aukemuis Geplaatst: 15 september 2009 Geplaatst: 15 september 2009 Nou rond half vijf na de troonrede toch HD voetbal bij CD!!!! Kijk als dat nou niet nog eens positief is!!!
Apple740 Geplaatst: 15 september 2009 Geplaatst: 15 september 2009 Bron? Wat mij vanmiddag al opviel was dat de naam van Ned1-HD in de zenderlijst veranderd was in NederlandHD, dus zonder cijfer/nummer. Dit zou er op kunnen duiden dat CDS er een schakelkanaal van maakt. Overigens is de aspect ratio momenteel niet correct, ik zie zwarte randjes links/rechts (zichtbaar als je overscan uitschakelt). Btw, ChampionsLeague begint vanavond om 20.45u, niet om half vijf.
aukemuis Geplaatst: 15 september 2009 Auteur Geplaatst: 15 september 2009 Dat het niet om half vijf begint is mij bekend, alleen dan is de planning om te switchen Bron is Canal Digitaal
Gast Paullo Geplaatst: 15 september 2009 Geplaatst: 15 september 2009 Het is nu blijkbaar inderdaad NED3 die wordt doorgegeven. Greets
wapper Geplaatst: 15 september 2009 Geplaatst: 15 september 2009 Klopt nu al ned3hd, leuk voor vanavond hopelijk word dit weer in HD uitgezonden.
Mister HaCk Geplaatst: 15 september 2009 Geplaatst: 15 september 2009 Ja het is verlopig zo dat de champion ligue wedstrijden en nog een aantal productie's in full hd uigezonden gaan worden door de PO. Daarom is het een soort schakel kanaal geworden, maar komende tijd zit ned3HD bij canal digitaal. Het is in de planning om op kort termijn alle 3 de netten in hd te gaan doorgeven. Er komt een extra transponder bij, deze zal in eerste instantie gebruikt worden voor parallel uitzenden van de thema kanalen, maar dan wel in mpeg4. Zodra de test afgerond zijn en de de mensen die de thema kanalen kunnen ontvangen maar geen mpeg4 decoder hebben, om gezet zijn , dan gaat één van de twee transponders gebruikt worden voor verdere uitbouw van kanalen. Waaronder ook hd. Bron: persoon die dicht bij de directie staat.
Littlesat Geplaatst: 15 september 2009 Geplaatst: 15 september 2009 Citaat: deze zal in eerste instantie gebruikt worden voor parallel uitzenden van de thema kanalen, maar dan wel in mpeg4. Dus eerst extra HD kanalen met de themakanalen in MPEG-4 en dan de tweede transponder gebruiken voor een uitbouw? Ik ben benieuwd... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Apple740 Geplaatst: 15 september 2009 Geplaatst: 15 september 2009 Origineel bericht van: Mister HaCk Ja het is verlopig zo dat de champion ligue wedstrijden en nog een aantal productie's in full hd uigezonden gaan worden door de PO. Daarom is het een soort schakel kanaal geworden, maar komende tijd zit ned3HD bij canal digitaal. Het is in de planning om op kort termijn alle 3 de netten in hd te gaan doorgeven. Er komt een extra transponder bij, deze zal in eerste instantie gebruikt worden voor parallel uitzenden van de thema kanalen, maar dan wel in mpeg4. Zodra de test afgerond zijn en de de mensen die de thema kanalen kunnen ontvangen maar geen mpeg4 decoder hebben, om gezet zijn , dan gaat één van de twee transponders gebruikt worden voor verdere uitbouw van kanalen. Waaronder ook hd. Bron: persoon die dicht bij de directie staat. Schakelt men a.s. zondag naar NL2-HD voor Beagle? Indien ja dan hebben we in de tussentijd een prima oplossing. (moet men ná Beagle overigens wel direct terug naar NL1-HD schakelen, om 22.30u begint daar namelijk StudioVoetbal in HD )
Littlesat Geplaatst: 15 september 2009 Geplaatst: 15 september 2009 Als ze slim zijn en een goede schakelman hebben dan moeten ze dit inderdaad doen. Dan hebben ze alleen pech als er toevallig tegelijkertijd 2 (or meer) HD uitzendingen zijn. Dit is zover ik weet nog nooit gebeurt. Op na alle 3 de HD zenders met hulp van de nieuwe transponder die gaat komen. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
D_liver Geplaatst: 15 september 2009 Geplaatst: 15 september 2009 Vind het alleen interresant als ze echt "native" hd streams geven. Een geupscaled "lingo" voegt in mijn mening weinig toe aan het "kijkplezier" 2 x Maxytec Multibox 4K 1 x Zgemma H9 combo
Moderator ceesv Geplaatst: 15 september 2009 Moderator Geplaatst: 15 september 2009 Origineel bericht van: Apple740 Schakelt men a.s. zondag naar NL2-HD voor Beagle? Indien ja dan hebben we in de tussentijd een prima oplossing. (moet men ná Beagle overigens wel direct terug naar NL1-HD schakelen, om 22.30u begint daar namelijk StudioVoetbal in HD ) Net de Canaaldigitaal nieuwsbrief ontvangen. Vooralsnog alleen Nederland 3 op het HD kanaal. Misschien helpt een lobby nog om toch de Beagle in HD te kunnen zien. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
hemertje Geplaatst: 15 september 2009 Geplaatst: 15 september 2009 Bron: CDS nieuwsbrief consumenten Citaat: Nederland 3 HD vervangt Nederland 1 HD Met ingang van vandaag vervangt CanalDigitaal de zender Nederland 1 HD voorlopig door Nederland 3 HD. U vindt de zender op kanaal 92. De reden voor deze wijziging is de mogelijkheid om het Champions League-voetbal aan te bieden in Native HD. Deze wijziging past ook helemaal in ons streven om abonnees zoveel mogelijk programma’s in HD aan te bieden. Morgen zult u dus de Champions League-wedstrijd van AZ tegen Olympiakos FC dus in HD kunnen beleven! Geniet ervan. Voetbal in HD is een ware belevenis: u kunt de grassprieten op het veld of de zweetdruppels op het gezicht van de spelers bijna tellen. (Woensdag 16 september, Nederland 3 HD, 20:35 uur : Olympiakos FC – AZ Alkmaar). nu Eurosport HD dan nog in het HD-pakket DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Moderator ceesv Geplaatst: 15 september 2009 Moderator Geplaatst: 15 september 2009 Eurosport HD zit in het HD pakket. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
hemertje Geplaatst: 15 september 2009 Geplaatst: 15 september 2009 Origineel bericht van: ceesv Eurosport HD zit in het HD pakket. toch alleen maar als je ook de SD variant in je abonnement hebt? en dat heb ik met mijn STB pakket niet... dus ook al een HD pakket toch geen Eurosport HD? DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Moderator ceesv Geplaatst: 15 september 2009 Moderator Geplaatst: 15 september 2009 Dat was eerst zo, ik zat ook in die situatie. Ik heb het probleem bij Canaaldigitaal aangekaart, en wat medestanders getroffen, die bij Canaaldigitaal ook hun beklag deden. Drie weken later kon je ook met een settop pakket en het HD pakket afstemmen op Eurosport HD. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen