Ga naar inhoud


ervaringen Vantage HD 8000s


endurance

Aanbevolen berichten


  • Reacties 333
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: djalissa
......Vraag me af of ik niet meer keuze moet hebben bij video signaal. Ik heb daar 3 mogelijkheden: RGB, S-video en YpBpR; mis ik hier niet de hdmi keuze?....

Nee: die instellingen zijn uitsluitend voor de TV-scart uitgang, die onafhankelijk van de HDMI-uitgang wordt geconfigureerd.

Origineel bericht van: 44piet
Bij de oudere modellen zat er een handmatige schakelaar achterop, en omdat er in het menu geen keuze is , zal de box wel detecteren of er een scart of hdmi inzit. Dat doen sony rec ook , ik heb een 7100 hd met manuele schakelaar. ik wacht op de nieuwe 1080p box van hun.

De Vantage detecteert niet of er een HDMI- of een Scart-kabel (of beide) in zit: hij geeft gewoon signaal op alle aansluitingen.

Origineel bericht van: Dukdalf
En nu maar hopen dat Vantage in de toekomst ook qua software aan de Nederlandse gebruiker blijft denken.
Waar ik wel hoop op heb, want tot nu toe heb ik bijna altijd antwoordt op mijn mailtjes teruggekregen van Vantage.

Zolang de importeur zich actief blijft inzetten (en ik ben er van overtuigd dat hij dat doet), blijft de Nederlandse gebruiker wel in beeld.
Het is idd leuk te constateren dat Vantage (o.a. via een open forum dat de fabrikant zelf onderhoudt) naar klanten lijkt te luisteren (al wil dat niet zeggen dat alle wensen worden ingewilligd).

Origineel bericht van: endurance
De nieuwe software 2.53 deed het in eerste instantie goed. Maar sinds gisteravond 8 oktober, had ik regelmatig de regel in beeld 'signaalbeeld gecodeerd'. Dit kwam voor tijdens het zappen, waardoor ik zeker een 10tal seconden moest wachten voordat het beeld zich herstelde. Uiteraard voldoet mijn smartcard aan alle eisen. Zijn er meer gebruikers van de Vantage die dit meemaken met de nieuwe firmware.

Niet alleen bij die firmware: ook oudere en nieuwere versies hebben daar last van. In plaats van wachten op beeld is het ook voldoende even heen-en-weer te zappen. Vantage werkt wel aan dit probleem.

Origineel bericht van: Jan007
Ben stilaan aan een HD ontvanger toe in vervanging van de Inverto 7000.
Vraag aan de bezitters van een Vantage HD 8000: is er een verschil tussen een toestel aangekocht in Duitsland of in Benelux ?
Hoe werkt de EPG: is het enkel now / next?

Hoewel dit al zo'n beetje beantwoord is: er is geen verschil (noch in hardware, noch in software) tussen een in Duitsland en een in Nederland gekochte Vantage.
De volledige MHW-EPG (dat is de EPG die CD gebruikt) wordt ondersteund (en het momenteel bestaande uur tijdverschil probleem wordt momenteel aangepakt), evenals de Fastscan voor CD en TVV. Nogmaals: al deze functionaliteit zit in de standaard firmware die de fabriek verzorgt.
Als het een beetje mee zit, zet de importeur ook nog wat druk op Vantage om ook de Nagra-EPG (de nieuwe EPG van CD die een week aan data verzorgt) te implementeren (en dan nog de Engelse Freesat EPG???).

Origineel bericht van: m.boretti
Ook ik heb een vraagje, want de info via verschillende forums is onduidelijk.
Neemt de vantage nu gecodeerd programma's op, of worden deze tijdens de opname meteen gedecodeerd?

Bij gebruik van de interne kaartlezer worden de programma's ongecodeerd opgenomen. Er wordt gewerkt aan een firmwareversie waarbij dat ook het geval is bij het gebruik van een geschikte CAM (zoals b.v. de Aston dual CAM). Bovendien werkt Vantage aan een automatische decodeer functionaliteit, voor het geval er eens iets gecodeerd wordt opgenomen.

Origineel bericht van: Jan007
Ik gebruik een externe disk (Western digital 1 Tb).

Dan heb je waarschijnlijk geen problemen: het is de interne schijf die wel eens instabiliteit veroorzaakt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

die hdmi schakelaar zat er niet voor niets op vroeger, je kan in de hdmi uitgang kiezen voor component en rgb. en ook voor pcm of dolby . bij s/w versie 2.18 is het codering probleem met modules begonnen, tot dan ging het moeiteloos met een aston dual, bij de opname van meer dan 1 plus timeshift word gecodeerd opgenomen Nu is de nieuwste cds cam met de emu goed . maar geen 2 modules tegelijk bijv ook een irdeto . die kaart moet dan in de interne kaartlezer. dan geen conflict tussen de kaartrechten//s/w 2.5501, de sec zonder geluid merk je bij andere ontvangers niet omdat de vantage zeer (te)snel beeld levert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jan007
Heb al een paar keer opgemerkt dat ik bij snel zappen soms de melding krijg "Gecodeerde uitzending".
de module wordt soms niet herkend , dit probleem hebben de duitse sky kijkers ook , dus daar zal wel snel wat aan gedaan worden
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ASS-Ware
Origineel bericht van: ASS-Ware
Origineel bericht van: Invertist
Is idd wat verwarrend. De 0-versie heb je al gevonden, de andere staan hier.

Het adres was niet geheel duidelijk ... je kwam via jouw link terecht op http :// ***key-site***-kicks-ass . tv
Het moet zijn http :// ulc . ************ . tv :-)
Thanks, ik heb de downloads gevonden.




En waarom denk je dat die link wordt geblokkeerd??? Staat er volgens mij duidelijk bij!

Ik heb geen idee wat je bedoelt ... wat staat er dan bij ?

Kan dit nog uitgelegd worden ?
Waarom wordt die link geblokkeerd ?

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ASS-Ware
Kan dit nog uitgelegd worden ?
Waarom wordt die link geblokkeerd ?


Zal proberen het uit te leggen.
Links naar keysites of sites waar emu software te vinden is worden hier altijd geblokkeerd als ze bekend zijn. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: ASS-Ware
Kan dit nog uitgelegd worden ?
Waarom wordt die link geblokkeerd ?


Zal proberen het uit te leggen.
Links naar keysites of sites waar emu software te vinden is worden hier altijd geblokkeerd als ze bekend zijn. laugh

Helder, dank je.
Wat is er mis met EMU software dan ?

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 44piet
die hdmi schakelaar zat er niet voor niets op vroeger, je kan in de hdmi uitgang kiezen voor component en rgb. en ook voor pcm of dolby .

Dat gaat nu niet meer met een harde schakelaar, maar met menu-instellingen.
Het zou fijn zijn als je zinnen gewoon met een hoofdletter zou beginnen: dat maakt het een stuk eenvoudiger te begrijpen wat je bedoelt!

Origineel bericht van: ASS-Ware
Wat is er mis met EMU software dan?

Op zich niets (behalve dat die een beetje onstabiel gedrag van de ingebouwde kaartlezer schijnt te veroorzaken), maar de link die naar de EMU-versie verwijst, verwijst impliciet ook naar key's (want die staan op diezelfde site). En dat mag dus niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Origineel bericht van: 44piet
die hdmi schakelaar zat er niet voor niets op vroeger, je kan in de hdmi uitgang kiezen voor component en rgb. en ook voor pcm of dolby .

Dat gaat nu niet meer met een harde schakelaar, maar met menu-instellingen.
Het zou fijn zijn als je zinnen gewoon met een hoofdletter zou beginnen: dat maakt het een stuk eenvoudiger te begrijpen wat je bedoelt!

Origineel bericht van: ASS-Ware
Wat is er mis met EMU software dan?

Op zich niets (behalve dat die een beetje onstabiel gedrag van de ingebouwde kaartlezer schijnt te veroorzaken), maar de link die naar de EMU-versie verwijst, verwijst impliciet ook naar key's (want die staan op diezelfde site). En dat mag dus niet.
Ik kan dat niet bevestigen , integendeel de emu (01) heeft minder kaart problemen dan de (02) bij mij,
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ ass ware als je de ontvanger nieuw aanschaft. en een extern hdd of interne aansluit moet de nieuwe hdd wel geformatteerd worden door de box . en een AABEVOLEN hdd gebruikt worden . En NA inladen van de software de settings en kanaal lijst etc, opgeslagen worden (usb stick is handiger). Dan de fabrieks instellingen activeren (reset) ( en op het duitse forum ) werd aanbevolen om dan ook de installatie hulp te doorlopen. die instellingen hoeven dan niet weer van de stick teruggezet . En vevolgens de kanalenlijst en settings weer erin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 44piet
@ ass ware als je de ontvanger nieuw aanschaft. en een extern hdd of interne aansluit moet de nieuwe hdd wel geformatteerd worden door de box . en een AABEVOLEN hdd gebruikt worden . En NA inladen van de software de settings en kanaal lijst etc, opgeslagen worden (usb stick is handiger). Dan de fabrieks instellingen activeren (reset) ( en op het duitse forum ) werd aanbevolen om dan ook de installatie hulp te doorlopen. die instellingen hoeven dan niet weer van de stick teruggezet . En vevolgens de kanalenlijst en settings weer erin.

Dank je wel, maar eh, waar is dit een reactie op ?
Ik zie geen verband tussen wat ik heb gepost en deze post van jou, maar dat kan aan mij liggen.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ASS-Ware
Origineel bericht van: 44piet
@ ass ware als je de ontvanger nieuw aanschaft. en een extern hdd of interne aansluit moet de nieuwe hdd wel geformatteerd worden door de box . en een AABEVOLEN hdd gebruikt worden . En NA inladen van de software de settings en kanaal lijst etc, opgeslagen worden (usb stick is handiger). Dan de fabrieks instellingen activeren (reset) ( en op het duitse forum ) werd aanbevolen om dan ook de installatie hulp te doorlopen. die instellingen hoeven dan niet weer van de stick teruggezet . En vevolgens de kanalenlijst en settings weer erin.

Dank je wel, maar eh, waar is dit een reactie op ?
Ik zie geen verband tussen wat ik heb gepost en deze post van jou, maar dat kan aan mij liggen.
jij vroeg toch naar een paar bugs 1 sec geen geluid en time shift probleem ,
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...