martis Geplaatst: 16 september 2009 Geplaatst: 16 september 2009 Hallo , ik wou mijn ervaring met het uitrichten van een moteck 2100 even met jullie delen hoe ik het heb gedaan , deze methode is al eerder gebruikt maar toch even mijn verhaal. 1 paal loodrecht en waterpas afstellen 2 rotor aanbrengen 3 de graden globaal afstellen op de Latitude van de motor zie zijkant 4 schotel aanbrengen en recht op de rotor plaatsen , en de Elevation instellen 5 stel de rotor in voor de usuals of goto x functie in vul de lengtegraad in zie http://www.dishpointer.com/ 6 laat de rotor draaien naar de astra 19.2 bijvoorbeeld ned 1 7 laat de motor zo staan , en draai alleen aan de schotel om beeld te krijgen , nu zo goed mogelijk afstellen 8 ga naar een andere satelliet bv. 23.5 en kijk als je beeld hebt , dat moet haast wel , heb je hier beeld draai dan eens naar de sirius en zet hem eens op de zender glas die is vrij te ontvangen , en richt je schotel nu nog eens opnieuw uit , daarna moet het goed zijn , je kunt altijd nog een beetje finetunen Vul rustig aan mensen Gr martin Je moet niet steeds dezelfde fouten maken, er is keus genoeg.
Gast 1664 Geplaatst: 17 september 2009 Geplaatst: 17 september 2009 Je hebt nu een grove afstelling gevonden. Of ie echt goed staat kun je testen door de uitersten van je bereik uit te proberen. Bijvoorbeeld eerst eens 42 oost ( turksat) en 30 west (hispasat). Daarna 68 oost (intelsat 7/10) en 61-west (amazonas) Als dat werkt kun je de tussenliggende 'moeilijke' satellieten testen zoals 26 oost ( badr) en 7 west ( nilesat) Heb je die allemaal, dan staat je set 'perfect'
martis Geplaatst: 17 september 2009 Auteur Geplaatst: 17 september 2009 Ik heb ze getest allemaal , en overal goed signaal erop , astra gewoon 98 signaal , de anderen rond de 85 sig , morgen krijg ik de Inverto Black Ultra lnb hoor hier goede verhalen over , kijken als de waarde nog meer omhoog komt Je moet niet steeds dezelfde fouten maken, er is keus genoeg.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen