Ga naar inhoud


[Strong 6850] 6850 ik begrijp het schotel draaibaar maken niet


Gast rhesus

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een 6850 met een draaibare schotel.

Het instellen van de satellieten is wonderbaarlijk gelukt maar de schotel draait niet wanneer ik van kanaal verander.

 

Ik moet nu eerst naar instellingen en daar van satelliet veranderen.

Dat kan de bedoeling toch niet zijn?

Hij staat wel ingesteld op gemotoriseerd.

 

Nu heb ik geen idee hoe de diseqc instellingen moeten zijn.

Moet dat allemaal uit staan aangezien ik geen switch heb?

Moet ik voor een draaibare schotel ook verschillende lnb's kiezen of voor elke satelliet dezelfde?

 

Kortom ik begrijp er helemaal niets van cry

 

Ik hoop dat iemand me kan helpen,want ik sta op het punt om 'm het raam uit te gooien mad

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Welkom op het board.Uit het raam gooien is geen optie hoor.Voor alles is meestal wel een oplossing.Het staat duidelijk in het instructie boekje van de hoe je het moet doen.Kijk maar op bladzijde 80 daar staat het uitgebreid vermeld.

Als je het boekje niet hebt dan staat er een komplete handleiding op het internet van de 6850 in pdf formaat.Even googelen hier mee handleiding strong srt 6850 en dan staat hij boven aan.

succes

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Bedankt voor de snelle reactie maar het boekje ligt al bijna uit elkaar zo vaak ben ik eral doorheen gegaan.

 

Ik heb de satellieten wel, op het moment astra 1,2 en 3.

Alleen de schotel vertikt het om zelf naar de goede satelliet te draaien.

Nog iets geks als ik hem laat scannen op astra 2 vind ie de bbc, maar als ik dan in de kanaallijst kijk, staat ie er niet bij.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben bang dat de opslag capaciteit van de box dan te klein is.

De 6850 heeft normaal al te kort capaciteit om de kanalen van de astra satelliet te bergen.Als je dan ook nog de kanalen van astra 2 laat inladen loop je er ver over heen en ziet hij ze wel maar slaat ze niet op.Weet niet hoeveel kanalen de box kan herbergen na de update maar ben bang dat daar de problemen liggen.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik weet moet je echt van satelliet verwisselen (ben het knopje daarvoor nu even kwijt) maar de kanalen worden per sattelliet opgeslagen en deze ontvanger kan genoeg kanalen opslaan bij mijn weten.

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

na veel gerommel heb ik hem nu zo dat ik inderdaad via een knopje een satelliet moet kiezen.

Vind het wel erg jammer dat ie op die manier werkt maarja het werkt nu in ieder geval. smile

 

Is dit bij alle strong receivers zo dat je via een knopje een satelliet moet kiezen?

Ik zoek er eigenlijk een die zelf automatisch de goede satelliet kiest bij het kanaal wat ik wil zien.

 

Bedankt voor jullie reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...