht van: ASS-Ware
Het adres was niet geheel duidelijk ..

Sorry, maar zo gaat het vaak met dit forum. In eerste instantie stond de link er wel goed, maar blijkbaar is die later alsnog verminkt. Maar je bent er dus toch uitgekomen.

Yup, laatste firmware (met 2 aan het eind) gedownload en het stotteren is voorbij.
Dank je wel.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jan007
Gisteren de eerste perikelen gehad met de Vantage...

De eerste perikelen pas: ik wilde dat ik dat kon zeggen:
Heb jij Timeshift op "Auto" of op "Handmatig" staan? En EPG opslaan op aan of op uit?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jan007
Gisteren de eerste perikelen gehad met de Vantage: bij het uitzetten bleef de melding "Good Bye" staan en reageerde niet meer op de afstandsbed.
Uiteindelijk de stekker uitgetrokken, na een poos terug erin en alles werkte weer normaal.
Dat is altijd al de oplossing bij digitale spullen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb iets gemerkt wat ik erg irritant vind.

 

Als je een uitzending pauzeert en later weer op Play drukt om verder te kijken, dan gaat het beeld direct weer verder, maar je hebt een seconde lang geen geluid.

En dat heb je dus elke keer.

Vreselijk irritant.

 

Ik heb een mail gestuurd naar Vantage en het antwoord was :

 

hello

this is not possible to fix

if we start the sound same time

some audio system have problem with it

 

Handig ... :-(

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ASS-Ware
.......
if we start the sound same time
some audio system have problem with it.....

Eigenwijs als ik ben, geloof ik hier helemaal niets van: het is niet een audiosysteem dat hier last van heeft (die zal het een zorg zijn of er een pauze is of niet), het is de ontvanger zelf die er problemen mee heeft. Het gaat dan om de synchronisatie van beeld en geluid. Persoonlijk heb ik liever (heel even) een slechte synchronisatie, dan 1,5 sec. geen geluid. Zoals het nu is spoel ik, als het geluid echt van belang is, altijd even terug. Uitermate vervelend verschijnsel.
Heeft iemand een box waarbij zich dit helemaal niet voor doet?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Origineel bericht van: Jan007
Gisteren de eerste perikelen gehad met de Vantage...

De eerste perikelen pas: ik wilde dat ik dat kon zeggen:
Heb jij Timeshift op "Auto" of op "Handmatig" staan? En EPG opslaan op aan of op uit?


Timeshift staat op "handmatig".
EPG aan of uit: in welk menu staat dat ?


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt het aan een beperking van de hardware ofzo, ik weet het niet, maar eigenlijk kan ik die persoon geloven.

 

Ik heb ondertussen een dik jaar deze receiver, en je hebt het misschien al opgemerkt dat het zappen tussen radiokanalen erg traag verloopt. Ze hebben daarvoor eens een poging gedaan om de zapsnelheden te optimaliseren, met tot resultaat dat verschillende merken audioreceivers geluidsonderbrekingen hadden via een optische verbinding.

Na verschillende firmwarereleases met de belofte dat het stotteren verholpen zou zijn, is 02.55 pas de eerste die terug goed werkt bij mij, maar de zaptijd is terug even traag als vanouds. Zappen bij TV-zenders heeft altijd normaal gewerkt zonder onderbrekingen.

M'n SAB'je die 5x goedkoper is vliegt zonder stotteren door de radiozenders.

Samsung UE55KS8000 - Philips 55PUS8848/12 - VU+ Duo 4K SE - Vantage HD8000S - M7 DSR8141 - M7 SAT801 - SAB Explorer CISC
Multytenne Twin - Triax 64/Triple LNB - TV Vlaanderen Basic+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jan007

Timeshift staat op "handmatig".
EPG aan of uit: in welk menu staat dat ?

EPG opslaan staat in Menu - OSD

Ik vraag dit, omdat het er sterk op lijkt dat instabiliteit snel veroorzaakt wordt door HDD gebruik. Als Timeshift op Auto staat, wordt de HDD intensief gebruikt: op het moment dat een kanaal tevoorschijn is getoverd, wordt er opgenomen, en bij zappen wordt de opname dus gestopt en weer begonnen. Sinds ik Timeshift op handmatig heb staan, en EPG op uit (of dat laatste echt uitmaakt weet ik niet), lijkt de stabiliteit erop vooruitgegaan te zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Origineel bericht van: Jan007

Timeshift staat op "handmatig".
EPG aan of uit: in welk menu staat dat ?

EPG opslaan staat in Menu - OSD

Ik vraag dit, omdat het er sterk op lijkt dat instabiliteit snel veroorzaakt wordt door HDD gebruik. Als Timeshift op Auto staat, wordt de HDD intensief gebruikt: op het moment dat een kanaal tevoorschijn is getoverd, wordt er opgenomen, en bij zappen wordt de opname dus gestopt en weer begonnen. Sinds ik Timeshift op handmatig heb staan, en EPG op uit (of dat laatste echt uitmaakt weet ik niet), lijkt de stabiliteit erop vooruitgegaan te zijn.
KLOPT dat had ene stephan op het vantage forum ook al aanbevolen , hierdoor ontlast je de hdden ook kan dan ongecodeerd worden opgenomen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 44piet
....ook kan dan ongecodeerd worden opgenomen

Dat gaat ook goed met al die opties op "aan": daar zat het probleem niet in. En het is wel heel triest als je een op zich prima geïmplementeerde timeshift niet mag/kan gebruiken omdat het systeem dan instabiel wordt.

Nog even terugkomen op "het trage geluid" en het trage zappen op radio kanalen: datzelfde geldt oop op TV kanalen. Daar komt eerst beeld, en pas later geluid. Als je geen beeld hebt, zoals bij radio, geeft dat dus het idee van heel traag zappen.
En traag is het: ik heb even geklokt: bij het doorgaan met afspelen zit je bijna 3 sec zonder geluid. En dat is heel lang!

PS: Ook die Stephan moet je niet altijd serieus nemen: hij zit er ook wel eens naast.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...