Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn zoon heeft een Acer game PC met drie harddisks, 1 van 50 gb en 2 van 500 gb. Windows en programm files enzo staan op die eerste van 50 gb en dat levert nu steeds problemen op want deze schijf is bomvol.

Dus wil ik windows naar een andere schijf verplaatsen. Kan dat?

Anders moet ik alles opnieuw installeren en het probleem is dat ik de windows dvd niet meer kan vinden. Het gaat om Vista.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

Ja, dat kan. Als je er geen ervaring mee hebt moet je eens kijken naar acronis migrate easy. Dit is betaalde software maar je mag het legaal 15 dagen proberen en het werkt perfect.

Je kunt dan heel simpel je installatie van de ene naar de andere schijf overzetten.

Uiteraard zijn er vele andere manieren, maar dit is klikken en wachten.. Ik denk in jouw geval een half uurtje, vooral als je naar een nieuwe schijf gaat.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

50GB is voor Windows zelf meer dan voldoende.

Blijkbaar is er een overload aan spellen/applicaties ook op deze schijf geinstalleerd.

Je zou deze dus ook kunnen deinstalleren en daarna op een van de andere drives installeren.

Geplaatst:
Origineel bericht van: hummiesat
50GB is voor Windows zelf meer dan voldoende.
Blijkbaar is er een overload aan spellen/applicaties ook op deze schijf geinstalleerd.
Je zou deze dus ook kunnen deinstalleren en daarna op een van de andere drives installeren.

Lijkt mij ook het beste, gewoon Windows laten staat en de rest verdelen over de andere schijven.
Je schijven eens opschonen doet ook wonderen, prullebak legen, schijfopruiming, temp dir legen, immers 1Tb aan harde schijf daar moet je toch heel wat voor doen om die vol te krijgen.

En als er films op staan dan brand je ze op DVD, scheelt ook weer erg veel ruimte

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Geplaatst:
Origineel bericht van: Neptunus
Anders moet ik alles opnieuw installeren en het probleem is dat ik de windows dvd niet meer kan vinden. Het gaat om Vista.

Als je de code nog hebt kun je altijd een Windows Vista d/l.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Geplaatst:
Origineel bericht van: Poetsdoekje
Lijkt mij ook het beste, gewoon Windows laten staat en de rest verdelen over de andere schijven.
Je schijven eens opschonen doet ook wonderen, prullebak legen, schijfopruiming, temp dir legen, immers 1Tb aan harde schijf daar moet je toch heel wat voor doen om die vol te krijgen.

Dat ook natuurlijk thumbs_up.gif

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen