Ga naar inhoud


ervaringen Vantage HD 8000s


endurance

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: 44piet
Origineel bericht van: ASS-Ware
Origineel bericht van: 44piet
@ ass ware als je de ontvanger nieuw aanschaft. en een extern hdd of interne aansluit moet de nieuwe hdd wel geformatteerd worden door de box . en een AABEVOLEN hdd gebruikt worden . En NA inladen van de software de settings en kanaal lijst etc, opgeslagen worden (usb stick is handiger). Dan de fabrieks instellingen activeren (reset) ( en op het duitse forum ) werd aanbevolen om dan ook de installatie hulp te doorlopen. die instellingen hoeven dan niet weer van de stick teruggezet . En vevolgens de kanalenlijst en settings weer erin.

Dank je wel, maar eh, waar is dit een reactie op ?
Ik zie geen verband tussen wat ik heb gepost en deze post van jou, maar dat kan aan mij liggen.
jij vroeg toch naar een paar bugs 1 sec geen geluid en time shift probleem ,

Okay, als dat jouw antwoord is op mijn problemen, dan moet ik er even bij vermelden dat de harddisk door de leverancier al is ingebouwd, dan ga ik er vanuit dat het een aanbevolen harddisk is, dat ik weet dat ik deze in het apparaat moet formatteren, wat ik ook heb gedaan, en dat ik na fabrieks instellingen zo alles weer goed heb staan, opslaan vind ik niet zo nodig.
Toch bedankt.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 333
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Invertist
Bijgaand mijn ervaringen met de 8000S.

Even ter relativering: het ziet ernaar uit dat de instabiliteitsproblemen die ik gemeld heb, incidenteel zijn: de importeur heeft aangegeven deze te zullen verhelpen. Ondanks het feit dat ik er tegenaan ben gelopen, moeten die voor een eerlijke oordeelsvorming dus niet worden meegewogen. Uiteraard kom ik hier even op terug, als de reparatie daadwerkelijk heeft plaats gevonden.
En een ander ding: niet alle door mij genoemde zwakke punten zijn (voor iedereen) even belangrijk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ASS-Ware
Origineel bericht van: Invertist
Bijgaand mijn ervaringen met de 8000S.

Heel interessant, dank je wel.

Graag gedaan, maar nogmaals: let op dat mijn kritiek niet de jouwe hoeft te zijn. Een ieder gebruikt zijn ontvanger toch weer net even anders.
En laat maar een reactie horen!
Link naar reactie
Delen op andere sites

En weer even verder relativeren: het lijkt erop, dat mijn kritiek op de Unicable-mogelijkheden van de Vantage niet terecht was. De Vantage voldoet wel aan de specs, maar door voorgaande ervaringen met andere ontvangers, waren mijn verwachtingen te hoog gespannen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat je je ervaringen hebt gedeeld. Ik heb elders een post over de keuze die ik nog moet gaan maken geplaatst. Ik schrik wel van alle handelingen die je moet doen bij dit apparaat om hem aan de gang te houden en de bugs te verwijderen. Mijn andere potentiele kandidaten: Topfield 7710, Rebox re 9000hd, humax icord en de Nanoxx. Veel keuze. Moeilijk. Waarom koos jij voor de vantage? Mijn wensen zijn snel zappen (sneller dan mijn topfield 4000) en ongecodeerd op kunnen nemen terwijl je een andere zender kijkt. En natuurlijk prachtbeeld bij hd en sd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Yspriem
Ik schrik wel van alle handelingen die je moet doen bij dit apparaat om hem aan de gang te houden en de bugs te verwijderen.

Dat is precies het gevaar van een posting zoals ik die heb gedaan. Drie dingen daarover:
1- Als gebruikers van andere ontvangers daar ook zoveel effort in zouden steken, zou je over die ontvangers ook een lange lijst krijgen. En misschien nog wel langer;
2- Het ziet ernaar uit dat de instabiliteit in mijn ontvanger veroorzaakt wordt door een moederbord probleem en een schijf die niet 100% jofel is: deze week lost de importeur e.e.a. op. Uiteraard zal ik even melden of dit succesvol is geweest;
3- Met deze lijst weet je inieder geval waar je aan toe bent. Let wel: het is altijd een momentopname: er wordt regelmatig verbeterde firmware uitgebracht en ook de importeur is heel actief in het "achter de broek ziten" van de producent.

Origineel bericht van: Yspriem
Waarom koos jij voor de vantage? Mijn wensen zijn snel zappen (sneller dan mijn topfield 4000) en ongecodeerd op kunnen nemen terwijl je een andere zender kijkt. En natuurlijk prachtbeeld bij hd en sd.

Vanwege de zeer goede specificaties, de uitgebreide mogelijkheden, de toch vaak wel positieve reacties van gebruikers (op het Duitse forum dat de fabriek onderhoudt): en dat alles voor een goede prijs.
De zapsnelheid is heel normaal, vlot. Ook gecodeerd (voor NL-CD kan je de interne kaartlezer gebruiken --> ongecodeerd opnemen). Bij radiozenders ligt dat anders: daaar zapt hij heel traag.
Op de beeldkwaliteit, zowel SD als HD, zowel analoog als digitaal, valt helemaal niets aan te merken.

Wijsheid in je keuze, en als je nog specifieke vragen heb, hoor ik dat wel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Bijgaand mijn ervaringen met de 8000S.


Hey, je kent me wel van vantage forum, betreft onderwerp xx.xx.01.hdp :D

Betreft kritiekpunt 1, ikzelf gebruik 2x coaxkabel naar twee DiSEqC 4/1 switches tbv 4x dual lnb's, werkt perfect. Maar ja geen unicable dus.
Kritiek punt 4 vind ik wel meevallen.
Kritiek punt 5, ik vind 1 a 1.5 seconde per zap snel genoeg.
kritiek punt 6 is effe navigeren in menu mediaplayer hdd record directory.

Weet je wat ik onhandig vind aan de HD8000S, maar dat kan ook ik als gebruiker zijn. Dat als je favourieten zenders selecteerd kan je niet kiezen uit bv tuner1 of tuner2.
Dan ga ik bv MTVN HD opnemen, schijnt tuner1 in gebruik te zijn. Prima werkt. Maar als ik dan in favourieten wilt zappen naar bv Discovery HD, kom ik tot de ontdekking dat die en vele andere favourieten gebruik maken van ook tuner1, die dan dus niet werken omdat die tuner reeds opname van video voorziet. Dan moet ik handmatig in kanalen lijst op zoek naar gewenste kanaal (waarvan ze dan dubbel zijn ivm tuner1 en tuner2) om vervolgens die te kiezen die van tuner2 gebruik maakt.
Pfff. Beetje onhandig. Het werk dus wel correct, maar favourieten kan ik grotendeels vergeten als ik vanuit favourieten een zender opneem, en ook tegelijkertijd met opname wil kijken naar andere zender.

Maar ja ik heb het apparaat net 3 dagen, en vind alleen al DVB-S2 een verademing tov digitenne op 1080P plasma tv. blush

Ik ontdek nog met regelmaat dingen aan de HD8000S. Merendeel ken ik nu wel.
Alleen nog uitzoeken hoe ik alle gescande kanalen(+nummers) en favourites kan backuppen, zodat ik bij toekomstige firmware update niet alles op nieuw hoef te scannen en favourites hoef te kiezen. Da's nogal tijdrovend als je 4 satellieten ontvangt laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jeroensky
Kritiek punt 5, ik vind 1 a 1.5 seconde per zap snel genoeg.

Je moet wel meten tot het moment dat er ook geluid is. En zap eens van radio 3 naar radio 4: dat duurt ietsje langer dan 1,5 sec!

Origineel bericht van: Jeroensky
kritiek punt 6 is even navigeren in menu mediaplayer hdd record directory.

Precies, dat bedoel ik dus: niet handig.

Origineel bericht van: Jeroensky

Weet je wat ik onhandig vind aan de HD8000S, maar dat kan ook ik als gebruiker zijn. Dat als je favourieten zenders selecteerd kan je niet kiezen uit bv tuner1 of tuner2.
Dan ga ik bv MTVN HD opnemen, schijnt tuner1 in gebruik te zijn. Prima werkt. Maar als ik dan in favourieten wilt zappen naar bv Discovery HD, kom ik tot de ontdekking dat die en vele andere favourieten gebruik maken van ook tuner1, die dan dus niet werken omdat die tuner reeds opname van video voorziet. Dan moet ik handmatig in kanalen lijst op zoek naar gewenste kanaal (waarvan ze dan dubbel zijn ivm tuner1 en tuner2) om vervolgens die te kiezen die van tuner2 gebruik maakt.
Pfff. Beetje onhandig. Het werk dus wel correct, maar favourieten kan ik grotendeels vergeten als ik vanuit favourieten een zender opneem, en ook tegelijkertijd met opname wil kijken naar andere zender.
Ik ontdek nog met regelmaat dingen aan de HD8000S.

Blijkbaar moet je hier ook nog iets ontdekken. Als ik het goed begrijp, heb je op beide tuners een identieke schotelconfiguratie aangesloten. Je moet dan bij Tuner 2 "Gelijk" instellen: daardoor krijg je één kanalenlijst voor beide tuners. Blijkbaar heb jij "Gescheiden" ingesteld, wat leidt tot het door jou ondervonden probleem.

Origineel bericht van: Jeroensky

Ik ontdek nog met regelmaat dingen aan de HD8000S. Merendeel ken ik nu wel.
Alleen nog uitzoeken hoe ik alle gescande kanalen(+nummers) en favourites kan backuppen, zodat ik bij toekomstige firmware update niet alles op nieuw hoef te scannen en favourites hoef te kiezen.

Dit wordt één van je eenvoudiger en tevredenstellende ontdekkingen: dat is namelijk bij de Vantage prima geregeld.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Blijkbaar moet je hier ook nog iets ontdekken. Als ik het goed begrijp, heb je op beide tuners een identieke schotelconfiguratie aangesloten. Je moet dan bij Tuner 2 "Gelijk" instellen: daardoor krijg je één kanalenlijst voor beide tuners. Blijkbaar heb jij "Gescheiden" ingesteld, wat leidt tot het door jou ondervonden probleem.


Dank voor die tip.
Ik heb idd die instelling gezien. Looptrough gebruik ik natuurlijk niet omdat ik 2x switch heb met 2x coaxkabel, vandaar dat ik separate koos.
Als ik dus Gelijk kies, dan heb ik een kanalenlijst met enkele zenders(dus geen t1 en t2), maar dan kan de HD8000S wel kijken en opnemen gelijk van verschillende lnb's (4x duo), dus onafhankelijk gebruikmakend van die 2 tuners met 2 switchen? Dus dat de Vantage zelf bepaald wanneer 2e tuner te gebruiken, indien nodig?

Bedankt dat je antwoord, ik kan me voorstellen dat ik nogal newbee vragen post. Ik ben geen digi leek, maar wel net 3 dagen in bezit van 1e DVB-S2 PVR twintuner, vandaar. bedankt voor je goede adviezen tot nu toe.(ook op Vantage forum,ondanks de illegal handling haha)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jeroensky
Als ik dus Gelijk kies, dan heb ik een kanalenlijst met enkele zenders(dus geen t1 en t2), maar dan kan de HD8000S wel kijken en opnemen gelijk van verschillende lnb's (4x duo), dus onafhankelijk gebruikmakend van die 2 tuners met 2 switchen? Dus dat de Vantage zelf bepaalt wanneer 2e tuner te gebruiken, indien nodig?

Ja en ja.
De instelling "gescheiden" is bedoeld voor de situatie dat beide tuners een verschillende antennecofiguratie krijgen. Dan staat er achter elk kanaal "T1" voor Tuner 1 en "T2" voor tuner 2.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wederom weer bedankt voor je zinvolle reacties. :D

Tuner is nu helemaal top geconfigureerd.

 

Enige minpuntje wat ik ontdek in "Gelijk" modus:

Als ik ga opnemen, werkt het top. Als ik tijdens opname ga zappen krijg ik wel eens de melding "searching for signal" wat dan wel lang duurt, dan zap ik door en bij nogal wat zenders krijg ik die melding. Bij sommige weer niet, die zappen dan prima.

 

Oh even over die uhum firmware. Het viel mij op toen ik upgrade van meest recente 02.55.00.dlp verise naar meest recente 02.55.01.hdp versie, dat de vantage niet herstartte, en nog mooier, de configuratie laat staan.

 

Houd dit in als ik in de toekomst update(indien die update bug solved die ik ervaar) naar een nieuwere xx.xx.01.hdp dat ik dan de tuner niet helemaal opnieuw hoef te configureren(&channels bewerken)? Dat zou geweldig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jeroensky
Enige minpuntje wat ik ontdek in "Gelijk" modus:
Als ik ga opnemen, werkt het top. Als ik tijdens opname ga zappen krijg ik wel eens de melding "searching for signal" wat dan wel lang duurt, dan zap ik door en bij nogal wat zenders krijg ik die melding. Bij sommige weer niet, die zappen dan prima.

Ik weet helaas precies wat je bedoelt: volgens mij is er sprake van een bug, maar ik kan de "searching for signal" niet 100% reproduceerbaar krijgen.

Origineel bericht van: Jeroensky
Oh even over die uhum firmware.....

Ik weet niet waarom er op het Duitse forum zo spastisch werd gedaan: de x.xx-02 versie is altijd op de site van de Nederlandse importeur te vinden. Dat zal dan toch niet illegaal zijn? En ik het zelfs het idee dat die versie gewoon door de fabrikant wordt geleverd. De x.xx-01 versie is wellicht weer een ander verhaal?

Origineel bericht van: Jeroensky
Het viel mij op toen ik upgrade van meest recente 02.55.00.dlp verise naar meest recente 02.55.01.hdp versie, dat de vantage niet herstartte, en nog mooier, de configuratie laat staan.

Ik heb de afgelopen weken nogal wat geup- en downgrade: in mijn herinnering (maar dat begint allemaal wat minder te worden daar boven......) was er elke keer een auto-herstart. Maar los daarvan: de configuratie behoort bewaard te worden, met of zonder herstart

Origineel bericht van: Jeroensky

Houdt dit in als ik in de toekomst update (indien die update bug solved die ik ervaar) naar een nieuwere xx.xx.01.hdp dat ik dan de tuner niet helemaal opnieuw hoef te configureren (&channels bewerken)? Dat zou geweldig zijn.

Dat hoef je nooit te doen. Volgens het fabrieksforum is de aanbevolen manier:
1- Up- (of down-)grade uitvoeren;
2- na de herstart: terug naar fabrieksinstellingen en herstarten;
3- de installatiehulp die automatisch op komt draven wegsturen en de kanalenlijst, de systeemconfiguratie en de timer weer inlezen (die moet je dus wel eerst hebben opgeslagen);
4- in geval van vage problemen: idemdito, alleen de systeemconfiguratie niet inlezen: gewoon met het handje door de menu's en alles juist zetten (is niet veel werk)

Maar hoe dan ook: de kanalenlijst hoef je niet zomaar even opnieuw te maken (zou ook te gek zijn: ik heb momenteel 34 satellieten actief met over de 7000 kanalen!)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
3- de installatiehulp die automatisch op komt draven wegsturen en de kanalenlijst, de systeemconfiguratie en de timer weer inlezen (die moet je dus wel eerst hebben opgeslagen)


En dat is iets wat mij nog onduidelijk is. Hoe kan je kanalenlijst + systemconfig wegschrijven.
In manual en op HD8000S zie ik dat het staat in:
Menu>Channel setup>Software manager> maar dan....
-Software upload copieert data van master setop box naar slave setop box.
-Channel upload copieert data van master setop box naar slave setop box.
-OTA Channel download (is dat zelfde als fastscan van canalDigitaal.)

Nu begrijp ik dat m'n HD8000S de master stb is crazy

Maar wat is de slave stb?
Kan dat ook een computer zijn?
Verbind ik de computer dan dmv usb achterop(vierkante) of dmv die seriele poort connectie, en wat verder dan?
Is er ergens een site waar het goed stap voorstap uitgelegd is (is die channel software voor computer daarvoor nodig soms). het staat n.l. niet in de manual.
Ik zou het handiger vinden als die backups op hdd worden weggeschreven als files, die ik dan dmv usb/ftp kan overhoppen naar computer. Maar ja, ben ook DVB-S2 newbee .

Oh en optie OTA software download(wel in papier manual) zie ik niet, maar ik vraag me dan ook direct af welke software er dan gedownload wordt, want de 00 versie wil ik niet omdat smartcard/mediaguard dan niet werkt.(gevolg geen canaldigitaal encrypted zenders waar je wel voor betaald)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...