Ga naar inhoud


[TF7700PVR] TF7700 en CDS met Power CamPro


Gast hobbymeester

Aanbevolen berichten

Gast hobbymeester

helaas geen beeld op prinsjesdag; de powercampro wil niet met de seca3 kaart verder samenwerken in mijn opstelling , en nieuwe aanpassing van powercamopro op de seca 3 is er ( nog ) niet volgens mn leverancier.......CDS deelt eerst nieuwe kaarten uit en gaat dan na enige tijd zodanig "rommelen", dat opnieuw activeren niet meer werkt....Nu maar zonder beeld verder wachten tot Powercampro zijn nieuwe software daar op aan kan passen !?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is al een tijdje bekend dat de Powercam moeite heeft met het doorlaten van de updates.

Je kan de schuld wel bij CDS leggen, maar dat lost niet zoveel op.

Zorg voor een goede CAM. Wil je 99% zeker zijn dat je bij toekomstig "gerommel" van CDS nog beeld hebt, neem dan een Mediaguard-CAM.

Anders kan je nog kiezen voor de Aston-CAM. Die laatste is ook niet geheel bug-vrij, maar je kan er wel tv mee kijken smile.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hobbymeester

Dankje Hadrian

Maar tot vandaag was de HD en cds pakketontvangst perfect met de seca 3 kaart in de powercam pro. CDS bevestigt wel dat ze in de seca 3 veranderingen nu aanbrengt , maar waarom moet dan powercam pro daar tijd voor hebben om aan te passen, dan ligt het probleem aan een goede afstemming tussen beide partijen. Nu is de abonnementhouder de dupe doordat Powercam Pro de grillen van seca 3 wijzigingen moet volgen.

Ik begrijp ook dat de ene procam pro geen problemen geeft en de andere wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hobbymeester
helaas geen beeld op prinsjesdag; de powercampro wil niet met de seca3 kaart verder samenwerken in mijn opstelling , en nieuwe aanpassing van powercamopro op de seca 3 is er ( nog ) niet volgens mn leverancier.......CDS deelt eerst nieuwe kaarten uit en gaat dan na enige tijd zodanig "rommelen", dat opnieuw activeren niet meer werkt....Nu maar zonder beeld verder wachten tot Powercampro zijn nieuwe software daar op aan kan passen !?


Hier geen prblemen met de Powercam Pro.
Netjes optijd zijn updates etc.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is de nieuwste versie 2.0.4. Oudere versies gaven idd geen update door, begreep ik kort nadat ze begonnen met de Seca 3 kaartjes.

 

Ik heb toen ook vruchteloos geprobeerd mijn PowercamPro (toen versie 2.0) te updaten via de 7700HDPVR. Pas nadat ik er een oudere tuner (een Arion) aan had gehangen, ging het in één keer goed en had ik een kwartier of 20 minuten later 2.0.4 in zitten. En die verwerkt de updates goed.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hobbymeester

dankje alfons , dat is het proberen waard. Met de 7700 ( en ook 23231 er in ) lukte het mij ook niet. De leverancier gaf de mededeling dat er op moment geen softwareupdate beschikbaar is. Hoop na het weekend je mee te kunnen delen, of het met je advies in een andere ontvanger wel gelukt is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het gedaan op de hieronder beschreven manier. Dat had ik ook weer doorgekregen. Maar ik weet niet of dit nog steeds zo werkt. Proberen maar.

 

"Stem af op de zender Free-X-TV. Deze is te vinden op Hotbird, freq. 12207, pol. Horizontaal, symb. 27500.

 

De update start automatisch binnen 10 minuten. De totale updatetijd kan oplopen tot 45 minuten.

Het updateproces is te volgen via het Common Interface menu van uw ontvanger".

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hobbymeester

Deze procedure was mij ook bekend , Alfons. Er zit momenteel geen update op deze satelliet,is er afgehaald; is het probleem, zodat we even af moeten wachten tot er wel een update beschikbaar kom.Vermoedelijk is men nog opnieuw aan het aanpassen aan gewijzigde seca3 .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een poosje geleden ook wat pogingen ondernomen om de Powercam van 2.0 te updaten naar 2.04, maar dat is met toen met de 7710 niet gelukt. Maar misschien werd (en wordt) er ook geen update meer uitgezonden via Hotbird. De Powercam verwerkt trouwens wel gewoon de CD-heractivatiepulse want ik heb geen beelduitval. Dus vraag ik mij af wat de noodzaak van het updaten is.

Topfield TF7710HDPVR (23331-7.00.39) - Powercam Pro (2.0) CD cam - Astra 1 en 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ze met de omruil naar Seca 3 kaartjes waren begonnen, was er op een gegeven moment een melding op een forum dat de CDS updates alleen met versie 2.04 binnen kwamen en niet met oudere versies.

 

Ik heb hem toen weten te updaten naar 2.04 en dat gaat prima wat de updates betreft.

 

Maar als jij ze probleemloos binnen haalt met 2.0, was dat bericht schijnbaar niet goed.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hobbymeester

inmiddels de powercampro mb.v. de echostar3000IP getracht te updaten, doch er komt bij mij geen nieuwe update te voorschijn.

Terug naar mn Topfield 7700:

Vergelijk ik nu de versie Powercampro met de vermelding boven het aardbolletje de tekst "powercampro HD tv - terrestrisch - cable" en de versie Powercampro met het aardbolletje zonder tekst, geeft de eerstgenoemde V2.03 en de laatstgenoemde V3.7

 

De laatstgenoemde versie V3.7 geeft helemaal geen probleem met m'n seca 3 kaart , maar eerstgenoemde zet het CDS beeld nog steeds op zwart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...