Harley Geplaatst: 15 september 2009 Geplaatst: 15 september 2009 Dat ie fast is had ik al gezien VU+ Duo2 - PrismCube
hemertje Geplaatst: 15 september 2009 Auteur Geplaatst: 15 september 2009 Origineel bericht van: fransken de bootloader van de 7025 is volgens mij nog steeds 61 na flashen neem ik aan? (bij online update wordt de bootloader op de 800 en 8000 wel meegeupdate, maar op de 7025 namelijk niet) Zou echt 74 moeten zijn, heb alleen niet gecontroleerd of in de bootloader ook echt #74 genoemd wordt, wellicht is het versienummer niet opgehoogd? DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
rudrood Geplaatst: 15 september 2009 Geplaatst: 15 september 2009 Origineel bericht van: Nowtv Heren, Na een update lijkt hier alles weer netjes te werken. Totdat ik via het menu de plugings en download in ga. En kies voor installeren. Dan gaat dat goed, en zie ik alle plugings etc. Ga ik er daarna uit, en wil er later weer even kijken dan lukt dit niet meer. Er komt dan de melding "No new pluging found" Bij alleen een enigma herstart werkt het weer 1 keer. Ik heb de box geupdated via het menu. Dreambox 8000 Zelfde probleem hier (image geflashed).
hemertje Geplaatst: 15 september 2009 Auteur Geplaatst: 15 september 2009 zie de eerder genoemde optie... DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Gast pieterg Geplaatst: 15 september 2009 Geplaatst: 15 september 2009 Origineel bericht van: zzzzzzz Cable scan werkt niet bij mij (Telenet). Hij vindt de zenders niet, merk op dat hier in Vlaanderen normaal nog een regiocode moet ingevuld worden. dat is het networkid. Citaat: Op welke QAM scant deze optie overigens ? Telenet zit ondertussen op QAM256 dat zou het probleem kunnen zijn, de start transponder wordt op QAM64 verondersteld. Dan zou deze parameter nog een optie moeten worden.
Gast pieterg Geplaatst: 15 september 2009 Geplaatst: 15 september 2009 Origineel bericht van: Harley Hoe kan ik voorkomen dat de fastscan CD als eerste boeket/lijst wordt weggezet? Bouquet kan je na het scannen heel eenvoudig naar de gewenste plaats verplaatsen. Maar voor de meeste mensen is dat juist als eerste, zodat NED1 ook echt op 1 staat bijv.
rudrood Geplaatst: 15 september 2009 Geplaatst: 15 september 2009 Nog een vraagje; Ik heb mijn usb stick gemount, en deze verschijnt dan in ftp als /autofs/sda1 (of bij andere usb poort sdb1). Ik zie daar de bestaande bestanden op stick staan, maar kan niet naar de stick toe kopieren (transfer error). Ook is het niet mogelijk om bestaande bestanden te verwijderen. De rechten van sda1 heb ik op 755 gezet, maar dit helpt niet. Iemand een oplossing voor dit probleempje? Bedankt! DM800
fransken Geplaatst: 15 september 2009 Geplaatst: 15 september 2009 Origineel bericht van: hemertje Origineel bericht van: fransken de bootloader van de 7025 is volgens mij nog steeds 61 na flashen neem ik aan? (bij online update wordt de bootloader op de 800 en 8000 wel meegeupdate, maar op de 7025 namelijk niet) Zou echt 74 moeten zijn, heb alleen niet gecontroleerd of in de bootloader ook echt #74 genoemd wordt, wellicht is het versienummer niet opgehoogd? ik dacht dat dream nog geen bootloader 74 had uitgebracht voor de 7025 XT9200 / 5000 , XP1000 OPENPLI 4.0VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1ufSYNOLOGY DS1512 3TB REDS
Gast zzzzzzz Geplaatst: 16 september 2009 Geplaatst: 16 september 2009 Ik heb sedert de nieuwe image het probleem dat op de webpage van de Dreambox de cirkeltjes bij Content en bij Television maar eindelos rondjes draaien. Waarschijnlijk zal het wel een setting zijn die verkeerd staat, amar vind niet direct wat juist. Iemand een idee ?
Littlesat Geplaatst: 16 september 2009 Geplaatst: 16 september 2009 Volgens mij is het juist dat je op de 7025 geen bootloader 74 hebt maar 61. Bevestigd via een buurman. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
spongebob Geplaatst: 16 september 2009 Geplaatst: 16 september 2009 @zzzzz: ik heb dit "fenomeen" een zestal dagen geleden ook al gesignaleerd, maar er is niemand die hierop reageerde. http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...l_b#Post1722052 Ik werk wel niet met Pli, maar met LT. Heb het probleem nog altijd niet kunnen localiseren. Hopelijk is het snel opgelost. Het enige dat er bij mij is veranderd is dat mijn besturingssysteem van mijn macbook veranderd is van Leopard naar Snow Leopard. Maar dit lijkt me niet echt relevant voor deze problematiek. dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47 visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28 TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat
Gast zzzzzzz Geplaatst: 16 september 2009 Geplaatst: 16 september 2009 Origineel bericht van: spongebob Het enige dat er bij mij is veranderd is dat mijn besturingssysteem van mijn macbook veranderd is van Leopard naar Snow Leopard. Maar dit lijkt me niet echt relevant voor deze problematiek. Dat zal het zeker niet zijn, want mijn OS'en zijn gelijk gebleven, en mijn laptop heeft Vista en kan er dus maar half naartoe, maar ook mijn desktop met XP heeft hetzelfde probleem. Heel vervelend. Ik heb trouwens al veel crashes sedert ik die nieuwste PLi gebruik. Misschien moet ik terugkeren naar de vorige versie, spijtig, want er zitten enkele heel mooie dingen in (Fastscan, fouten tijdens zappen verbergen, ...)
hemertje Geplaatst: 16 september 2009 Auteur Geplaatst: 16 september 2009 Origineel bericht van: zzzzzzz Origineel bericht van: spongebob Het enige dat er bij mij is veranderd is dat mijn besturingssysteem van mijn macbook veranderd is van Leopard naar Snow Leopard. Maar dit lijkt me niet echt relevant voor deze problematiek. Dat zal het zeker niet zijn, want mijn OS'en zijn gelijk gebleven, en mijn laptop heeft Vista en kan er dus maar half naartoe, maar ook mijn desktop met XP heeft hetzelfde probleem. Heel vervelend. Ik heb trouwens al veel crashes sedert ik die nieuwste PLi gebruik. Misschien moet ik terugkeren naar de vorige versie, spijtig, want er zitten enkele heel mooie dingen in (Fastscan, fouten tijdens zappen verbergen, ...) plaats de crashlogs dan eens, misschien gebruik je wel een rotte skin?! de laatste leer dat ik een crash heb gehad is al weer maanden geleden... ik meen dat je via de WebIf iets van Google kunt installeren zodat de snelheid ervan beduidend sneller wordt. DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
spongebob Geplaatst: 16 september 2009 Geplaatst: 16 september 2009 @hemertje: op het gevaar af teveel offtopic te gaan, is het WebIF probleem niet de snelheid, want het BLIJFT maar laden, ook na een kwartier, een halfuur, enz. Het lijkt ergens in een loop te zitten ofzo. De knoppen bovenaan kunnen ook niet aangeklikt worden (enfin, er gebeurt niets als je dat doet). Die Google-functionaliteit was overigens al aangezet. dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47 visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28 TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat
hemertje Geplaatst: 16 september 2009 Auteur Geplaatst: 16 september 2009 Origineel bericht van: spongebob @hemertje: op het gevaar af teveel offtopic te gaan, is het WebIF probleem niet de snelheid, want het BLIJFT maar laden, ook na een kwartier, een halfuur, enz. Het lijkt ergens in een loop te zitten ofzo. De knoppen bovenaan kunnen ook niet aangeklikt worden (enfin, er gebeurt niets als je dat doet). Die Google-functionaliteit was overigens al aangezet. ik zal het intern melden, ik gebruik de WebIf persoonlijk nooit... DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen