Ga naar inhoud


Plasterk bezuinigt 25 miljoen op omroep


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

DEN HAAG - In het kader van de bezuinigingen gaat minister Ronald Plasterk (Media) 25 miljoen euro minder uitgeven aan de omroep dan was toegezegd in het coalitieakkoord. Dat staat in zijn dinsdag verschenen mediabegroting.

 

Bij de vorming van de regering spraken de diverse partijen af dat gedurende de kabinetsperiode de omroep in totaal 100 miljoen extra

tegemoet mocht zien om eerdere bezuinigingen te compenseren. Inmiddels is daarvan al 50 miljoen uitgekeerd. De resterende 50

miljoen zou in de komende periode richting Hilversum worden overgemaakt, maar dat bedrag wordt gehalveerd omdat het kabinet op de uitgaven moet letten.

 

Op een totale begroting van 760 miljoen euro per jaar (ongeveer 200 miljoen STER-gelden) moet topman Henk Hagoort van

Nederlandse Publieke Omroep (NPO) dus wat gaten zien te dichten. ,,Het kabinet heeft ons vandaag huiswerk meegegeven en daar

gaan we naar kijken,'' zei Hagoort dinsdag. ,,Wat we al weten is dat we niet op onze ambities willen inboeten. We gaan daarom kijken of

we een efficiencyslag kunnen maken.''

 

De omroepbaas noemt het korten op zijn begroting niet leuk, maar wel begrijpelijk. ,,Over de hele linie moet worden bezuinigd en ik snap dat wij moeten meedelen. Het zou raar zijn als dat niet zou gebeuren. Wel ben ik bezorgd over

de STER-gelden. Door de recessie kunnen die inkomsten gaan dalen en daarover wil ik nog wel een gesprek voeren met het

ministerie.'' (ANP)

 

Bron: AD.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...