Nowtv Geplaatst: 16 september 2009 Geplaatst: 16 september 2009 Ik probeer de box opnieuw te flashen, omdat de update niet lekker is gegaan i.v.m de plugins downloaden. Dat gaat de 1e keer goed, en daarna heeft enigma er geen zin meer in. En kun je alleen door enigma te herstarten weer precies 1 keer plugings toevoegen. Daarna lukt dit weer niet meer. Deze fout kan een gevolg zijn van de update van de vorige pli naar deze versie. Er staan geen vreemde toevoegingen in en heb de aanbevolen HD skin in gebruik. Wat me nog meer opvalt is dat nu ik de box wil flashen en hem in de stop mode heb gezet, de verbinding tussen de box en windows XP professional met Firefox enorm traag is. Het lijkt wel of iets de boel enorm vertraagd. Ik heb toch de nieuwe image in de flash gezet, en is gelukt. En je wilt niet weten wat een problemen om het netwerk aan de gang te krijgen. Ik heb hem op vast ingesteld en ook de gateway dns etc. Bij de netwerktest krijg ik bij IP adres (niet bevestigd) Ik heb de vorige er in gezet, en draait direct. Wat gaat hier nu mis ???? Na twee keer een reboot en toch dhcp aan zetten heb ik netwerk met de nieuwe image. Maar het probleem met de plugins bijft optreden 1 keer gaat het, dan enigma herstarten.
robkds Geplaatst: 16 september 2009 Geplaatst: 16 september 2009 Origineel bericht van: hemertje Highlights: - Fastscan (CDS/TVV/TéléSAT) Nou, ik ben vermoedelijk gek maar ik kan nergens in de menu's iets van fastscan vinden. Hoe zet ik dit aan of gebruik ik dit?
digitaal kijker Geplaatst: 16 september 2009 Geplaatst: 16 september 2009 nadat je die fastscan hebt gebruikt kijk dan eens onder de providers,daar staan ze dan allemaal in dacht ik. ben niet zeker,heb pli amper een half uur gebruikt omdat ik hier het uur en datum er niet meer opkreeg via de transponders. bleef altijd staan op de starttijd en liep verder op het start uur dat die was geflasht, dus 00.00 als start tijd en zo verder. denk dat er een bug zit in de nieuwe versie images. heb er 4 geprobeerd en de laatste werkte weer goed (newnigma2). raar fenomeen. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's. Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10, Konig FTA20
Harley Geplaatst: 16 september 2009 Geplaatst: 16 september 2009 Origineel bericht van: robkds Origineel bericht van: hemertje Highlights: - Fastscan (CDS/TVV/TéléSAT) Nou, ik ben vermoedelijk gek maar ik kan nergens in de menu's iets van fastscan vinden. Hoe zet ik dit aan of gebruik ik dit? Ook al tussen de downloads gekeken? VU+ Duo2 - PrismCube
Gast pieterg Geplaatst: 16 september 2009 Geplaatst: 16 september 2009 Origineel bericht van: robkds Origineel bericht van: hemertje Highlights: - Fastscan (CDS/TVV/TéléSAT) Nou, ik ben vermoedelijk gek maar ik kan nergens in de menu's iets van fastscan vinden. Hoe zet ik dit aan of gebruik ik dit? als je de image flasht zit dit er standaard in (in het menu met scan mogelijkheden). Als je een online update gedaan hebt, zal je de plugin eerst moeten installeren.
Fabian Geplaatst: 16 september 2009 Geplaatst: 16 september 2009 Citaat: webif is als het goed is opgelost als je deze in /usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/WebInterface/ copieert (eerst uitpakken, forum accepteert geen .py) Maakt bij mij niks uit. Ik gebruik de Pli Jade3 (rev.6654) op een DB7025+ en een laptop met Ubuntu en Firefox 3.0.14.
Nowtv Geplaatst: 16 september 2009 Geplaatst: 16 september 2009 Hier na een schone flash niet het gewenste resultaat. Het plugin menu blijft problemen opleveren. Kan maar 1 keer worden geactiveerd, en dan (No new plugins found) En Mytube crasht continu met de dtv-HD skin wat voorheen niet was.
Gast Sjaaky Geplaatst: 16 september 2009 Geplaatst: 16 september 2009 Kunnen jullie meer duidelijkheid over het DHCP / IP probleem geven. Ik heb er zelf ook last van, maar weet niet of jullie hetzelfde probleem hebben. Ik krijg namelijk wel een ip-adres van mijn dhcp server. Kan daarmee telnetten en de webinterface openen (die vervolgens niet helemaal wordt geladen). Maar ik kan vanaf de dreambox niet het internet op. Dus lokaal werkt alles prima, alleen naar buiten werkt niets. Op de andere pc's in het lan werkt internet wel goed. De netwerktest op de box geeft: lan adapter OK local network OK dhcp server OK ip address NOT OK nameserver OK Hier wat extra testjes via telnet, die er mijn inziens goed uitzien. root@dm7025 ~ # ifconfig eth0 Link encap:Ethernet HWaddr 00:09:34:XX:XX:XX inet addr:192.168.1.33 Bcast:192.168.1.255 Mask:255.255.255.0 UP BROADCAST RUNNING MULTICAST MTU:1500 Metric:1 RX packets:2095 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0 TX packets:4311 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0 collisions:0 txqueuelen:1000 RX bytes:209117 (204.2 KiB) TX bytes:2527897 (2.4 MiB) Interrupt:33 Base address:0x2000 lo Link encap:Local Loopback inet addr:127.0.0.1 Mask:255.0.0.0 UP LOOPBACK RUNNING MTU:16436 Metric:1 RX packets:0 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0 TX packets:0 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0 collisions:0 txqueuelen:0 RX bytes:0 (0.0 TX bytes:0 (0.0 root@dm7025 ~ # route -n Kernel IP routing table Destination Gateway Genmask Flags Metric Ref Use Iface 192.168.1.0 0.0.0.0 255.255.255.0 U 0 0 0 eth0 0.0.0.0 192.168.1.254 0.0.0.0 UG 0 0 0 eth0 root@dm7025 ~ # ping 192.168.1.254 PING 192.168.1.254 (192.168.1.254): 56 data bytes 64 bytes from 192.168.1.254: icmp_seq=0 ttl=254 time=0.9 ms --- 192.168.1.254 ping statistics --- 1 packets transmitted, 1 packets received, 0% packet loss round-trip min/avg/max = 0.9/0.9/0.9 ms root@dm7025 ~ # ping nu.nl PING nu.nl (62.69.184.53): 56 data bytes --- nu.nl ping statistics --- 4 packets transmitted, 0 packets received, 100% packet loss Ik heb eerst een tijd gedacht dat het aan mijn router lag. Nu er zo veel reacties omtrend dit probleem zijn toch maar even checken. Overigens heb ik dit probleem alleen na een koude boot. Als ik daarna via het menu "dreambox herstarten" doe, werkt alles weer prima.
Littlesat Geplaatst: 16 september 2009 Geplaatst: 16 september 2009 Je box heeft toch een IP. Hoe kom je er anders via telnet op??? Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
hemertje Geplaatst: 16 september 2009 Auteur Geplaatst: 16 september 2009 Origineel bericht van: Nowtv Hier na een schone flash niet het gewenste resultaat. Het plugin menu blijft problemen opleveren. Kan maar 1 keer worden geactiveerd, en dan (No new plugins found) En Mytube crasht continu met de dtv-HD skin wat voorheen niet was. bij meldingen aub boxtype vermelden, en herhalen van dezelfde opmerkingen heeft geen zin, dit is eerder irritant zodat ze genegeerd worden DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
mneerhout Geplaatst: 16 september 2009 Geplaatst: 16 september 2009 Origineel bericht van: Nowtv Hier na een schone flash niet het gewenste resultaat. Het plugin menu blijft problemen opleveren. Kan maar 1 keer worden geactiveerd, en dan (No new plugins found) En Mytube crasht continu met de dtv-HD skin wat voorheen niet was. Hehe eindelijk een lotgenoot, ik heb vandaag een nieuwe dm800 gehaald en snapte al niet waarom ik de hele avond zit te klooien, installeren via webinterface lukt 1x, daarna naar de softwareupdate en idd, geen plugin! Iemand al een oplossing??? oeps sorry, zie net dat het een bekend probleem is, gelieve de oude versie ergens up te loaden, die werkte prima.
Gast Sjaaky Geplaatst: 16 september 2009 Geplaatst: 16 september 2009 zeroconf en udhcpc blijken elkaar in de weg te zitten. Dit is op te lossen door Code: IFBLACKLIST="eth0" in /etc/default/zeroconf te zetten. Blijkt dat voor lan-verbindingen het goede 192.168.x.x ip adres gebruikt werd. Maar voor internet-verbindingen het foutieve 0.0.0.0.
pendragon1 Geplaatst: 17 september 2009 Geplaatst: 17 september 2009 Origineel bericht van: zzzzzzz Heb dus het volgende gedaan : * op router DHCP pool gemaakt van welgeteld één IP adres (192.168.1.3) * weer geboot en op stop geduwd * opnieuw geflashed met nieuwste image * na reboot zo snel mogelijk naar de connectiewizard * internet connectie ziet hij deze keer WEL als ok * bij webinterface staat 0.0.0.0 als IP adres, aangepast naar 192.168.1.3 * webinterface blijft echter net zo goed als voorheen hangen, ook na een volledige restart en het ledigen van de browser cache. DHCP gebruiken is dus hier niet de oplossing, het probleem heb ik sedert de nieuwste PLi release. Ik ga nu terugkeren naar de vorige versie. Spijtig, ik hoop dat dit opgelost geraakt. Wat als je het volgende doet: Je start je 8000 en drukt op Stop. In plaats van dan te flashen, ga je via telnet naar het IP adres in je scherm. Je krijgt dan een soort dos achtig schermpje, waar je bij 1 van de opties het IP adres kunt zetten. Ik heb dat op beide DM800 de eerste keer gedaan en de IP adressen blijven altijd hetzelfde. 1x DM900 en 1xDM800
hemertje Geplaatst: 17 september 2009 Auteur Geplaatst: 17 september 2009 Origineel bericht van: mneerhout Origineel bericht van: Nowtv Hier na een schone flash niet het gewenste resultaat. Het plugin menu blijft problemen opleveren. Kan maar 1 keer worden geactiveerd, en dan (No new plugins found) En Mytube crasht continu met de dtv-HD skin wat voorheen niet was. Hehe eindelijk een lotgenoot, ik heb vandaag een nieuwe dm800 gehaald en snapte al niet waarom ik de hele avond zit te klooien, installeren via webinterface lukt 1x, daarna naar de softwareupdate en idd, geen plugin! Iemand al een oplossing??? oeps sorry, zie net dat het een bekend probleem is, gelieve de oude versie ergens up te loaden, die werkte prima. Aan allen die dit probleem ervaren, probeer het volgende: Citaat: Installeer 1 plugin. Exit de lijst, EN het gehele Menu, en probeer het opnieuw met een volgende plugin. Citaat: Installeer 1 plugin. Exit de lijst, NIET het Menu, en probeer het opnieuw met een volgende plugin. Graag jullie bevindingen hier terug plaatsen... DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
mneerhout Geplaatst: 17 september 2009 Geplaatst: 17 september 2009 Ik zit er nu achter, beide plugins verwijderd (henksat rotating en cam2.1.2), daarna Henk er weer in, menu uit, menu in bij downloads.....helaas geen plugins. Vreemd, bij netwerktest is alles groen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen