Gast papoes Geplaatst: 15 september 2009 Geplaatst: 15 september 2009 Ik bevind mij in Griekenland en heb de laatste twee jaar, en met name nu, veel storingen op de RTL zenders zoals 4 7 & 8 niet meer goed. De schotel heeft als doorsnee 90 cm en heb als elevatiehoek 141.5 en daar staat hij vanaf het begin, dat ik daar verblijf. De klacht is dat het craes,t bij die zenders. Mischien zie ik iets over het hoofd, maar vraag hierbij wat hulp. papoes
Moderator ceesv Geplaatst: 15 september 2009 Moderator Geplaatst: 15 september 2009 Papoes, hierover zijn al meerdere discussies gevoerd op dit forum. Doordat er transponder wissels zijn geweest, is het signaal meer op Nederland gebundeld, en zit je in Griekenland aan de rand van het verzorgingsgebied. De "RTL" transponder is daardoor met moeite te ontvangen, waarbij er plaatselijk grote verschillen kunnen optreden. De "Nederland 1,2,3" Transponder heeft wat meer overspil en is daardoor beter te ontvangen. Je kan proberen de ontvangst te verbeteren, door onder meer een betere uitrichting van de schotel, een grotere schotel en/of een ander type lnb te monteren. Hierbij is succes niet zeker, en zeer afhankelijk van de plaats waar je zit. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast papoes Geplaatst: 15 september 2009 Geplaatst: 15 september 2009 Oke, het antwoord is mij duidelijk, ik zit tegenover Corfu (aan de westkant van Greece)dus het zou zomaar kunnen. De lnb,s hier zijn niet zoals in Holand te verkrijgen, als het gaat om de signaal db. Zoals je las, is de schotem 90 cm, dat zou genoeg moeten zijn. Maar bedankt voor je antwoord. Papoes
rommelaar Geplaatst: 15 september 2009 Geplaatst: 15 september 2009 Hier kun je de diverse footprints bekijken. http://satelliet-footprints.startpagina.nl/ Hoop dat je er iets aan hebt en succes. Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
Gast papoes Geplaatst: 24 september 2009 Geplaatst: 24 september 2009 Ff een verlaat antwoord. Zoals je het al beschreef, dat doe ik dan ook wel hier, ik rommel wat aan. In vele gevallen, is het beeld echt slecht met regenval en zware bewolking. Zoals er al bescheven is, waarschijnlijk een andere lnb er op. !!! Gr: Papoes
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen