antonlamers Geplaatst: 15 september 2009 Geplaatst: 15 september 2009 Hoi, Ik had tijdelijk een schotel van 58 cm (van onder naar boven) daar had ik een signaal sterkte van rond de 75% op de dreambox 7025. Nu heb ik een 78 cm schotel (ook van boven naar onder gemeten) (van links naar rechts is ie 63 cm). Echter de signaal sterkte is bijna gelijk aan de kleine. Zou het veel hoger moeten zijn? Zou het theoretisch ook mogelijk zijn als je bijv een schotel hebt van 200 cm dat je dan 100% ontvangst zou moetne kunnen hebben? Anton VU+ Solo2 OpenPli powered Triax 78 Triple LNB Qnap TS-119 NAS
Moderator ceesv Geplaatst: 15 september 2009 Moderator Geplaatst: 15 september 2009 Origineel bericht van: antonlamers Hoi, ...had ik een signaal sterkte van rond de 75% op de dreambox 7025. .....schotel hebt van 200 cm dat je dan 100% ontvangst zou moetne kunnen hebben?... Anton Anton, ook met een signaalsterkte van 75% heb je al 100% ontvangst. (Of is een gedeelte van je beeldscherm zonder beeld?) De sterkte meters in je ontvanger zijn relatieve sterkte meters, bedoeld voor een grove indikatie. Je ontvanger werkt vanaf een bepaalde drempel storingsvrij, en gaat niet beter beeld geven, wanneer je er meer signaal instuurt. Hoogstens is een bepaalde signaalsterkte relevant voor je slecht weer reserve. Of jouw ontvanger 100% signaal sterkte kan aangeven is zelfs de vraag. Het is zelfs niet onwaarschijnlijk, dat bij teveel signaal de ontvanger overstuurd wordt en daardoor je beeldstoringen kunt krijgen. Een (veel) grotere schotel zal alleen meer slechtweer reserve geven, waardoor de beelduitval bij zware regenval langer gegarandeerd wordt. Denk daarbij echter in seconden langer beeld, bij zwaar weer. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
eagle Geplaatst: 15 september 2009 Geplaatst: 15 september 2009 hangt natuurlik ook af van de kwaliteit vd schotel, bv neem de multytenne best beeld voor zo;n ukkie
Moderator ceesv Geplaatst: 15 september 2009 Moderator Geplaatst: 15 september 2009 Een grotere schotel heeft een kleinere openingshoek. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
antonlamers Geplaatst: 17 september 2009 Auteur Geplaatst: 17 september 2009 De schtotel die ik heb ik 78 cm van bocen naar beneden en 63cm van links naar recht. Is dit een 60 of en 80 cm schotel anton VU+ Solo2 OpenPli powered Triax 78 Triple LNB Qnap TS-119 NAS
MacGuinness Geplaatst: 17 september 2009 Geplaatst: 17 september 2009 60 Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 17 september 2009 Geplaatst: 17 september 2009 Citaat: De schtotel die ik heb ik 78 cm van bocen naar beneden en 63cm van links naar recht. Is dit een 60 of en 80 cm schotel Dat is een 78 x 63 cm schotel.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen