Ga naar inhoud


[Strong 6355] Update Strong STR-6355


Gast EelkoG78

Aanbevolen berichten

Na een nieuwe kaart te hebben ontvangen en een aantal maanden goed ontangst te hebben gehad, zijn van het weekeinde al mijn betaalde zenders eruit gegaan. De mededeling die ik nu krijg voor Ned1, 2, 3 RTL 4, 5, 7, 8, SBS6, Veronica, NET5 en de rest is "gecodeerd programma".

 

Nu betaal ik netjes aan CD en ik begrijp dat ik mijn receiver moet updaten, alleen bij Strong op de site kom ik niet echt verder, kan zelfs niets downloaden.

 

Weet iemand welke firmware ik erop moet zetten, en hoe?

Heb een PC en een laptop met RS232, dus dat moet lukken.

Ik heb alleen geen enkel programma om mee te werken.

 

Met vriendelijke groet,

 

Eelko

Link naar reactie
Delen op andere sites


Is heel zuinig met firmware bij Strong en helemaal via de pc.Ik ben ook al enige tijd aan het zoeken naar nieuwe firmware voor srt6850 maar zelfs bij de importeur kunnen ze me niet helpen.

Het enige wat ze vragen is of je hem niet even langs kan brengen en dat is nu net niet mijn bedoeling.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Hi Eelko,

 

Ik weet niet of je er echt verder mee komt, maar ik had eenzelfde probleem en dat is opgelost, maar hoe ook weer precies???

Ik heb een 4 jaar oude Strong 6850 met intussen firmware 7.16.13 (schijnt de laatste te zijn).

Een 'gewone' firmware download (via de sat) wilde maar niet lukken (nadat ik een duo-LNB in gebruik had genomen t.b.v. regionale zenders). Ergens op een forum heb ik gevonden dat je op de 23.5 satelliet een frequentie moest toevoegen en daarop de firmware download moest starten. Dat werkte! Maar wat was ook weer die frequentie??

 

Na deze update is de 6850 wel een compleet andere machine geworden, en het is in het begin behoorlijk zoeken hoe die werkt. Ik heb bij Strong een nieuwe handleiding gevraagd, die er wel schijnt te zijn (PDF file), maar ik heb 'm nog steeds niet.

 

Rob.

Link naar reactie
Delen op andere sites

was de update hier niet :

Astra 1H (19.2E) - 12603.75 H - Txp: 111 - Beam: Astra 1H DVB-S (QPSK) - 22000 5/6

 

 

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eelko

Ik heb intussen de 'ontbrekende' frequentie gevonden:

11914. Achteraf betwijfel ik of dit echt nodig is voor een update, ik weet wel dat de update daarna bij mij werkt. Via Google is een PDF file te vinden.

Zoek met view/556.pdf.

Succes, Rob.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RobH
Eelko
Ik heb intussen de 'ontbrekende' frequentie gevonden:
11914. Achteraf betwijfel ik of dit echt nodig is voor een update, ik weet wel dat de update daarna bij mij werkt. Via Google is een PDF file te vinden.
Zoek met view/556.pdf.
Succes, Rob.

deze ferquentie is voor de regionale zenders op de astra 3A volgens mij kom de update gewoon op de astra op 19,2 gr door

Rienk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: rommelaar
Is heel zuinig met firmware bij Strong en helemaal via de pc.Ik ben ook al enige tijd aan het zoeken naar nieuwe firmware voor srt6850 maar zelfs bij de importeur kunnen ze me niet helpen.
Het enige wat ze vragen is of je hem niet even langs kan brengen en dat is nu net niet mijn bedoeling.

Ik zoek nog steeds naar de OTA update frequentie voor de 6355 van Strong.Is die frequentie er nog?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wat geprobeerd met die frequenties, maar ik kom niet echt verder.

 

Dit is wat ik zie voor de sateliet setup:

 

Astra 1E-2C 19.2E

LNB 1

Fixed

10788

Vertical

22000

All

Off

 

Ergens doe ik iets niet goed frown

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hallo Eelko,

 

zoek op google eerst ff letterlijk op:

 

"frocusat how to patching srt 61xx"

 

Hier staat welke tools etc je nodig bent om een andere firmware te kunnen plaatsen.

 

1.BootLoader.exe

2.ApplicationLoader.exe

3.PatchLoader.exe (deze heeft weinig zin meer maar moet je zelf bepalen wink

 

alle tools worden op deze site aangeboden om je box van een firmware te voorzien. Is allemaal "old school" wat er wordt aangeboden maar je kunt er in ieder geval mee uit de voeten!

 

Er is ook een channel editor te downloaden en meerdere lnb's is ook geen probleem om met dit oudje aan te sturen.

 

Heb een week geleden een SRT-6355 geflashed en de box loopt nog steeds smile

Tot die tijd had ik ook nog nooit zo'n box onder handen gehad. 'T is echt goed te doen!

 

Grt,

 

Marcel

 

 

Cable rules, only for fools...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...