Ga naar inhoud


ervaringen Vantage HD 8000s


endurance

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Jeroensky
Citaat:
3- de installatiehulp die automatisch op komt draven wegsturen en de kanalenlijst, de systeemconfiguratie en de timer weer inlezen (die moet je dus wel eerst hebben opgeslagen)


En dat is iets wat mij nog onduidelijk is. Hoe kan je kanalenlijst + systemconfig wegschrijven.
In manual en op HD8000S zie ik dat het staat in:
Menu>Channel setup>Software manager> maar dan....
-Software upload copieert data van master setop box naar slave setop box.
-Channel upload copieert data van master setop box naar slave setop box.
-OTA Channel download (is dat zelfde als fastscan van canalDigitaal.)

Nu begrijp ik dat m'n HD8000S de master stb is crazy

MaUsb stick ar wat is de slave stb?
Kan dat ook een computer zijn?
Verbind ik de computer dan dmv usb achterop(vierkante) of dmv die seriele poort connectie, en wat verder dan?
Is er ergens een site waar het goed stap voorstap uitgelegd is (is die channel software voor computer daarvoor nodig soms). het staat n.l. niet in de manual.
Ik zou het handiger vinden als die backups op hdd worden weggeschreven als files, die ik dan dmv usb/ftp kan overhoppen naar computer. Maar ja, ben ook DVB-S2 newbee .

Oh en optie OTA software download(wel in papier manual) zie ik niet, maar ik vraag me dan ook direct af welke software er dan gedownload wordt, want de 00 versie wil ik niet omdat smartcard/mediaguard dan niet werkt.(gevolg geen canaldigitaal encrypted zenders waar je wel voor betaald)
USB stick erin ga naar software manager en sla de kanalen lijst op en settings en timer en de sleutels met kleur
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 333
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ota firmware hd is er niet meer . En ik heb 8 vaste sat en 1 usals motor aangesloten . En ik heb een soort basis lijst met de nl zenders en de duitsen en de engelse op de stick voor evt backup met 300 kanalen of zo , Want er komen in de loop van de tijd zoveel wijziggingen dat je op het laatst heel veel dode kanalen in de ontvanger hebt en die nemen wel ruimte in en nou lijkt 10000 kanalen p tuner wel veel , maar dat is met radio -tv en fav nog wel een keer bereikt. En wat is er op tegen om gewoon de off firmware te gebruiken . voor die paar illegaal te kijken zenders . Momenteel heb ik de 257 00 met aston dual twin module en dat werkt best.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is heel simpel: zet een gewenst bestand (firmware, kanalenlijst, timer of systeemconfiguratie (en er is er nog eentje waar we het hier niet over zouden hebben....) op de HDD (of een USB-medium), ga in het menu naar die locatie, ga met de cursor op het bestand staan en druk op "OK".

That's all folks!

 

PS: Je weet dat je de HDD met een PC kunt benaderen via USB (de ontvanger is dan niet actief) of via FTP (de ontvanger blijft dan gewoon aan het werk)? Zo kan je makkelijk de back-ups bewaren en wegschrijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 44piet
USB stick erin ga naar software manager en sla de kanalen lijst op en settings en timer en de sleutels met kleur


Ik heb usb stick in usb slot1 gedaan.
Ik kan in softwaremanager idd keys wegschrijven keydata ... .key file(groene knop, keuze uit hdd of usb), dat zijn de sleutels voor coderingen neem ik aan?

Maar hoe schrijf ik m'n gescande zenders en favourieten kanalenlijst weg. op hdd of usb?
Want als ik bv in channel setup > softwaremanager > channel upload (klik OK), dan krijg ik "connecting the stb" , en na verloop van tijd "Transmitter is not responding".

Ik hoop dat jullie m'n vraagstelling begrijpen, ik wil m'n 8000S kanalenlijst en favorieten backuppen op hdd of usb.

@Intervist, je geeft aan van bestand op medium naar 8000S, dat begrijp ik nu, nogmaals dank.
Maar ik bedoel dus gescande kanalenlijst+favorieten naar bestand op hdd of USB.(dus andere richting op, van HD8000S device naar opslagmedium)
p.s de vorige vraag van de vrije vries, daar ben ik ook wel benieuwd naar, heeft die NL Vantage importeur bv downloads?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: de vrije fries
hoi,

@invertist
kun je mij via PM de site van de nederlandse importeur doen toekomen.
bv dank

Ik heb effe gezocht. Maar vermoed dat Vantage HD wat anders is dan Vantage van onze DVB-S2 tuners. :D
Zou dit de vantage site zijn die we zoeken: www.vantage-hd.nl confused
Of is er verschil tussen Vantage en Vantage HD ?

p.s. vergeet m'n vorige posting niet blush
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jeroensky
Maar hoe schrijf ik m'n gescande zenders en favourieten kanalenlijst weg. op hdd of usb?
Want als ik bv in channel setup > softwaremanager > channel upload (klik OK), dan krijg ik "connecting the stb" , en na verloop van tijd "Transmitter is not responding".

Ik hoop dat jullie m'n vraagstelling begrijpen, ik wil m'n 8000S kanalenlijst en favorieten backuppen op hdd of usb.

Ja, ja, ik begrijp wel wat je bedoelt, maar ik had niet begrepen dat daar een probleem mee zou kunnen zijn.....
Ga naar de softwaremanager en klik op "OK". Rechts verschijnt een rijtje: de bovenste 3 zijn bedoeld voor het opslaan (en eventueel ook weer inlezen) van de kanalenlijst, de systeemconfiguratie en de timer. Let op: door een foutje in de firmware verschijnt momenteel de tekst "bestand te groot om te lezen": niets van aan trekken, het werkt gewoon. De bestanden staan nu in de map "Media".

Origineel bericht van: Jeroensky
Ik heb even gezocht.Zou dit de vantage site zijn die we zoeken: www.vantage-hd.nl

Knap gevonden, maar niet juist!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Origineel bericht van: Jeroensky
Maar hoe schrijf ik m'n gescande zenders en favourieten kanalenlijst weg. op hdd of usb?
Want als ik bv in channel setup > softwaremanager > channel upload (klik OK), dan krijg ik "connecting the stb" , en na verloop van tijd "Transmitter is not responding".

Ik hoop dat jullie m'n vraagstelling begrijpen, ik wil m'n 8000S kanalenlijst en favorieten backuppen op hdd of usb.

Ja, ja, ik begrijp wel wat je bedoelt, maar ik had niet begrepen dat daar een probleem mee zou kunnen zijn.....
Ga naar de softwaremanager en klik op "OK". Rechts verschijnt een rijtje: de bovenste 3 zijn bedoeld voor het opslaan (en eventueel ook weer inlezen) van de kanalenlijst, de systeemconfiguratie en de timer. Let op: door een foutje in de firmware verschijnt momenteel de tekst "bestand te groot om te lezen": niets van aan trekken, het werkt gewoon. De bestanden staan nu in de map "Media".


Hahahaha Gruwelijk...Ik kan me voorstellen dat je niet dacht dat er problemen mee zouden zijn. blush
Wat een simpele handeling. laugh
Ik was zo stom om ervan uit te gaan dat die bovenste 3 opties in software manager alleen de optie hadden left/right veranderen van in opslaan of lezen. Ik had helemaal geen ok ingedrukt. smile
Tssss tjonge jonge, extreme HD8000S newbee ben ik. smirk
Superbedankt, oh en ook voor je geduld.
Mooie is ik heb geen foutmelding van te groot om weg te schrijven(fw 02.55.01T-O).

Geweldig, het feit dat ik nu weet dat ik niet nogmaals alle kanalen hoef op te zoeken en systeeminstellingen herstellen na update of factory default.

Volgens mij ben ik wel tevreden met de HD8000S, alleen die searching for signal bug bij Gelijke setup en opnemen +kijken/zappen. Maar dat heb ik reeds vermeld bij my vantage(officiele site).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou nog terugkomen op de instabiliteitsproblemen die de importeur zou oplossen: helaas, dat is niet gelukt. Ik heb nu de 3e Vantage 8000s (en ook met een aanbevolen schijf erin), maar: de spontane reboots zijn niet van de lucht.

Jammer, jammer: wat een deceptie. De Vantage verdwijnt naar de opslag op zolder! Blijkbaar is de techniek nog niet zo ver, dat een HD-Twin-PVR tot de mogelijkheden behoort.

 

PS: Ik begrijp nu ook het (relatief) grote aantal gefrustreerde gebruikers op het fabrieksforum. Er zijn gebruikers die spinnend tevreden zijn, en er zijn er die het apparaat na vele pogingen en vele uren "proberen" gillend weg hebben gedaan. Helaas behoor ik blijkbaar tot die laatste categorie.

Einde HD-opnemen in huize Invertist!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Ik zou nog terugkomen op de instabiliteitsproblemen die de importeur zou oplossen: helaas, dat is niet gelukt. Ik heb nu de 3e Vantage 8000s (en ook met een aanbevolen schijf erin), maar: de spontane reboots zijn niet van de lucht.
Jammer, jammer: wat een deceptie. De Vantage verdwijnt naar de opslag op zolder! Blijkbaar is de techniek nog niet zo ver, dat een HD-Twin-PVR tot de mogelijkheden behoort.

PS: Ik begrijp nu ook het (relatief) grote aantal gefrustreerde gebruikers op het fabrieksforum. Er zijn gebruikers die spinnend tevreden zijn, en er zijn er die het apparaat na vele pogingen en vele uren "proberen" gillend weg hebben gedaan. Helaas behoor ik blijkbaar tot die laatste categorie.
Einde HD-opnemen in huize Invertist!
Dan stuurde ik hem terug , of stuur hem maar naar mij, voor sinterklaas
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben benieuwd wat mijn HD8000S in petto heeft.

Nu heeft ie 300Gig hdd, werkt prima.

Zaterdag krijgt ie 500Gig hdd (type die aanbevolen wordt op site en 5400rpm.)

Intervist, had je harddisk continu aan, of die functie actief dat ie na verloop van niet gebruikte tijd vanzelf uit gaat.

Ikzelf heb em zo ingestelddat ie vanzelf na tijdje niet gebruik van hdd uit gaat. Misschien dat dan de reboot bug verholpen wordt?

 

Jammer dat het bij jou niet na behoren werkt, je bent de 8000S knowitall, en dan moet jij net die bugs ondervinden.

Ik ga zaterdag wel tegen de winkel vertellen dat er nogal wat users zijn met problemen. Indien ik dat ook ga krijgen wens ik em wel om te willen ruilen voor ander merk / type.

 

Maar tot op heden(afkloppen) geen reboots gehad(02.55.01T-O).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jeroensky
Ik ben benieuwd wat mijn HD8000S in petto heeft.
Nu heeft ie 300Gig hdd, werkt prima.
Zaterdag krijgt ie 500Gig hdd (type die aanbevolen wordt op site en 5400rpm.)
Intervist, had je harddisk continu aan, of die functie actief dat ie na verloop van niet gebruikte tijd vanzelf uit gaat.
Ikzelf heb em zo ingestelddat ie vanzelf na tijdje niet gebruik van hdd uit gaat. Misschien dat dan de reboot bug verholpen wordt?

Jammer dat het bij jou niet na behoren werkt, je bent de 8000S knowitall, en dan moet jij net die bugs ondervinden.
Ik ga zaterdag wel tegen de winkel vertellen dat er nogal wat users zijn met problemen. Indien ik dat ook ga krijgen wens ik em wel om te willen ruilen voor ander merk / type.

Maar tot op heden(afkloppen) geen reboots gehad(02.55.01T-O).
Beste jeroen , als het niet kapot is waarom dan mee gaan wisselen , en bij gebruik van de o1 of02 kan je nooit bij de fabriek of wie ook gaan klagen . En uberhaupt is er geen ontvangstgarantie , zoals het met een cds cam in mindere mate wel is . en mochten daar nog problemen mee zijn dan is er nog een aston module dual twin,
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Ik zou nog terugkomen op de instabiliteitsproblemen die de importeur zou oplossen: helaas, dat is niet gelukt. Ik heb nu de 3e Vantage 8000s (en ook met een aanbevolen schijf erin), maar: de spontane reboots zijn niet van de lucht.
Jammer, jammer: wat een deceptie. De Vantage verdwijnt naar de opslag op zolder! Blijkbaar is de techniek nog niet zo ver, dat een HD-Twin-PVR tot de mogelijkheden behoort.

Da's niet zo best dude.
Maar je hebt toch nog garantie ?
Ga dan gewoon terug naar de winkel en ruil hem voor een ander apparaat.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 44piet
Beste jeroen , als het niet kapot is waarom dan mee gaan wisselen , en bij gebruik van de o1 of02 kan je nooit bij de fabriek of wie ook gaan klagen . En uberhaupt is er geen ontvangstgarantie , zoals het met een cds cam in mindere mate wel is . en mochten daar nog problemen mee zijn dan is er nog een aston module dual twin,

Dat is niet helemaal waar.
Je hebt een kopovereenkomst met de winkel waar je hem hebt gekocht, niet met Vantage zelf.
Als de winkel het apparaat levert met de 01 of 02 software, wat bij mij het geval was, dan mag de winkelier geen garantie weigeren.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ASS-Ware
Ga dan gewoon terug naar de winkel en ruil hem voor een ander apparaat.

Noem mij eens een twintuner HD-PVR die stabiel is en bovendien, hoe moet ik dat uitleggen, op een fatsoenlijke, doordachte, vriendelijke manier te bedienen is, en die net zoveel mogelijkheden heeft als de Vantage? Ik zou er geen een weten, was het maar waar. OK, misschien de DM8000, maar die is gelijk ook tweemaal zo duur. Als ik een goede vervanger wist, was ik al onderweg. Al moet ik er het hele land voor door!

Origineel bericht van: ASS-Ware
Origineel bericht van: 44piet
Beste Jeroen, als het niet kapot is waarom dan mee gaan wisselen? En bij gebruik van de 01 of de 02 kan je nooit bij de fabriek of wie ook gaan klagen. En überhaupt is er geen ontvangstgarantie, zoals het met een CDS-CAM in meerdere of mindere mate wel het geval is. En mochten daar nog problemen mee zijn dan is er nog een Aston module dual twin.

Dat is niet helemaal waar.
Je hebt een kopovereenkomst met de winkel waar je hem hebt gekocht, niet met Vantage zelf.
Als de winkel het apparaat levert met de 01 of 02 software, wat bij mij het geval was, dan mag de winkelier geen garantie weigeren.

Precies. En als het al aan de -01/02 versie zou liggen, zou de overstap naar de -00 versie het probleem oplossen. Wat dus niet het geval is. Bovendien: ik heb meestal met de -00 versie getest.
En de CAM heeft met mijn hele verhaal niets te maken, evenmin als met een ontvangstgarantie. Mijn verhaal gaat over instabiliteit, ongelukkige en ontbrekende bedieningslogica en bugs. En niet te vergeten over zaptijden op radio van 6 seconden, die door de fabriek als normaal beschouwd worden, ja zelfs opzettelijk zijn ingebracht!

PS: Met de .57-beta zijn in ieder geval de ondertitels en teletekst bij opnames weer terug. Vantage doet dus wel iets.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...